  • 1. Data: 2003-10-21 12:29:58
    Temat: Przeprowadzka do nowego US i odliczenia za mieszkanie (adresy na fakturach) ?
    Od: "Babinicz" <b...@b...tego.op.pl>

    Witam,
    Sprawa wygląda następująco mieszkałem w miejscu X i kupiłem mieszkanie w
    miejscu Y, na remont mieszkania brałem rachunki na adres X (tam byłem
    zameldowany) nie dawno się przeprowadziłem do Y i tu mam pytanie. Czy jak
    się zamelduję teraz w Y to zeznanie podatkowe będę wysyłał do US-Y(nowego)
    czy do US-X? A jeśli do US-Y to co oni powiedzą na rachunki wystawione na
    adres poprzedniego zameldowania (niektóre bez nipu). Czy może lepiej
    przemedować się od 1.1.2004 ?
    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2003-10-22 13:29:02
    Od: "Przemo" <p...@k...pl>

    Spokojnie możesz sie zameldować w nowym miejscu zamiekszania
    do nowego US wysyłasz tylko NIP aktualizujący
    zeznanie roczne składa sie w US właściwym dla miejsca zamieszkania na
    ostatni dzień roku podatkowego
    tytułem prawnym do dokonania odliczeń w ramach ulgi remontowej jest w twoim
    przypadku akt notarialny nabycia mieszkania
    nie ma znaczenia na jaki adres są wystawiane fv dotyczące remontu tego
    mieszkania
    najważniejszy jest tytuł prawny
    fv nie musi zawirać NIP-u natomiast musi zawierać twoje imie i nazwisko i
    najlepiej aktualny adres zamieszania
    niektórzy twierdzą, że można też wykazywac na takiej fv imie i nazwisko oraz
    adres mieszkania, które sie remontuje

    Przemo