  • 1. Data: 2002-05-28 13:43:29
    Temat: Prosty (ba! banalny!) problem...
    Od: "Bartlomiej" <b...@s...pl>

    Witam
    Mam umowe o prace na kwote 800 zl brutto. Jaki od tego nalezy odprowadzic
    podatek dla US przy zalozeniu odprowadzania 20% na podatek ????
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2002-05-28 14:25:13
    Temat: Re: Prosty (ba! banalny!) problem...
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Bartlomiej wrote:

    > Witam
    > Mam umowe o prace na kwote 800 zl brutto. Jaki od tego nalezy odprowadzic
    > podatek dla US przy zalozeniu odprowadzania 20% na podatek ????

    Po kiego Ci takie założenie, skoro i tak nie można go zrealizować??
    Jeżeli jest to umowa o pracę, to pracodawca OBOWIĄZKOWO potrąca po kolei:
    składki na ubezpieczenia społeczne - 18,71% (9,76%+6,5%+2,45%) = 149,68
    pozostaje 650,32
    od tego podatek 19% ze zwykłymi kosztami uzyskania 96,26 i tzw. ulgą = 62,10
    w tym składka na ubezpieczenie zdrowotne = 50,40
    a więc podatku do zapłaty do US 11,70
    pozostaje na rękę 800- 149,68 - 62,10 = 588,22.
    Niczego nie da sie ominąć.
    Mozna podnieśc koszty o 25%, jeżeli mieszka się poza miejscowościa w której
    sie pracuje. I tyle.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-05-28 14:30:42
    Od: "GRABO" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Bartlomiej" <b...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Mam umowe o prace na kwote 800 zl brutto. Jaki od tego nalezy odprowadzic
    > podatek dla US przy zalozeniu odprowadzania 20% na podatek ????
    > Pozdrawiam.

    To proste 800 minus emerytalno-rentowo-chorobowe (razy7,75% wynik
    zdrowotnego) dalej minus koszty, razy 19% minus zwolniona, od wyniku odjąć
    zdrowotne i to jest zaliczka na podatek którą trzeba wysłać do US a
    zdrowotną do ZUS. GRABO

  • 4. Data: 2002-05-28 14:41:07
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    GRABO wrote:

> [...]
    > zdrowotnego) dalej minus koszty, razy 19% minus zwolniona, od wyniku odjąć
    > zdrowotne i to jest zaliczka na podatek którą trzeba wysłać do US a
    Grabom, może jednak odpuść sobie doradztwo podatkowe, co?

    Przećwicz matematyke (9,76+6,5+2,45=7,75???), naucz sie wysławiac
    zrozumiale, a potem zacznij myśleć o doradzaniu komukolwiek.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-05-28 21:51:29
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 May 2002, Magdalena Woloszyk wrote:

    >+ GRABO wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Przećwicz matematyke (9,76+6,5+2,45=7,75???), naucz sie wysławiac
    >+ zrozumiale, a potem zacznij myśleć o doradzaniu komukolwiek.

    Ktoś cię dziś wkurzył ?? ;>
    To że Grabo zaszyfrował algorytm niezgorzej, nie znaczy że przebił
    naszych ustawodawców :< - zgoda, że jakbym nie wiedział co chciał
    napisac to w tym stuleciu bym nie rozgryzł :]
    Ale przed dodawaniem ułamków jest słowo "minus", więc czepiasz
    się (matematyki) niesłusznie ;)

    Hm... Marchewka ? (do gryzienia !)
    -:)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-05-29 07:36:00
    Od: "Bartlomiej" <b...@s...pl>

    Witam
    Juz wiem na czym polegal moj problem- PIT 2! czy jesli go nie wypelnilem to
    pracodawca ma prawo odpisywac od podatku 1/12 kwoty wolnej? Tym bardziej ze
    pracuje gdzie indziej na dzielo?
    Pozdrawiam

    tanpol.com.pl...

  • 7. Data: 2002-05-29 09:25:58
    Od: "GRABO" <g...@w...pl>

> [...]
    > Juz wiem na czym polegal moj problem- PIT 2! czy jesli go nie wypelnilem
    > pracodawca ma prawo odpisywac od podatku 1/12 kwoty wolnej? Tym bardziej

    Moim zdaniem niemasz się czym martwić, gdyż umowa o dzieło jest opodatkowana
    bez kwoty zwolnionej, a byłoby wazne gdybyś miał dwie umowy o pracę.
    GRABO

  • 8. Data: 2002-06-03 07:56:49
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik GRABO <g...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ad26r7$9u7$...@n...tpi.pl...

> [...]
    opodatkowana
    > bez kwoty zwolnionej, a byłoby wazne gdybyś miał dwie umowy o pracę.

    Powinieneś złóżyć PIT-2 żeby było ok. Od umowy o dzieło, jak mówi GRABO nie
    ma odliczania kwoty wolnej. Więc może Ci odliczać od umowy o pracę.
    Mnie wychodzi od kwoty 800zł brutto zaliczka na podatek 11,70.
    Ubezpieczenie zdrowotne 50,40.
    A składki na ZUS też chcesz?

    WS