  • 1. Data: 2002-03-05 11:48:02
    Temat: Co z VAT-em od paliw
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Czy może ja nie dosłysze, czy jeszcze nie weszła w życie znowelizowana
    ustawa o PTU?
    25 Rzepa opublikowała tekst ustawy, z zastrzezenim że czeka tylko na
    podpis prezydenta. Czy juz się ukazała, czy tez prezydent jeszcze nie
    podpisał?
    Sprawa o tyle istotna, że nowa ustawa zabrania odliczania VAT od
    wszystkih paliw do samochodów osobowych.
    Mamy w firmie 2 osobowe diesle, a do tego kupe sprzętu budowlanego i
    ciężarówek, tez na ON. Dotychczas braliśmy rope hurtem (mamy własny
    dystrybutor) i trankowało sie w firmie.
    Pewnie teraz bedzie trzeba tankowac te dwie osobówki na stacji, bo jak
    inaczej?
    Przecież ropę kupujemy raz na dłuższy czas, nie wiadomo ile z tego
    zużyją osobowe, a VAT odlicza sie przy zakupie, a nie przy zużyciu.

    Mam nadzieje że nie przegapiłam wejścia w życie tej ustawy.
    Jeżeli ktos cos słyszał, prosze o info...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 2. Data: 2002-03-05 13:42:04
    Temat: Re: Co z VAT-em od paliw
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Tue, 05 Mar 2002 12:48:02 +0100, Maddy <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    >
    >Mam nadzieje że nie przegapiłam wejścia w życie tej ustawy.
    >Jeżeli ktos cos słyszał, prosze o info...

    W Rzepie póki co cisza więc chyba jeszcze nie jest podpisana. Zmiany
    wchodzą w życie najwcześniej po 14 dniach od podpisania więc chyba
    tego nie przegapimy?
    Rzeczwywiście przepis komplikuje Ci sprawę i chyba najlepiej będzie
    jak przekonasz szefa, żeby osobówki tankowały osobno.
    Ale jak nie to ja widzę to tak:
    ON tankujesz do dystrybutora co jakiś czas, dajmy na to raz na
    miesiąc. Zakładasz przewidywane zużycie ON przez osobówki w tym
    okresie. Za ON bierzesz dwie faktury: jedną na osobówki w wysokości
    przewidywanego zużycia z małą górką, z tej nie odliczasz VAT, drugą na
    resztę. Ewentualnie można wziąć jedną fakturę i ją podzielić,co jest
    sensowniejsze ale może znależć się jakiś troll ze skarbówki, który
    będzie się czepiał. Samochody mają zapewne jakąś dokumentacje
    przebiegu, rozszerzasz ją o rubryczkę tankowanie. Teraz zatrudniasz
    człowieka, żeby sumował te tankowania bacząc, żeby broń boże nie
    przekroczyć ilości z tej nieodliczonej faktury, bo wtedy czekają Cię
    korekty VATu.

    Sławomir Dąbrowski

  • 3. Data: 2002-03-05 14:19:56
    Od: "Basia" <p...@w...pl>

    Użytkownik Maddy <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@i...pl...

    [...]
    > Maddy
    >
    > --
    > Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    > m...@e...com.pl
    > m...@i...pl

    Dzisiaj na WP jest wiadomosc dnia, ze Prezydent podpisal ustawe a oto link
    do niego:
    http://www.wp.pl/r/Cc

    Pozdrawiam
    Basia

  • 4. Data: 2002-03-05 17:17:59
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Basia wrote:

> [...]
    >
    > [...]
    >>
    > Dzisiaj na WP jest wiadomosc dnia, ze Prezydent podpisal ustawe a oto link

    Dzieki, Basiu. Zaraz tam zajrzę.

    A swoja drogą zostawiłas z mojego postu tylko to co najwazniejsze :-)))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-03-05 17:23:32
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Sławomir Dšbrowski wrote:

> [...]
    > człowieka, żeby sumował te tankowania bacząc, żeby broń boże nie
    > przekroczyć ilości z tej nieodliczonej faktury, bo wtedy czekają Cię
    No własnie, takie cos nie wchodzi w gre, bo srednie zuzycie jest
    nieprzewidywalne. To sa dwa busy do przewożenia pracowników, jak budowy sa
    w miescie, to stoją, ale jak gdzies dalej to robią i po 5 000 km
    miesięcznie. Albo jeden stoi, drugi jeździ, naprawde nie wiadomo ile bedzie
    sie jeździć w danym miesiącu.
    Poza tym co i rusz którys stoi na warsztacie popsuty (swoje lata mają, co
    tu ukrywać)
    No i o człowieka który by to kontrolował trudno, z powodu cięć mamy wszyscy
    pracy za półtora a czasami za dwoje :-(

    Szef bedzie sie musiał pogodzić z tankowanie na stacji na osobne fakturki.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2002-03-06 07:48:14
    Temat: Re: Re: Co z VAT-em od paliw
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Tue, 05 Mar 2002 18:23:32 +0100, Magdalena Woloszyk
    <m...@e...com.pl> wrote:

    >No i o człowieka który by to kontrolował trudno, z powodu cięć mamy wszyscy
    >pracy za półtora a czasami za dwoje :-(

    Powszechna bolączka

    >Szef bedzie sie musiał pogodzić z tankowanie na stacji na osobne fakturki.

    Tylko nie myśl, że wywiniesz się tak łatwo. Na pewno raz na jakiś czas
    jakiś gamoń zatankuje z firmowego dystrubutora. Musisz tak zrobić żeby
    nie było tego widać w kwitach.

    Sławomir Dąbrowski