  • 11. Data: 2003-10-08 08:46:00
    Temat: Re:
    Od: "Wojtek " <s...@N...gazeta.pl>

    > Slayer, jeśli dotąd jest tak że samochód jest zarejestrowany "na niego"
    > mimo że jest współwłasnością - to na zdrowy rozum powinno dać się
    > tak "przestawić" żeby nadal był współwłasnoscią, ale zarejestrowany
    > był na żonę; czyli jeszcze jedna kombinacja, ale "bezpodatkowa"
    > i nie zmieniająca stanu własności.
    > Chyba że prawo rozmija się ze zdrowym rozsądkiem :) co nie byłoby
    > niczym dziwnym. Zeznaję że nie wiem jak załatwić ;) ! Jest to możliwe ?

    powinno być możliwe, jednak w naszym kraju pełnym absurdów nie jestem pewien
    niczego...

    > Tak BTW: da się tak wot *skutecznie* "znieść współwłasność" czegoś
    > co jest w majątku wspólnym podczas trwania wspólnoty ?? - :O
    > I nie będzie majątkiem wspólnym ? Prowadziłoby to do odrębności
    > majątkowej we wspólnocie - "dzielimy 'wszystko'" !

    wg. ustawy o podatku od spadków i darowizn da się, ale jest to raczej
    sprzeczne z kodeksem cywulnym ;-((( przydałaby sie wypowiedź jakiegoś
    prawnika cywilisty...

  • 12. Data: 2003-10-08 15:26:31
    Temat: Re: "Przepisanie" samochodu na żon
    Od: "Yennifer" <y...@a...nospam.pl>

    Użytkownik "Tomek" <m...@p...onet.BLABLA.pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem, czy to pomoże, ale likwidowałem współwłasność w ramach
    > najbliższej rodziny (I grupa) - z powodu ubezpieczenia:
    > - do wyboru - sprzedaż / darowizna połowy samochodu

    Tyle, ze zasady dotyczace wspolwlasnosc nawet w obrebie rodziny (I grupa)
    nijak sie maja do wspolwlasnosci malzenskiej...

    pozdr Yenn

  • 13. Data: 2003-10-10 11:44:22
    Od: Sławomir Mateuszczyk <s...@g...pl>

    Tomek wrote:
    > Cały ten ambaras dlatego, że stuknięcie innego (posiadanego przeze mnie
    > w 100%) samochodu powoduje utratę zniżek głównego użytkownika
    > współwłasności tego pierwszego samochodu.

    Jeśli powodem jest tylko ewentualna utrata zniżek to proponuję inne rozwiązanie.

    Ubezpieczałem kiedyś w PZU (OC+AC) samochód żony zarejestrowany na mnie. Zapytałem
    czy jest możliwe niezależne liczenie zniżek na ten samochód, bo będzie nim jeździć
    żona i nie chcę ryzykować utraty zniżek. Okazało się, że mam złożyć pisemko
    z umotywowaną prośbą i nie ma problemu. Zapłaciłem ubezpieczenie bez zniżek, ale
    i rzeczywiście na pozostałe samochody później zniżek nie straciłem.
    --
    Slaw

  • 14. Data: 2003-10-10 12:25:55
    Od: " jba2" <j...@N...gazeta.pl>

    Sławomir Mateuszczyk <s...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    zniżek, ale
    > i rzeczywiście na pozostałe samochody później zniżek nie straciłem.

    W moim przypadku było podobnie, z drobną różnicą. We wspomnianym pisemku
    wnioskowałem o przelanie moich zniżek na auto żony (tak mi doradził agent
    PZU) oraz o rozdzielenie odpowiedzialności. W związku z tym za samochód żony
    zapłaciłem ze zniżkami.

    jba2