  • 1. Data: 2002-05-28 12:03:47
    Temat: NOM, faktura a koszty....
    Od: "Wojciech Niemira" <a...@z...pl>

    Heja
    Jak wiadomo NOM zaczyna wystawiac faktury za okres 2001.07 do np. dzisiaj.
    Pytanie brzmi?
    Czy ja moge wliczyc je do kosztu? Przeciez usluga dotyczy zeszlego roku? 30
    kwietnia zlozylem rozliczenie roczne i...co dalej?
    A jak ma sie do tego VAT

    Pozdrawiam
    Wojciech Niemira

  • 2. Data: 2002-05-28 15:32:39
    Temat: Re: NOM, faktura a koszty....
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Wojciech Niemira <a...@z...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:acvph8$6rl$...@s...futuro.pl...
> [...]
    30
    > kwietnia zlozylem rozliczenie roczne i...co dalej?

    Możesz zaliczyć do KUP roku bieżącego.

    > A jak ma sie do tego VAT

    Odliczasz w miesiącu, w którym upływa termin płatności (lub następnym)

    Orka

  • 3. Data: 2002-05-28 21:38:07
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 May 2002, Wojciech Niemira wrote:

> [...]
    >+ Pytanie brzmi?
    >+ Czy ja moge wliczyc je do kosztu? Przeciez usluga dotyczy zeszlego roku?

    Aczkolwiek zdanie Orki samo w sobie stanowi wagę cięzką rangi ustawy
    i przebija przeciętnego urzędnika US :) to dla porządku zacytuje:
    [UoPDoOF]
    Rozdział 4
    Koszty uzyskania przychodów
    Art. 22. [ Specyfikacja kosztów ]
    [...]
    4. Koszty uzyskania przychodów, z zastrzeżeniem ust. 5 i 6, są potrącane
    tylko w tym roku podatkowym, w którym zostały poniesione.

    5. U podatników prowadzących księgi rachunkowe (handlowe) koszty uzyskania
    przychodów objętych tymi księgami są potrącalne tylko w tym roku
    podatkowym, kltórego dotyczą [...], chyba że zarachowanie ich nie było
    możliwe; w tym wypadku są one potrącane w roku, w którym zostały
    poniesione.

    Czyli jak kasowo to p.4 a jak memoriałowo to zastrzeżenie
    "nie było możliwe" z p.5.

    Pozdrowienia - Gotfryd

  • 4. Data: 2002-05-29 18:44:26
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > rozumiem ze KPiR zalica sie do ksiag rachunkowych?
    >
    > Pozdrawiam
    > Wojciech Niemira

    W kwestii tego przepisu: tak. Zapomniał zacytować ust. 6

    CEZ

  • 5. Data: 2002-05-29 19:13:22
    Od: "Wojciech Niemira" <a...@z...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <

  • 6. Data: 2002-05-29 21:44:20
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 May 2002, cef wrote:
    [...Wojtkowe i moje...]
> [...]
    [...]
    >+ W kwestii tego przepisu: tak. Zapomniał zacytować ust. 6

    Nie zapomniałem :) tylko cytowanie wszystkich powiązań mogłoby
    się niekiedy skończyć wysyłaniem mailbomby (zamiast odpowiedzi) !
    Uznałem że jak ktoś wyrazi wątpliwości to "się wyjaśni"... :)

    Pozdrowienia, Gotfryd