  • 1. Data: 2002-04-11 07:06:05
    Temat: Progi podatkowe
    Od: "Daniel Abrich" <a...@b...com.pl>

    Witam. Jestem zwyklym zjadaczem chleba i nie bardzo sie na tym wszystkim
    znam. Na stronie www.pit.pl jest tabelka:
    Dochód Podatek
    Od Do
    0zł 37 024 19%
    37 024 74 048 30%
    74 048 40%

    Czy dochod to jest suma dochodow brutto, czy podstawa opodatkowania?
    Dla osob rozliczajacych sie wspolnie kwota ta jest podwojna?

    Daniel Abrich

  • 2. Data: 2002-04-11 07:31:03
    Temat: Re: Progi podatkowe
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-04-11 09:06, Użytkownik Daniel Abrich napisał:
    > Czy dochod to jest suma dochodow brutto, czy podstawa opodatkowania?

    Dochód w tym wypadku to przychód brutto - koszty uzyskania - wszystkie
    dopuszczalne odliczenia *od dochodu*. Czyli tak naprawdę podstawa
    opodatkowania.

    > Dla osob rozliczajacych sie wspolnie kwota ta jest podwojna?
    Niezupełnie. Jeżeli rozliczacie się razem, to dochody sie dodaje,
    dzieli przez dwa (czyli wylicza prostą średnią arytmetyczną) oblicza
    podatek od "połówki" i mnoży razy dwa.
    I na tym polega korzyść wspólnych rozliczeń - podatek mamy od dwóch
    uśrednionych dochodów (np. 30%) a nie jednego dużego (np. 40%) i
    jednego małego (np. 19%)

    Jeżeli oboje wpadacie w ten sam próg podatkowy, to istotnej korzyści
    nie ma. Ale wspólne opodatkowanie ułatwia technicznie odliczanie ulg
    (np. wartości mieszkania nie trzeba dzielić na dwie części, po jednej
    do każdego pita)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-04-11 07:39:45
    Od: "Daniel Abrich" <a...@b...com.pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie ma. Ale wspólne opodatkowanie ułatwia technicznie odliczanie ulg
    > (np. wartości mieszkania nie trzeba dzielić na dwie części, po jednej
    A jezeli pracuje tylko ja i wpadam w prog 30%?

    Daniel

  • 4. Data: 2002-04-11 08:43:30
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-04-11 09:39, Użytkownik Daniel Abrich napisał:
    > Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A jezeli pracuje tylko ja i wpadam w prog 30%?
    Jezus , Maria, Danielu! Nie przerażaj mnie. Zasada jest ta sama.
    To jest prosta matematyka :-))
    Jeżeli ona nie pracuje, zyskujecie dodtkowo 490zł z groszami (za 2001)
    No i ogólne obniżenie podatku, zwane potocznie "zejściem z progu"
    :-))) (pewnie na część znanego nam wszystkim gościa z wąsikiem i
    kolczykiem w uchu)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-04-11 09:40:57
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    uprosc sobie zycie: http://www.pity.pl/pity2001/

  • 6. Data: 2002-04-11 13:52:12
    Od: "Daniel Abrich" <a...@b...com.pl>

    Wielkie dzieki za wszelkie informacje. I sorry za takie lamerstwo...
    Chcialem byc pewny.

    Pozdrawiam - Daniel