  • 11. Data: 2011-10-12 12:59:59
    Temat: Re: Przekazanie wyposażenia na cele osobiste a PIT
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1110121022570.2148@quad>:

    > W sprawie formalnej: rzecz jasna owe noże *nie zostały zaliczone*
    > do KUP DG, prawda?

    Oczywiście, że zaliczone do KUP

    > No to nie o tym przypadku rozmawiamy ;)
    > (jak napiszesz że nieprawda, to staniesz przed koniecznością podania
    > podstawy prawnej zaliczenia takiego *wyposażenia* w KUP :))

    Jest taka sama jak w przypadku tonerów do drukarki (zużywa się ) i trzeba
    kupić nowy

    Ah, nie napisałem poprzednio "już" pomiędzy "nie nadawały się" a "toczenia"
    ;-)

    --
    Tomasz Nycz

  • 12. Data: 2011-10-12 14:04:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Oct 2011, 'Tom N' wrote:

    > Oczywiście, że zaliczone do KUP

    No to pada pytanie jak niżej.

    > Jest taka sama jak w przypadku tonerów do drukarki (zużywa się ) i trzeba
    > kupić nowy

    I w którym momencie staje on się kosztem oraz dlaczego jest
    ciekawie jak się okaże że nie pasuje do naszej drukarki?

    > Ah, nie napisałem poprzednio "już" pomiędzy "nie nadawały się" a "toczenia"
    > ;-)

    :)
    IMVHO bez znaczenia co do znaczka.
    Gdzieś w archiwach jest opis Maddy, jak to kontrola co prawda nie
    kazała "wyrzucić z kosztów", ale zwróciła uwagę że nierozpakowana
    paczka papieru drukarkowego nie jest "wprowadzona do użytkowania" :P

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2011-10-12 14:19:16
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1110121557560.3176@quad>:

> [...]

    > kazała "wyrzucić z kosztów", ale zwróciła uwagę że nierozpakowana
    > paczka papieru drukarkowego nie jest "wprowadzona do użytkowania" :P

    Ależ noże zostały zamontowane w tokarce i ścinały metal do czasu aż
    przestały sie nadawać z powodu jak wyżej ;P

    --
    Tomasz Nycz

  • 14. Data: 2011-10-12 15:08:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Oct 2011, 'Tom N' wrote:

    > Ależ noże zostały zamontowane w tokarce i ścinały metal do czasu aż
    > przestały sie nadawać z powodu jak wyżej ;P

    AAAAaaaaaa!
    No to ja się rakiem wycofuję pod stół, to skutek przyjęcia błędnych
    domniemań, składam czynny żal ale bez opłaty skarbowej ;)
    (sądziłem że kupujący ich nie użył "bo się nie nadawały")

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2011-10-12 19:11:42
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1110121026040.2148@quad>:

    > Erm... a od kiedy nóż tokarski jest "kompletny i sprawny" do
    > samodzielnego używania? A może istnieje numerek w klasyfikacji
    > ST [1] dla "nóż tokarki"? :)
    > IMVHO Tom zaaplikował pułapkę której sam nie zauważył - skoro to
    > jest "składnik materialny nie będący ST", a raczej trudno go
    > uznać za materiał konserwujący w rodzaju smaru, to istnieje dla
    > niego szczególne kryterium uznania za KUP.
    > Nie ma podstaw "minusowania kosztu", skoro kosztu nie było.

    Ale, koszt był -- co już wyjaśniliśmy -- czekam aż Tomek wyjaśni dlaczego
    trzeba minusować zużyte kredki po 1PLN / noże po 4000PLN, i czy minusuje
    zużyte wkłady do drukarek laserowych, które ktoś z odpowiednimi
    uprawnieniami odebrał od niego "do utylizcji", a które z dużym
    prawdopodobieństwem służą celom osobistym innych osób

    --
    Tomasz Nycz

  • 16. Data: 2011-10-20 08:12:09
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 11.10.2011 14:56, Grzegorz Trawicki wrote:

    > Mam wrażenie, że jedynie jedna interpretacja (owa BI/4117-0017/07) jest
    > glosem za opcją 1.

    Ciekawa sprawa, chociaż wg mnie do wyrzucenia z kosztów w przypadku gdy
    wyposażenie nie służyło dg wystarczyłby art. 22, więc art. 23 ust. 1 pkt
    49 musi znaczyć coś innego..

    Interpretacji na sip-ie jest raptem 4 strony więc też nie ma wielkiego
    materiału badawczego. Aczkolwiek jestem w stanie "przełknąć" to że się
    mylę bo standardowo coś co powinno być proste, proste nie jest.

    Tomek

  • 17. Data: 2011-10-20 08:17:31
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 12.10.2011 21:11, 'Tom N' wrote:

> [...]
    > uprawnieniami odebrał od niego "do utylizcji", a które z dużym
    > prawdopodobieństwem służą celom osobistym innych osób

    Dlaczego mam minusować te wkłady skoro posłużyły w dg a sama czynność
    ich oddania jest finalnym aktem tego służenia (jak to napisać po polsku
    :)?) ?

    To tak jak ze sprzedażą - po sprzedaży wyposażenia minusujesz koszty?

    Odpisałem przed chwilą w innej odnodze wątku że wg mnie jeśli
    wyposażenie nie jest wykorzystywane w dg to nie stanowi kosztu na mocy
    art. 22/22d updof, więc art. 23 ust. 1 pkt 49 musi oznaczać coś innego.

    Wg kilku dostępnych na sip interpretacji mylę się - ale raczej
    konsensusu tu nie widzę, więc każdy robi tak jak uważa :)

    Tomek

  • 18. Data: 2011-10-21 17:03:17
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    tomek w <news:j7oler$scs$1@news.onet.pl>:

    > Odpisałem przed chwilą w innej odnodze wątku że wg mnie jeśli
    > wyposażenie nie jest wykorzystywane w dg to nie stanowi kosztu na mocy
    > art. 22/22d updof, więc art. 23 ust. 1 pkt 49 musi oznaczać coś innego.

    Ależ wyraźnie stało napisane, że były wykorzystywane w DG ( <Mam wyposażenie
    faktycznie używane do DG przez kilka lat.>, ja pisałem, < tysiąc sto kredek
    kupionych 10 lat temu po 1 PLN sztuka i służących do "grawerowania" faktur>)

    Ja pozwoliłem sobie na uszczegółowienie (nie nadają się już do DG, ale innym
    osobom mogą służyć)

    Dlaczego napisałeś, żeby minusować kredki?

    --
    Tomasz Nycz

  • 19. Data: 2011-10-21 20:18:59
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 21.10.2011 19:03, 'Tom N' wrote:

> [...]
    > osobom mogą służyć)
    >
    > Dlaczego napisałeś, żeby minusować kredki?

    Przecież napisałem - ale nie "żeby minusować kredki" tylko że ja tak
    uważam. A na flejma nie mam ochoty więc przyjmuję do wiadomości że
    uważasz inaczej :)

    Tomek