  • 1. Data: 2002-07-05 09:38:59
    Temat: Proszę bardzo o pomoc
    Od: "Mariusz K" <l...@p...onet.pl>

    Mama nastepujący problem.
    Jestem osobą prowadzącą działalność gosp. w zakresie pośrednictwa
    ubezpieczeniowego (podmiotowo zwolniony z Vat) . Jedna z firm
    ubezpieczeniowych na mocy umowy zobowiązała sie refundować mi koszty wynajmu
    lokalu, jednak muszę obciążyć ją rachunkiem lub fakturą.
    Pytanie moje jest następujące : czy w tym przypadku wystawiam rachunek czy
    fakturę VAT. Czy ta usługa o ile mogę nazwać to usługą podlega podatkowi
    VAT.

    Proszę o pomoc
    Mariusz K

  • 2. Data: 2002-07-05 19:37:21
    Temat: Re: Proszę bardzo o pomoc
    Od: "Magdalena Budzynska" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Mariusz K" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Mama nastepujący problem.
    > Jestem osobą prowadzącą działalność gosp. w zakresie pośrednictwa
    > ubezpieczeniowego (podmiotowo zwolniony z Vat) . Jedna z firm

    Jest Pan zwolniony z VAT - nie moze wiec Pan wystwiac faktur VAT.
    Nalezy wystawic rachunek.

    Magdalena Budzynska
    www.londyn.org
    www.szczescie.info

  • 3. Data: 2002-07-08 13:27:07
    Od: "DarekS" <a...@a...com.pl>

> [...]
    > Pytanie moje jest następujące : czy w tym przypadku wystawiam
    > rachunek czy fakturę VAT. Czy ta usługa o ile mogę nazwać to usługą

    A jaką to usługę świadczysz?
    IMHO jako podmiotowo zwolniony z VAT wystawiasz rachunek, na którym piszesz
    zwrot kosztów wynajmu lokalu i wpisujesz dokładnię tę sumę jaką obciążył Cię
    właściciel lokalu. Gdybyś był vatowcem robiłbyś to samo ale wystawiając
    fakturę tytułem refakturowania kosztu najmu lokalu - przepisując po prostu
    fakturę wystawioną Tobie przez właściciela lokalu

    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu

  • 4. Data: 2002-07-08 13:45:03
    Od: "Mariusz K" <l...@p...onet.pl>

    ok, ale ja nie otrzymuje rachunku osoba od której wynajmuje lokal jest
    rolnikiem. wystawiam tylko KW

    Mariusz K

  • 5. Data: 2002-07-08 13:46:25
    Od: "Mariusz K" <l...@p...onet.pl>

    co w takim razie mam wpisać na rach żeby urząd skarbowy nie dobrał się do
    mnie.

  • 6. Data: 2002-07-08 13:50:49
    Od: "Mariusz K" <l...@p...onet.pl>

    a rozważając już czysto teoretycznie. Gdybym chciał sprzedawać komputery. To
    nic że jestem zwolniony podmiotowo, przecież ta usługa ma Vat i nie ma siły
    żebym go nie zapłacił, podobnie jest z lokalami - nie wiem być może to
    kwestia interpretacji "wynajęcia lokalu"

  • 7. Data: 2002-07-10 10:49:45
    Od: "DarekS" <a...@a...com.pl>

    Mariusz K wrote:
> [...]
    > ma Vat i nie ma siły żebym go nie zapłacił, podobnie jest z lokalami -
    > nie wiem być może to kwestia interpretacji "wynajęcia lokalu"

    Zgoda, ale to nie ty świadczysz usługę wynajęcia lokalu (w przypadku
    komputerów utraciłbyś zwolnienie podmiotowe ze względu na rodzaj prowadzonej
    działalności - mógłbyś co najwyżej utrzymać zwolnienie ze względu na niskie
    roczne obroty).
    A z tym KW to nie bardzo wiem co zrobić, bo niby jaką ma podstawę do zwrotu
    Tobie firma. Takich KW możesz naprodukować tysiące i napisać na nich opłata
    za wynajm lokalu. A umowa najmu? Nie mam pojęcia jak wybrnąć nie znając
    realiów umów miedzy Tobą a wynajmującym i tobą a firmą. Nie czuję zresztą
    dobrze tego tematu.
    Pozdrowienia

    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu

  • 8. Data: 2002-07-12 13:28:39
    Od: "Mariusz K" <l...@p...onet.pl>

    Problem tkwi tak na prawdę w tym czy muszę odprowadzić od tej oopracji VAT
    czy nie. I co mam wpisać jako usługę : przecież nnie ma czegoś takiego jak
    Zwrot wynajmowania lokalu (niby jakie SWW). Jeżeli wpiszę coś innego niż
    pośrednictwo ubezpieczeniowe (SWW 6720) to wchodze na Vat; a problem KW jest
    rozwiązany bo jest umowa między mną a firmą która będzie refundowała koszty,
    do określonej kwoty, więcej nie zapłacą.