    From: "Ryszard G." <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Problem z VAT i deklaracja VAT-7
    Date: Tue, 22 Jun 2004 19:21:59 +0200
    Sender: r...@o...pl@pa167.sulecin.sdi.tpnet.pl

    Użytkownik "ArekB" napisał:

    [posklejałem]

> [...]
    Na

    > w sumie chyba mozna. Juz sie nad tym zastanawialem, ale jest moze jeszcze
    > inna metoda.

    IMHO nie można. Jako ksiegowy zrobiłbym to inaczej.

    To była dostawa towarów opodatkowanych stawką 3% i w tej rubryce deklaracji
    należy ją umieścić. Ponieważ na fakturze wykazałeś wyższy podatek niż
    należało, musisz go zapłacić a skorygować możesz dopiero po potwierdzeniu
    faktury korygującej przez odbiorcę ( w czerwcu ). Gdyby sytuacja była
    odwrotna np. faktura na 5% a miała być na 7%, to musiałbyś skorygować
    sprzedaż i podatek już w deklaracji za maj.
    Napisz wyjaśnienie do deklaracji, z jakiego powodu kwota VAT jest wyższa.

    Gorzej za Twoim zakupem. Ponieważ faktura jest nieprawidłowa ze względu na
    złą stawkę, to nie możesz odliczyć vat za maj lecz dopiero po otrzymaniu
    faktury korygującej, czyli najwcześniej za czerwiec.

    pozdrawiam
    Ryszard