  • 1. Data: 2003-10-21 11:40:07
    Temat: delegacje a KUP
    Od: "MSP" <m...@g...pl>

    Witajcie,
    mam problem, hmmmm, natury "czepiania się" kosztów. Jestem GK, w firmie, w
    której pracownicy dużo "jeżdzą" w delegacje. Zaczął mnie zastanawiać fakt,
    co w przypadku kontroli z US, czy sprawdzają np. w drodze ustaleń
    kontrahentów, u których (rzekomo) byli pracownicy???
    Jak uważacie??? jaki procent kosztów mogą stanowić delegacje służbowe???
    Nadmienię, że jesteśmy firmą usługową, pracownicy "jeżdżą" w różne części
    Polski po materiał i udział tych kosztów w kosztach ogółem wynosi ok 6-7% w
    skali miesiąca.
    Dziękuję za wszelkie sugestie.
    Pozdrawiam wszystkich serdecznie
    MSP

  • 2. Data: 2003-10-21 12:48:35
    Temat: Re: delegacje a KUP
    Od: "Luqas" <l...@p...onet.pl>

    Witam.
    Użytkownik "MSP" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Polski po materiał i udział tych kosztów w kosztach ogółem wynosi ok 6-7%

    IMHO ciezko im bedzie cos takiego stwierdzic.

    Zacznijmy od tego, za masz kilka rodzajow kosztow:
    - przejazdu (podstawowe): mozna dokumentowac biletami lub jesli to samochod,
    to jest "jakas" karta pozjadu, z ktorej wynika, kto/gdzie/kiedy, a jesli
    auto prywatne, to tez sa odpowiednie blankiety rozliczen i przeciez mozesz
    sobie dodatkowo zyczyc fakture za paliwo, prawda?
    - pobytu - tutaj z reguly wystepuje obowiazek dokumentowania tego fakturami
    (hotel, restauracje itd...)
    - ryczalty (za dojazd, na posilki itdp) - do ktorych nie ma watpliwosci
    kiedy przyznawac i jak liczyc.

    Generalnie kontakty utrzymujesz z tymi firmami, wiec zawsze powiedza, ze
    ktos tam kiedys byl. Nie wiem czy jest obowiazek potwierdzania wyjazdu na
    druku delegacji np. pieczatka konrahenta (jezeli juz to wewnatrz firmy, bo
    przeciez nie beda brak pieczatek z np. informacji turystycznej w danym
    miescie:-)

    Co do udzialu delegacji w kosztac ogolnych to raczej Twoj problem z zakresu
    rachunkowosci zarzadczej... Trudno oszacowac efektywny procent kosztow - to
    akurat powinienes wiedziec najlepiej. Generalnie kazdy wyjazd z delegacji
    jest wyjazdem sluzbowym wiec stanowi KUP, jedynym klopotem moga byc
    rozliczenia wydatkow szeroko pojetego pobytu (ale chyba nie trzeba rozwijac
    tematu co tez trzeba czasem zrobic aby zdobyc klienta;-) i ewentualnego
    uwazania na limity w przypadku upominkow/reklamy.

    Mam nadzieje, ze nieco udalo mi sie rozwiac watpliwosci.

    > MSP
    Pozdrawiam
    Łukasz Góralczyk

  • 3. Data: 2003-10-22 17:18:38
    Od: "Witek M." <w...@g...pl>

    >Nie wiem czy jest obowiazek potwierdzania wyjazdu na
    > druku delegacji np. pieczatka konrahenta

    Nie ma takiego obowiązku, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby pracownicy
    kolekcjonowali takie pieczątki choćby dla "spokojności"

    Witek

  • 4. Data: 2003-10-24 13:28:54
    Od: "MSP" <m...@g...pl>

    Dzięki bardzo za pomoc, nie rozwiało to moich wątpliwości tak do końca, bo
    tak naprawdę, to US jest zawsze górą i to on ewentualnie coś
    zakwestionuje:)))

    Pozdrawiam
    MSP

    Użytkownik Luqas <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych