  • 11. Data: 2002-02-14 13:13:44
    Temat: Re: księgowa na umowie
    Od: "Aneta" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kaizen <x...@c...sz> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a4gbur$kk4$...@n...onet.pl...
    > Użytkownik "Sławomir Dąbrowski" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > UOR:
    > 4. Kierownik jednostki ponosi odpowiedzialno?ć za wykonywanie obowi?zków
    > w zakresie rachunkowo?ci, okre?lonych ustaw?, chyba że okre?lone
    > obowi?zki w tym zakresie zostan? przypisane innym osobom za ich zgod?.
    > Przyjęcie odpowiedzialno?ci przez inne osoby powinno być stwierdzone
    > dokumentem. W przypadku gdy kierownikiem jednostki jest organ
    > wieloosobowy, a nie została wskazana osoba odpowiedzialna,
    > odpowiedzialno?ć ponosz? wszyscy członkowie tego organu.

    Zgadza się. Kierownik jednostkie może powierzyć prowadzenie ksiąg
    rachunkowych jakiemukolwiek pracownikowi zatrudnionemu u niego na umowę o
    pracę (może to byc np. sekretarka czy palacz) lub inną umowę. Tu chodzi
    jednak o tę drugą stronę, która w ramach umowy innej niż umowa o pracę
    podjęła się wykonywania czynności, do których nie posiada wymaganych prawem
    kwalifikacji. Same umiejętności w tym przypadku nie wystarczą - potrzebny
    jest papier, którym może być wpis do rejestru biegłych rewidentów, na listę
    doradców podatkowych lub świadectwo kwalifikacyjne MF. Mądra, znająca
    przepisy księgowa, która nie posiada wymaganych dokumentów - nie powinna
    się zgodzić na zatrudnienie w ramach um.-zlec.czy innej o podobnym
    charakterze. Pozdr. Aneta

  • 12. Data: 2002-02-14 13:57:55
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <K...@c...pl>

    Użytkownik "Aneta" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Mądra, znająca
    > przepisy księgowa, która nie posiada wymaganych dokumentów - nie powinna
    > się zgodzić na zatrudnienie w ramach um.-zlec.czy innej o podobnym
    > charakterze. Pozdr. Aneta

    Czyli mnie to wygląda tak:
    - z punktu widzenia księgowej, jak mam 5 ofert od różnych potencjalnych
    zleceniodawców za "dobre" pieniądze i jedną ofertę od potencjalnego
    "pracodawcy" za "niewielką" kasę to dla własnego dobra (groźba kary) biorę
    umowę o pracę i dorabiam się całe życie....
    - z punktu widzenia właściciela firmy, lepiej nie będę zlecać prowadzenia
    księgowości komuś na umowę zlecenie, bo ten ktoś może za to zapłacić karę, a
    na zapłatę komuś z umowy o pracę mnie nie stać, więc....

    Kasia

  • 13. Data: 2002-02-14 14:02:21
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Kasia Mikołajczyk" <K...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:a4gfi0$ijc$1@druid.ceti.com.pl...
    > umowę o pracę i dorabiam się całe życie....

    Nie, zdajesz egzamin i wybierasz dowolną formę współpracy, a jak masz
    wykształcenie kierunkowe, to pracujesz 2 lata na umowę o pracę i
    dostajesz wpis na listę bez egzaminu.

> [...]
    karę, a
    > na zapłatę komuś z umowy o pracę mnie nie stać, więc....

    Wynajmujesz biuro rachunkowe, księgową na 1/4 etatu na umowę o pracę,
    albo kogoś z uprawnieniami na dowolną umowę (chyba, że chcesz się nauczyć
    księgowości).

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz

  • 14. Data: 2002-02-14 14:07:33
    Temat: Re: Re: księgowa na umowie
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Thu, 14 Feb 2002 14:57:55 +0100, "Kasia Mikołajczyk"
    <K...@c...pl> wrote:

> [...]
    >"pracodawcy" za "niewielką" kasę to dla własnego dobra (groźba kary) biorę
    >umowę o pracę i dorabiam się całe życie....

    Z punktu widzenia księgowej, jak chcę zarabiać a nie gnić na posadce i
    narzekać to się kształcę i robię formalne uprawnienia.

