  • 1. Data: 2002-07-05 08:12:07
    Temat: Darowizn (usługa dla fundacji) - jak zaksiegowac i rozliczac
    Od: "Bartosz Szewczyk" <b...@o...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów,
    mam pytanie dotyczące rozliczenia darowizny.
    Prowadzę działalność gospodarczą, wykonałem usługę (jako darowiznę) dla
    fundacji dożywiającej dzieci (jako rozliczenie wystawiam im fakturę VAT, w
    polu zapłata wpisuję Darowizna). Jak mam taką fakturę zaksięgować u siebie
    (co z netto a co z VAT) - koszty?. Co z podatkiem (czy jako koszt wchodzi
    kwota netto bzy brutto)? Czy mogę jakoś uniknąć płacenia VATu od tej
    faktury? Czy jest jakiś limit tego typu kosztów?

    Z góry dziękuję, pozdrawiam,
    Bartosz Szewczyk

  • 2. Data: 2002-07-08 11:31:14
    Od: "Bartosz Szewczyk" <b...@o...pl>

    Czyżby nikt nie znał odpowiedzi na mój problem???

  • 3. Data: 2002-07-08 12:55:19
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    W "skład" darowizny wchodzi na pewno VAT. Co do wartości netto to moim
    zdaniem nie mozesz wartości wykonanej usługi potraktować jako darowizny w
    ten sposób. Co najwyżej jako wartość darowizny wykazać można udokumentowane
    koszty związane z wykonaniem tej usługi, np. paliwo, zakupione usługi obce.