  • 1. Data: 2002-02-13 18:19:30
    Temat: Wyrejstrowanie działalności lekarza.
    Od: <a...@p...onet.pl>

    Moja żona prowadzi działalnośc w postaci gabinetu lekarskiego. W ubiegłym roku
    urząd miejski wyrejstrował jej dziłalność bo stwierdził, że lekarze prowadzą
    dziłalnośc na podstawie odrębnych przepisów. Może ktoś wie co należy zrobić -
    gdzie się zarejstrować i gdzie ten fakt póżniej zgłosić?

    Dziękuję z góry za odpowiedź
    Artur

  • 2. Data: 2002-02-15 03:03:45
    Temat: Re: Wyrejstrowanie działalności lekarza.
    Od: "Aldona Gowin" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    zrobić -
    > gdzie się zarejstrować i gdzie ten fakt póżniej zgłosić?

    Witam. Żona jako lekarz ma wpis praktyki w Okr.Izbie Lekarskiej, do której
    należy i na tej podstawie działa i prowadzi gabinet. Nr tego wpisu w miejsce
    dotychczasowego wpisu do ewid.dział.gosp. należy podac aktualizując druk
    NIP-1 w US( jesli go składała wcześniej, bo wolne zawody skladaja z zasady
    NIP-3, a tam nie ma takich danych ) i aktualizujac ZFA w ZUS.
    pozdr. A.

  • 3. Data: 2002-02-15 12:07:21
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    > bo wolne zawody skladaja z zasady
    > NIP-3, a tam nie ma takich danych ) i aktualizujac ZFA w ZUS.
    > pozdr. A.

    czy istnieje jeszcze coś takiego jak "wolny zawód"?

    AS

  • 4. Data: 2002-02-19 12:07:35
    Od: "Aldona Gowin" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Matovy" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > czy istnieje jeszcze coś takiego jak "wolny zawód"?

    Istnieje, póki istnieją lekarze, prawnicy, tłumacze itp. lecz nie są oni już
    inaczej podatkowo traktowani w updof, niż osiagający przychody z innych
    rodzajów działalnosci pozarolniczej, ale na etapie rejestracji, są nadal
    różnice. Zwróć też uwage na kod w ZUS ZUA - DG 0510 , wolne zawody 0541.
    pozdr. A.

  • 5. Data: 2002-02-20 23:46:37
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Aldona Gowin"

    > Istnieje, póki istnieją lekarze, prawnicy,
    tłumacze itp. lecz nie są oni już
    > inaczej podatkowo traktowani w updof, niż
    osiagający przychody z innych
    > rodzajów działalnosci pozarolniczej

    Alez sa traktowani inaczej i to w jednej istotnej
    kwestii. W odróżnieniu od innych dla nich dniem
    uzyskania przychodu nie jest dzień wystawienia
    rachunku ale dzień fizycznego otrzymania
    pięniędzy. Jest na to specjalny paragraf w ustawie
    o pdof.

    Sark

  • 6. Data: 2002-02-21 07:16:59
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > uzyskania przychodu nie jest dzień wystawienia
    > rachunku ale dzień fizycznego otrzymania
    > pięniędzy. Jest na to specjalny paragraf w ustawie

    o ile wiem to należy powiedzieć "był"

  • 7. Data: 2002-02-21 13:54:10
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości

    > o ile wiem to należy powiedzieć "był"

    Hmm ... nie chce mi sie sprawdzać czy jest ale
    kiedy skasowali ?

    Sark

  • 8. Data: 2002-02-22 00:18:25
    Od: "Aldona Gowin" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Matovy" <a...@p...onet.pl>
    > napisał w wiadomości

    > Hmm ... nie chce mi sie sprawdzać czy jest ale
    > kiedy skasowali ?
    >
    > Sark

    Ano od 1 stycznia 2001.
    A.