  • 1. Data: 2008-08-06 12:32:08
    Temat: Przejście na VAT - czy mogę od 1 siepnia?
    Od: "AF" <w...@i...pl.to>

    Witam

    Miałem DG bez VATu, ale w sierpniu mam zapłacić dużo faktur z VAT-em oraz
    wystawić z VAT-em.
    Wobec tego czy mogę przejść na VAT od 1 sieprnia? Czyli troszkę wstecz? Czy
    też dopiero od 1 września?

    Pozdrawiam
    AF

  • 2. Data: 2008-08-06 18:30:46
    Temat: Re: Przej�cie na VAT - czy mog� od 1 siepnia?
    Od: r...@o...pl

    AFAIR - dopiero od 1. wrzesnia.
    Ale - wez wygeneruj obrot na 40k, zarejestruj sie na VATmana,
    potem obrot skoryguj(zwrot towaru ;) ), i voila :)

  • 3. Data: 2008-08-07 06:10:43
    Temat: Re: Przej?cie na VAT - czy mogę od 1 siepnia?
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 6 Aug 2008 14:32:08 +0200, "AF" <w...@i...pl.to>
    wrote:

    >mam zapłacić dużo faktur z VAT-em oraz
    >wystawić z VAT-em.
    musisz wystawic z VAT-em? Ktos Ci kazal? :)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 4. Data: 2008-08-07 07:13:43
    Od: "AF" <w...@i...pl.to>

    > musisz wystawic z VAT-em? Ktos Ci kazal? :)

    Musze zapłacić za licencje 30 tys. netto, a szkoda było by mi tracić te 6
    tys. VAT-u, no i jeszcze musze kupić i sprzedać firmie sprzęt, a firma jest
    na wacie.

    Jest jakieś rozwiązanie, czy tylko od 1 września?

    Pozdrawiam
    AF

  • 5. Data: 2008-08-07 08:41:23
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 7 Aug 2008 09:13:43 +0200, "AF" <w...@i...pl.to>
    wrote:

    >Musze zapłacić za licencje 30 tys. netto, a szkoda było by mi tracić te 6
    >tys. VAT-u, no i jeszcze musze kupić i sprzedać firmie sprzęt, a firma jest
    >na wacie.
    Ale czy to Ci sie oplaci czy tylko Ci sie wydaje? Po wybraniu VAT nie
    ma juz drogi powrotu. Jezeli Twoje zakupy i sprzedaz maja charakter
    jednorazowy i dotychczas Ci sie nie oplacalo byc VAT-owcem to moze
    dalej Ci sie nie bedzie oplacac?

    A co do terminu zgloszenia to zalezy jaki bylo powod zwolnienia (a
    jesli powodem byl obrot ponizej progu to czy rezygnujesz ze zwolnienia
    dobrowolnie czy moze tracisz prawo do zwolnienia bo przekroczysz
    prog). Zapoznaj się z art 96 ust 5 ustawy o vat - tam są okreslone
    terminy do kiedy nalezy zlozyc zgloszenie - byc moze dotyczy Ciebie:
    "2) przed dniem, w którym podatnik traci prawo do zwolnienia, o którym
    mowa w art. 113 ust. 1 i 9, w przypadku utraty tego prawa;"
    a byc moze:
    "3) przed początkiem miesiąca, w którym podatnik rezygnuje ze
    zwolnienia, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 3 oraz w art. 113 ust.
    1, w przypadku rezygnacji z tego zwolnienia;"

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 6. Data: 2008-08-07 08:41:58
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

> [...]
    > jest na wacie.
    >
    > Jest jakieś rozwiązanie, czy tylko od 1 września?

    Nie wiem czy nadal to obowiązuje, ale kiedyś po wejściu w vat, po zgłoszeniu
    do skarbówki można było odliczyć vat od zakupionych towarów handlowych i
    środków trwałych chyba ze 3 miesiące w tył.
    Ale ja dawno tym się interesowałem - więc mogę coś źle pamiętać.

    boropi

  • 7. Data: 2008-08-07 08:44:28
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    wrote:

    >Musze zapłacić za licencje 30 tys. netto, a szkoda było by mi tracić te 6
    >tys. VAT-u, no i jeszcze musze kupić i sprzedać firmie sprzęt, a firma jest
    >na wacie.
    No i jeszcze pamietaj ze w przypadku odsprzedazy sprzetu do Klienta
    byc moze oplaci Ci sie (w skali mikro - tego jednego przypadku
    oczywiscie) przejscie na VAT, ale jesli masz do wystawienia duzo
    faktur (o ktorych pisales ale nie precyzowales za co te faktury) i sa
    wsrod nich rowniez uslugowe to za uslugi nie bedzie juz mialo to
    znaczenia czy klient vat-owiec dostanie rachunek na 100 czy fakture na
    100+vat.

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 8. Data: 2008-08-07 10:07:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Aug 2008, boropi wrote:

    > Nie wiem czy nadal to obowiązuje, ale kiedyś po wejściu w vat, po zgłoszeniu
    > do skarbówki można było odliczyć vat od zakupionych towarów handlowych
    > i środków trwałych chyba ze 3 miesiące w tył.

    Przyznam, że w świetle zamieszania terminologicznego nie wiem czy
    art.113.5 dotyczy również ST - ale tak czy siak, licencja nie stanowi
    ST, więc się nie załapie.
    Co mu to miałoby dać w odniesieniu do "6 tys z VAT od licencji"?
    Bo jak chodzi o "sprzedać firmie sprzęt" to rozumiem :)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-08-31 10:22:26
    Temat: Re: Przejscie na VAT - czy mogę od 1 siepnia?
    Od: "AF" <w...@i...pl.to>

    Witajcie

> [...]
    > Co mu to miałoby dać w odniesieniu do "6 tys z VAT od licencji"?
    > Bo jak chodzi o "sprzedać firmie sprzęt" to rozumiem :)

    Podobno nie można przejść na wat z 1 dniem miesiąca a tylko od nowego roku!
    http://www.e-podatnik.pl/artykul/vat_i_akcyza/8219/P
    rzejscie_na_VAT.html

    Może ktoś to wyjaśnić?

    Pozdrawiam
    AF

  • 10. Data: 2008-08-31 12:39:56
    Od: r...@o...pl

    On 31 Sie, 12:22, "AF" <w...@i...pl.to> wrote:

    > Podobno nie można przejść na wat z 1 dniem miesiąca a tylko od nowego
    roku!http://www.e-podatnik.pl/artykul/vat_i_akcyza/8
    219/Przejscie_na_VAT.html

    > Może ktoś to wyjaśnić?

    To jest ustawowy bubel, ale gdzies w necie MF widzialem pismo z MF
    ktore to dementuje, tzn interpretuja to tak ze mozesz, nie pamietam
    argumentow. Sami sobie strzelili w stope bo przeciez przejscie na VAT
    jest dla nich korzystne i najchetniej by wszytskich an vacie
    widzieli :)
    Poza tym pewnie tak czy siak mozesz sie powolac na unijna dyrektywe i
    zgasic urzedasow, chociaz tutaj nie jestem pewien czy ta dyrektywa ma
    akurat w tym przypadku zastosowanie ebzposrednie.