    Sławomir Dąbrowski

  • 15. Data: 2002-02-14 14:14:05
    Od: "Aneta" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kaizen <x...@c...sz> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a4gg3t$rlr$...@n...onet.pl...
> [...]
    >
    > Nie, zdajesz egzamin i wybierasz dowolną formę współpracy, a jak masz
    > wykształcenie kierunkowe, to pracujesz 2 lata na umowę o pracę i

    Mała poprawka. Od 1.01.2002 roku WSZYSTKIE osoby ubiegające się o świadectwo
    kwalifikacyjne muszą zdać egzamin bez względu na to, że posiadają wymagane
    wykształcenie i praktykę przy prowadzeniu ksiag handlowych. Ale dla dobrej
    księgowej nie powinno to stanowić problemu ;))
    Aneta

  • 16. Data: 2002-02-14 14:21:13
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <K...@c...pl>

> [...]
    > wykształcenie i praktykę przy prowadzeniu ksiag handlowych. Ale dla dobrej
    > księgowej nie powinno to stanowić problemu ;))

    Ale taką dobrą księgową to się staje głównie po odpowiednim stażu, bo tak
    myślę, że co praktyka to praktyka. A zdobyć ją nie zawsze jest łatwo.
    Wielkie dzięki za porady.
    Kasia

  • 17. Data: 2002-02-14 14:22:41
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <K...@c...pl>

    biorę

    > Z punktu widzenia księgowej, jak chcę zarabiać a nie gnić na posadce i
    > narzekać to się kształcę i robię formalne uprawnienia.
    > Sławomir Dąbrowski

    Trochę zbaczamy z tematu grupy chyba, ale żeby się kształcić, itp. w tym
    kierunku to niestety "trochę" kasy jest potrzebne.
    Dzięki za wszelkie porady.
    Kasia

  • 18. Data: 2002-02-14 14:24:10
    Od: "Kiciek" <m...@d...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gospodarczej.
    >
    > Pomija sprawę zakwalifikowania prowadzenia ksiąg jako umowy o dzieło
    > właśnie.
    > Co tu jest dziełem??? Księga rachunkowa? Przecież nie zostaje w żaden
    > sposób "skończona". Deklaracja podatkowa? Ją można od biedy podciągnąć
    > pod umowę o dzieło, ale umowa na sporządzenie tylko deklaracji
    > podatkowej podpada pod doradztwo podatkowe.
    >
    > Pracodawca sobie wymyślił genialne rozwiązanie, lub raczej ktos mu je
    > podpowiedział, nie mając najmniejszego pojęcia o sprawie.

    A co powiesz na rozwiazanie takie : (oczywiscie umowa zlecenia a nie o
    dzielo)
    Ksiegowa zatrudniana jest na umowe. W umowie nie pisze ze wykonuje czynnosci
    ksiegowe. (mozna wpisac np. czynnosci pomocnicze). Odpowiedzialnosc za
    ksiegi spoczywa na pracodawcy.

    I jak wtedy ?

  • 19. Data: 2002-02-15 09:14:11
    Od: "Jolanta B" <j...@p...onet.pl>

    Witam Grupowiczow:-)

    Użytkownik "Sławomir Dąbrowski" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Odpowiedzialność spoczywa na osobie prowadzącej księgi a nie na
    > właścicielu firmy więc "chcenie" nic tu nie da. Niech pan właściciel
    > skieruje panią księgową na kurs, opłaci go i opłaci egzamin. Pani
    > księgowa będzie mieć uprawnienia i może być zatrudniona na umowę
    > zlecenie. Innego rozwiązania niet.
    >
    > Sławomir Dąbrowski

    I tu mi się nasuwa pytanie...
    czy właściciel firmy może opłacic taki kurs dla swojej przyszłej ksiegowej -
    jesli jej jeszcze nie zatrudnia - i wpisac to jako KUP?
    Pojdzmy jeszcze dalej. Czy ja jako zona przedsiębiorcy (KPiR, VAT) i
    pelnomocnik firmy - moge 'legalnie' prowadzic jej ksiegowosc? I czy mozna
    uznac oplate za moja nauke (rachunkowosc) jako KUP?

    Pozdrawiam serdecznie
    Jola

  • 20. Data: 2002-02-15 11:18:05
    Od: "Bartek" <b...@p...onet.pl>