  • 1. Data: 2005-04-20 12:04:32
    Temat: Przelew a wpłata w znaczeniu ustawowym - pytanie
    Od: "Romek" <r...@g...pl>

    Witam

    W ustawie o podatku od towarów i usług (jak i wielu innych) jest mowa w
    dokonaniu wpłaty, np. przed jakąś datą. Jaką datę brać pod uwagę -
    datę wykonania przelewu czy wpłynięcia środków na konto?

    Pytam bo jestem w takiej sytuacji że przelew wykonałem 30.04.2004 (mam
    potwierdzenie), zaś pieniądze wpłynęły już po 1 maja. I z racji zmiany stawek
    vat nie wiem który mnie obowiązuje, ten poprzedni, czy też nowy.

    Pozdrawiam i dziekuję

  • 2. Data: 2005-04-20 12:15:35
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Romek wrote:

> [...]
    > potwierdzenie), zaś pieniądze wpłynęły już po 1 maja. I z racji zmiany
    > stawek vat nie wiem który mnie obowiązuje, ten poprzedni, czy też

    Z tego co wiem to stawka VAT nigdy nie zależy od daty wpłaty, a
    wyłącznie od daty wydania towaru/wykonania usługi

  • 3. Data: 2005-04-20 12:21:44
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    jureq wrote:

    > Z tego co wiem to stawka VAT nigdy nie zależy od daty wpłaty, a
    > wyłącznie od daty wydania towaru/wykonania usługi

    Mała korekta:
    w wypadku np usług telekomunikacyjnych datą powstania obowiązku
    podatkowego jest wydrukowany na falkturze termin płatności i on
    decyduje. Nadal nie jest to jednak data rzeczywistej wpłaty

  • 4. Data: 2005-04-20 13:21:13
    Od: "Romek" <r...@g...pl>

    jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał(a):

    > Z tego co wiem to stawka VAT nigdy nie zależy od daty wpłaty, a
    > wyłącznie od daty wydania towaru/wykonania usługi

    W przypadku wpłaty części wkładu budowlanego, zależy od tego czy wniesienie
    środków nastąpiło przed 1 maja 2004 czy po. Wtedy ten wkład jest opodatkowany
    wg. różnych stawek.

  • 5. Data: 2005-04-20 14:32:45
    Od: "Bungo" <b...@U...pl>

    Użytkownik "Romek" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dokonaniu wpłaty, np. przed jakąś datą. Jaką datę brać pod uwagę -
    > datę wykonania przelewu czy wpłynięcia środków na konto?

    zawsze date "wykonania przelewu":-))

    pozdrawiam

    Bungo

  • 6. Data: 2005-04-20 16:34:18
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Bungo wrote:

    > zawsze date "wykonania przelewu":-))

    No dobra. Pytanie czy teez tak macie z tymi j---nymi bankami. Np. mBank
    - robie sobie przelew, godzina 16.00, dzien roboczy... i co widze -
    przelew "zaplanowano" na dzien nastepny?! Czemu przelewy nie ida po
    16-tej?! Cos jest nie teges?! Bo np. mam zus placic do 15, i 15 puszczam
    przelew, jak puszcze rano, dojdzie, jak pozniej - zostanie wyslany dnia
    nastepnego, mimo "zlecenia".

    --
    Film: One point 0 .............................. http://tiny.pl/hdmb
    Film: Arktyczna goraczka ....................... http://tiny.pl/hdmz

  • 7. Data: 2005-04-20 22:49:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Apr 2005, mariposa doux wrote:

    >+ > zawsze date "wykonania przelewu":-))

    Przypomnę że chodziło o INNĄ operację :)

> [...]
    >+ - robie sobie przelew, godzina 16.00, dzien roboczy... i co widze -
    >+ przelew "zaplanowano" na dzien nastepny?! Czemu przelewy nie ida po

    Ano jest.
    A jak myślisz, jak te przelewy "idą" ? Na czyich nóżkach ?
    :)
    Jest system wymiany transakcji międzybankowych (o ile dobrze
    rozumiem - obowiązkowy, czyli poszczególne banki wręcz *nie
    mogą* inną drogą "puszczać przelewów" między sobą !) który
    pracuje w cyklach.
    System nazywa się "elixir", cykl - sesją.
    Listę godzin w których dane *wysyła się* do eliksiru - takoż
    kiedy *odbiera się* z eliksiru zdobędziesz w FAQ niemal każdego
    banku internetowego (w tym mBanku :)).
    Oprócz "okna" na samo przetwarzanie przelewów przez elixir dochodzi
    'zapas' wynikły z różnej wartości opłaty (pobieranej przez elixir),
    im później bank wyśle dane przed końcem sesji tym drożej - więc
    dla "tanich" kont banki mają jakiś-tam odstęp od 'granicy'
    i stosownie wcześniej "zamykają listę wysyłanych przelewów".
    Niesłusznie się burzysz :)

    >+ Bo np. mam zus placic do 15, i 15 puszczam
    >+ przelew, jak puszcze rano, dojdzie, jak pozniej - zostanie wyslany dnia
    >+ nastepnego, mimo "zlecenia".

    Ale przy ZUSie akurat nie ma zastosowania cytat z samej góry - liczy
    się data "wysłania" a nie "odbioru" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-04-21 12:40:38
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > Ale przy ZUSie akurat nie ma zastosowania cytat z samej góry - liczy
    > się data "wysłania" a nie "odbioru" :)

    Słyszałem za to (dzwonili, ale nie wiem gdzie), że skarbowy bierze
    pod uwagę datę księdowania przelewu na ICH koncie. Więc należałoby
    wpłacać dzień wcześniej niż termin, żeby na 100% doszło....
    Analogicznie mają sieci telefonii komórkowej - termin płatności oznacza,
    że wtedy chcą już mieć kasę...

  • 9. Data: 2005-04-21 13:29:42
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Bozoo wrote:

> [...]
    > wpłacać dzień wcześniej niż termin, żeby na 100% doszło....
    > Analogicznie mają sieci telefonii komórkowej - termin płatności

    W wypadku US określa to ustawa i na pewno jest to data obciązenia konta
    wpłacającego a nie wpływu na konto US.
    W wypadku firm rzecywiście zgodnie z KC ważna jest data wpływu na konto
    adresata przelewu. Z tego co pamiętam, kiedyś tepsa pisała na swoich
    fakturach, że w wypadku wpłaty w terminie na poczcie będzie uznawać
    datę wpłaty a nie datę wpływu na ich rachunek. Ale to już tylko dobra
    wola tepsy, a nie ich obowiązek

  • 10. Data: 2005-04-21 13:44:16
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > W wypadku US określa to ustawa i na pewno jest to data obciązenia konta
    > wpłacającego a nie wpływu na konto US.
    Czyli muszę się załapać chociaż na ostatnia, wieczorną sesję elixir?

    > W wypadku firm rzecywiście zgodnie z KC ważna jest data wpływu na konto
    > adresata przelewu.
    Według KC to mi sie zdaje, że chyba wręcz przeciwnie.

    A oni kiedykolwiek mieli złą wolę??