  • 1. Data: 2005-12-06 15:50:44
    Temat: Współwłaściciel = komornik
    Od: "Carlos" <t...@m...pl>

    No to się wpakowałem, proszę o rade,

    3miesiące temu kupiłem auto, by skorzystać ze zniżki OC na współwłaściciela
    wziałem ciotkę [60%] no było wszystko cacuś do tego tyg.

    Ciotce kilka firm nie zapłaciło faktur, pojawia się komornik, firma
    windykacyjna.

    Teraz nie chce aby poszła połowa mojego auta [w rzeczywistości całe] pod
    młotek. [komornik jeszcze łapy nie położył ale nie wiadomo kiedy to nastąpi]

    Co musiałbym zrobić aby Ciotka przestała być współwłaścicielem ?

    Jak to sie załatwia w UK, US[3m-ce od zakupu], ubezpieczyciela i na jakie
    koszty muswze sie przygotować ?

    Możliwości dwie
    a) być samodzielnym właścicielem lub
    b) zmienić współwłaściciela na inna osobę

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-12-07 11:58:02
    Temat: Re: Współwłaściciel = komornik
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Dec 2005, Carlos wrote:

    > No to się wpakowałem, proszę o rade,

    Ja tylko podwaguję. Po rady musisz iść do adwokata, tak
    stanowią przepisy !

> [...]
    > windykacyjna.
    >
    > Teraz nie chce aby poszła połowa mojego auta [w rzeczywistości całe]

    Hola - jak "całe" ?
    A ktoś kupi te 60% "w dobrej cenie" ?
    Rozważam jaka jest możliwość wykolegowania ciebie jakbyś sam
    stanął do licytacji.
    O ile wiem to rzeczywiście trochę opisów o działaniach komorników
    jakby to napisać... "prawnie mało sensownych" było.
    Ale auto IMHO nie jest ciotki - a tylko jej część komornik może
    "zabrać".
    I jak to "twojego" ? - twoje jest jak rozumiem 40%.

    > Co musiałbym zrobić aby Ciotka przestała być współwłaścicielem ?

    Nie widzę szans (ale nie jestem prawnikiem)...
    Chodzi o to że to ciotka by musiała coś zrobić z własnością, a jak
    samochód (udział w samochodzie) jest zajęty to próba sprzedaży,
    darowania, cokolwiek - może zrodzić jej odpowiedzielność karną.
    Po polsku - IMHO za "sprzedanie sprzed nosa komorniczego" może
    iść siedzieć.
    Pieniądze które w razie sprzedaży należałyby się ciotce - trzeba
    wpłacić komornikowi.

    IMHO - NTG (.prawo i nie wiem czy grupa...)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-12-07 14:16:26
    Od: "Carlos" <t...@m...pl>

> [...]
    > "zabrać".
    > I jak to "twojego" ? - twoje jest jak rozumiem 40%.

    60% to Ciaotka ma znizek u ubezpieczyciela dlatego ja wzialem a udzial 50/50

> [...]
    > darowania, cokolwiek - może zrodzić jej odpowiedzielność karną.
    > Po polsku - IMHO za "sprzedanie sprzed nosa komorniczego" może

    komrnik jeszcze nie zajal wiec dlatego tu jestem i zastanawiam sie jak
    wybrnac z sytuacji teraz kiedy jeszcze moge to zrobic.

    przejerejstrowac znowu auto tylko na mnie ? nonsens kolejna umowa kolejny
    podatek kolejne oplaty w WK

  • 4. Data: 2005-12-07 16:09:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Dec 2005, Carlos wrote:

    > 60% to Ciaotka ma znizek u ubezpieczyciela dlatego ja wzialem a udzial 50/50

    No ja rozumiem. Czy twoim zamiarem jest zapodanie publicznie
    i urzędowo jakoby podejrzenia iż w różnych papierach podałeś
    fałszywe dane (a raczej dotyczące transakcji pozornej) miały
    jakieś uzasadnienie ??

    > komrnik jeszcze nie zajal

    Acha.
    [...]
    > przejerejstrowac znowu auto tylko na mnie ? nonsens kolejna umowa kolejny
    > podatek kolejne oplaty w WK

    Ale inaczej ciotka jest (współ)właścicielem...
    IMHO to się jednak kwalifikuje na .prawo (a nie .prawo.podatki).
    I trudno ocenić czy ma sens branie adwokata czy też owo "branie"
    sprowadzi się do wzięcia przez niego opłat za oczywistą poradę
    którą sam sobie podajesz.
    Spytaj tych prawników (z .prawo)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd