  • 1. Data: 2004-02-04 11:11:21
    Temat: Przelewy miedzy narzeczonymi
    Od: "Roman" <z...@t...podam.com>

    Czy moge swobodnie przelewac sobie pieniadze z narzeczona miedzy naszymi
    kontami, tak aby nikt sie do tego nie przyczepil, nie kazal placic podatkow,
    itd.? Nieduze kwoty, do tysiaca, czasem dwoch. Mysle sobie tak, ze skoro
    mieszkamy razem, to zamiast dawac jej do reki pieniadze na zycie, moge je po
    prostu przelac i napisac w tytule "na zakupy"?

    Slyszalem, ze US bardzo zadko interesuje sie tym, co dzieje sie na
    prywatnych kontach i ze musi miec powody. Jak to jest? A moze w ogole kazdy
    wplyw na rachunek powinien byc w pelni udokumentowany jakas umowa, bo
    inaczej to strach? Wybaczcie, ale jestem mlody i dopiero sie ucze, jak to
    powinno byc.

  • 2. Data: 2004-02-04 13:31:58
    Temat: Re: Przelewy miedzy narzeczonymi
    Od: "j23" <w...@s...com.pl>

    Użytkownik "Roman" <z...@t...podam.com> napisał w wiadomości
> [...]
    po
    > prostu przelac i napisac w tytule "na zakupy"?

    teroretycznie mozna sie przyczepic, ze jest to darownizna - i od tego nalezy
    sie podatek, ale wytlumaczenie sie z tego byloby bardzo proste: dalem
    pieniadze, zeby zrobila DLA MNIE zakupy.

> [...]
    > wplyw na rachunek powinien byc w pelni udokumentowany jakas umowa, bo
    > inaczej to strach? Wybaczcie, ale jestem mlody i dopiero sie ucze, jak to

    Na szczescie jeszcze nie doszlismy do takiej paranoi. Wplywami na konto US
    zainteresuje sie jedynie wtedy, gdy beda bardzo duze (co najmniej 10000
    euro) albo jesli beda to wplywy czeste i regularne - sugerujace prowadzenie
    DG.