  • 11. Data: 2005-12-07 08:11:17
    Temat: Re: Przeniesienie KPiR z papieru do komputera.
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "wsm" <w...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:802ba$43968c4f$540af682$1561@news.chello.pl...

    > Moim zdaniem - nie. Jest (była) w przepisach uwaga, że stosując program
    > komputerowy trzeba ten fakt (typ, rodzaj,) zgłosić w swoim US - nie wiem,
    > czy obowiązuje nadal, ale urzędnicy bywają niereformowalni.

    To,że niereformowalni czasem to pewnie juz tak zostanie::)Spotkałam się z
    dwoma rozwiązaniami w/w zagadnienia;
    jeśli program jest "własnej produkcji" można sobie w nim ewidencjonować ale
    wynik końcowy z każdego miesiąca wpisuje się do KPiR jako miesięczne
    zestawienie obrotów,często podatnicy wykonują zapisy w Exelu a następnie
    wpisuja j/w.Jeśli natomiast jest licencjonowany to akceptowane są same
    wydruki.IHMO wynika to pewnei z faktu ,iż jedne są w wyposażeniu laptopów
    kontrolujących inne nie:)Przynajmniej u mnie tak było ( Katowice i
    Siemianowice Śl),że Pani urzędniczka takimi wczasie kontroli w "laptoku"
    dysponowała:)
    pozdrawiam ania

  • 12. Data: 2005-12-07 08:21:02
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    wsm wrote:
    > Jest (była) w przepisach uwaga, że stosuj?c
    > program komputerowy trzeba ten fakt (typ, rodzaj,) zgłosić w swoim US
    > - nie wiem, czy obowi?zuje nadal, Więc użytkowanie, a więc i wydruki,
    > zaczynaj? sie od
    > teminu zgłoszenia w US tego faktu.

    Po pierwsze:
    Nie ma takiej uwagi w przepisach i chyba nigdy nie było.
    Po drugie:
    Swoją drogą ja wolę dać kontrolerom
    wydrukowaną KPiR i segregator z fakturami,
    niż pozwolić im grzebać w komputerze.
    Po trzecie:
    Czasem się przydaje taki papierowy backup

  • 13. Data: 2005-12-07 10:29:54
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    wsm wrote:

    > Moim zdaniem - nie. Jest (była) w przepisach uwaga, że stosując program
    > komputerowy trzeba ten fakt (typ, rodzaj,) zgłosić w swoim US - nie wiem,
    > czy obowiązuje nadal, ale urzędnicy bywają niereformowalni.

    A ja mimo, ze cos tam mam do czyneinia z komputerami, a moze wlasnie
    dlatego - wole w takich sprawach papierowe rozwiazanai (jako finalne).
    Bo one odporne sa na dzialanie wiruzow komputerowych. Odporne na
    formatowanie dysku, pad systemu czy inne kfiotki. Nie trza robic
    backupów.

    No a pozar, trzesienei ziemi czy inne kataklizmy to wlasciwie papier
    znosi podobnie jak sprzet komputerowy...

    Pozdr

    Troche krytyki o rodzimej SF/F ................. http://tiny.pl/xdp4
    Grzedowicz, Grzedowicz, Grzedowicz :) .......... http://tiny.pl/xdp8
    ________________
    Deszcze Niespokojne - sf, opowiadania .......... http://tiny.pl/xxr1

  • 14. Data: 2005-12-07 11:48:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Dec 2005, Ania wrote:

> [...]
    > zestawienie obrotów,często podatnicy wykonują zapisy w Exelu a następnie
    > wpisuja j/w.Jeśli natomiast jest licencjonowany to akceptowane są same

    Poza tym że piszesz samą prawdę to IMHO ciupinkę gdybasz :)
    Nie ma żadnej różnicy w oprogramowaniu "własnej produkcji" w zakresie
    KPiR (dla PK *istnieje* coś takiego, ale związane jest z możliwością
    wyłącznie elektronicznej księgowości bez wydruków).
    Zajrzyj do rozporządzenia - konieczność przepisywania z wydruku
    do KPiR wynika *wyłącznie* z tego czy program umożliwia wydruk
    w formacie *zgodnym z rozporządzeniem* (tak jak papierowa księga).
    Przedstawienie wydruku "zgodnego z rozporządzeniem" zadowala
    kontrolerów i dokonujących czynności sprawdzających :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 15. Data: 2005-12-08 10:22:45
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <4395e8b2$1@news.vogel.pl>,
    Tomasz Kałużny <tomaszka_maupa_UWAGA.klub.chip.pl> wrote:

    > Użytkownik "szauek" <lukaszsz@wytnij_to.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Nie rozumiem Twojego smiechu. Moje wpisy w miesiacu wygladaja
    > przewaznie tak: 1-3 faktury plus koszty z 'kilometrowki'. Po co mam
    > trzymac przez lata nascie lub dziesiąt ksiazek jesli moge wszystko
    > zmiescic na kilkudziesieciu niewielkich wydrukowanych kartkach?

    Tak czy inaczej masz dwanaście kartek na rok (wydruk musi być robiony co
    miesiąc). Jeśli taka oszczędność Cię zadowala...
    Ja bym proponował poszukać odpowiedzi na pytanie: co grozi podatnikowi,
    który _nie_prowadził_ PKPiR, ale zaprowadził ją przed rozpoczęciem
    kontroli?

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 16. Data: 2005-12-08 14:34:05
    Od: "szauek" <lukaszsz@wytnij_to.wp.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kałużny" <tomaszka_maupa_UWAGA.klub.chip.pl> napisał w
    wiadomości news:4395e8b2$1@news.vogel.pl...
> [...]
    > zmiescic na kilkudziesieciu niewielkich wydrukowanych kartkach? Wpinam
    > w segregator i juz. Moze mnie oswiecisz co tak Cie rozbawilo?

    bo to dla mnie zabrzmiało tak, jakby ktoś zapytał: czy mogę wyrzucić swój
    dowód osobisty? przecież i tak mają moje dane w komputerze...
    Przepraszam jeśli Cię to uraziło...

    szauek