  • 1. Data: 2002-02-10 14:30:53
    Temat: Problem z ksiegowniem VAT
    Od: "T." <t...@i...pl>

    Witam!
    Kto wie jak zaksiegowac nastepujaca operacje - kwestia VATu.
    Data wystawienia faktury: 25 listopada
    Data płatności: 12 grudnia
    Opłacono w rzeczywistosci: 10 stycznia.

    W jakim miesiacu ksiegujemy VAT.

    Dzieki
    T.

  • 2. Data: 2002-02-10 14:54:51
    Temat: Re: Problem z ksiegowniem VAT
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    > W jakim miesiacu ksiegujemy VAT.

    w kpir - w dniu wystawienia faktury
    (data zaplaty nie ma nic do rzeczy),
    powinienes byl ujac ta sprzedaz w listopadzie i odprowadzic
    vat za nia do 25 grudnia

  • 3. Data: 2002-02-10 16:31:17
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

    Podałeś za mało danych.
    Czy to faktura obca dotycząca np. energii el., telefonu itp. gdzie za
    datę otrzymania uważa się termin płatności ?
    kontrowersyjny par.42 ust.3 i 4 rozporządzenia o VAT ?

    Ryszard

  • 4. Data: 2002-02-10 16:58:04
    Od: Graszka <g...@w...pl>

    bromden wrote:

    > w kpir - w dniu wystawienia faktury
    > (data zaplaty nie ma nic do rzeczy),

    Powiem wiecej - kontrahent moze wogole nie zaplacic, a ty i tak
    odprowadzasz VAT od tej faktury. Niestety.
    -----------
    Graszka

  • 5. Data: 2002-02-10 18:31:31
    Od: a...@p...onet.pl (Arjos)

    Dn 10 lut 2002, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

    >w kpir - w dniu wystawienia faktury
    >(data zaplaty nie ma nic do rzeczy),
    >powinienes byl ujac ta sprzedaz w listopadzie i odprowadzic
    >vat za nia do 25 grudnia

    Jesli mowimy o fakturze sprzedazy to jak wyzej, jesli o zakupie to :

    Zalezy czego dotyczyla faktura -vide telefony lub energia.
    Generalnie zarejestrować mozesz w miesiacu nastepnym czuli tutaj
    w grudniu

    --
    Na poczatku byl chaos,
    a potem entropia wciaz rosla...

  • 6. Data: 2002-02-10 22:02:12
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    > Jesli mowimy o fakturze sprzedazy to jak wyzej

    myslalem, ze chodzi o ogolne zasady,
    scisle mowiac, od powyzszej reguly rowniez sa wyjatki

  • 7. Data: 2002-02-10 23:06:48
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 10 Feb 2002, bromden wrote:

    >+ > W jakim miesiacu ksiegujemy VAT.
    >+
    >+ w kpir - w dniu wystawienia faktury

    Że pozwolę sobie... Pytający nie napisał za co jest faktura !
    Z rzadka - ważny jest termin zapłaty.
    Widziałem taki przypadek, że firma firmie "refakturuje"
    opłatę za prąd (1 licznik z ZE) - i wyglada na to,
    że wtedy powinien być to termin zapłaty.
    Mało prawdopodobne że pytanie dotyczyło takiego
    przypadku, ale...

    >+ (data zaplaty nie ma nic do rzeczy),

    A to (niestety) prawda.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-02-11 20:45:51
    Od: a...@p...onet.pl (Arjos)

    Dn 10 lut 2002, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

    >myslalem, ze chodzi o ogolne zasady,
    >scisle mowiac, od powyzszej reguly rowniez sa wyjatki

    ok, ale trzeba by tu przytaczac pol ustawy ... :(