    From: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co z VAT-em od paliw
    Date: Tue, 05 Mar 2002 13:42:04 GMT

    On Tue, 05 Mar 2002 12:48:02 +0100, Maddy <m...@i...pl> wrote:

    >Czy może ja nie dosłysze, czy jeszcze nie weszła w życie znowelizowana
    >ustawa o PTU?
    >25 Rzepa opublikowała tekst ustawy, z zastrzezenim że czeka tylko na
    >podpis prezydenta. Czy juz się ukazała, czy tez prezydent jeszcze nie
    >podpisał?
    >Sprawa o tyle istotna, że nowa ustawa zabrania odliczania VAT od
    >wszystkih paliw do samochodów osobowych.
    >Mamy w firmie 2 osobowe diesle, a do tego kupe sprzętu budowlanego i
    >ciężarówek, tez na ON. Dotychczas braliśmy rope hurtem (mamy własny
    >dystrybutor) i trankowało sie w firmie.
> [...]

    W Rzepie póki co cisza więc chyba jeszcze nie jest podpisana. Zmiany
    wchodzą w życie najwcześniej po 14 dniach od podpisania więc chyba
    tego nie przegapimy?
    Rzeczwywiście przepis komplikuje Ci sprawę i chyba najlepiej będzie
    jak przekonasz szefa, żeby osobówki tankowały osobno.
    Ale jak nie to ja widzę to tak:
    ON tankujesz do dystrybutora co jakiś czas, dajmy na to raz na
    miesiąc. Zakładasz przewidywane zużycie ON przez osobówki w tym
    okresie. Za ON bierzesz dwie faktury: jedną na osobówki w wysokości
    przewidywanego zużycia z małą górką, z tej nie odliczasz VAT, drugą na
    resztę. Ewentualnie można wziąć jedną fakturę i ją podzielić,co jest
    sensowniejsze ale może znależć się jakiś troll ze skarbówki, który
    będzie się czepiał. Samochody mają zapewne jakąś dokumentacje
    przebiegu, rozszerzasz ją o rubryczkę tankowanie. Teraz zatrudniasz
    człowieka, żeby sumował te tankowania bacząc, żeby broń boże nie
    przekroczyć ilości z tej nieodliczonej faktury, bo wtedy czekają Cię
    korekty VATu.

    Sławomir Dąbrowski