  • 1. Data: 2011-04-23 15:57:13
    Temat: Rejestracja do vat i pierwsza f-ra
    Od: "Michał" <m...@p...onet.pl>

    Witajcie, mam pewną wątpliwość:

    Otóż:

    10.IV zarejestrowałem się do VAT (taką datę zadeklarowałem podczas rejestracji
    ponad tydzień wcześniej. Dokument poświadczający że zostałem wpisany ma datę
    14.IV, ale chyba nie ma on tutaj znaczenia..)

    9.IV (czyli dzień _przed_ "wejściem w VAT") kupiłem coś w sklepie internetowym,
    ale faktura którą otrzymałem ma datę 11.IV (czyli dzień _po_ "wejściu w VAT")

    I teraz sedno sprawy:
    Czy ową fakturę rejestruję do ewidencji VAT czy nie ? (tzn. ważna jest tu data
    wystawienia faktury, czy data zaistnienia czynności [dokumentowanej przez
    fakturę] ?)

    Gdybym wiedział że tak się to "cudownie" to ułozy, to poczekałbym dzień albo
    dwa, no ale mądry Polak po szkodzie...

    Dzięki za pomoc,
    Pozdrawiam
    M.

  • 2. Data: 2011-04-26 06:27:31
    Temat: Re: Rejestracja do vat i pierwsza f-ra
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > data
    > wystawienia faktury, czy data zaistnienia czynności [dokumentowanej przez

    (...)

    Przeczytałam Twojego posta i wystraszyłam, gdyż problem tez mnie dotyczy.
    Rozpoczęłam DG na początku stycznia, przez cały styczeń porobiłam troche
    zakupów na firmę, a zarejestrowałam się jako podatnik VAT w połowie lutego.
    Przed chwilą zadzwoniłam na Krajową Informację Podatkową - czy od faktur
    przez rejestracją VAT - mogę go odliczyc. Powiedziano mi, że tak, ale pod
    warunkiem, że sama nie wystawiałam wcześniej żadnej faktury (ja nie
    wystawiłam). Gdybym wystawiła - musiałby na to wyrazić zgodę NaczelnIk US.
    Czyli wszystkie faktury zakupowe - jak najbardziej nadają się do odliczenia
    VAT-u.
    Odetchnęłam z ulgą :)

    marzatela
    -------------------------------
    http://www.szultaset.pl

  • 3. Data: 2011-04-26 14:56:41
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > wystawiłam). Gdybym wystawiła - musiałby na to wyrazić zgodę NaczelnIk US.
    > Czyli wszystkie faktury zakupowe - jak najbardziej nadają się do

    A podali z jakiego przepisu to wynika? Jakoś wyjątkowo to dziwnie brzmi.
    Pierwszy raz spotykam się z tym, by prawo do odliczenia VAT zależało od
    widzimisie naczelnika.

  • 4. Data: 2011-04-26 15:29:13
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości
    > A podali z jakiego przepisu to wynika? Jakoś wyjątkowo to dziwnie brzmi.
    > Pierwszy raz spotykam się z tym, by prawo do odliczenia VAT zależało od
    > widzimisie naczelnika.
    (...)

    Nie, nie podała podstawy prawnej. Wkrótce pewnie przekonam sie
    doświadczalnie, gdyż wystąpiłam o zwrot VAT. Podejrzewam, że oznacza to
    dokładne sprawdzenie wszystkich faktur.
    Zrobiłam to świadomie - jak mają mi coś znaleźć - to lepiej teraz niz
    później.

    marzatela
    ---------------------
    http://www.szultaset.pl

  • 5. Data: 2011-04-26 16:02:16
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 26-04-2011 16:56, s...@a...pl pisze:

    > A podali z jakiego przepisu to wynika? Jakoś wyjątkowo to dziwnie brzmi.
    > Pierwszy raz spotykam się z tym, by prawo do odliczenia VAT zależało od
    > widzimisie naczelnika.

    Moze chodzi o tworzenie spisu na wejscie w vat i zgode naczelnika na
    odliczenie vatu z tego spisu - art. 113 ust. 5-7.

    --
    Adam