  • 1. Data: 2011-04-22 13:57:38
    Temat: dwie korekty faktury (ceny), długawe
    Od: temp <n...@h...pl>

    Wytyczne wystawiania FA,FK,..
    http://www.nettax.pl/dzienniki/du/2011/68/poz.360.ht
    Rozdział 3.

    Tworzę magazynówkę (linux, licencja ~BSD,może udostępnię :) i utknąłem na
    pewnym fragmencie pt. korekty.
    O ile wystawienie jednej korekty nie jest zbytnim problemem, to ciekawie się
    robi dla przypadku powiedzmy:

    Klient kupuje karty tel.
    Kupił 4 karty za 100,-
    Ale gapnął się, że sprzedali mu drożej niż zwykle.
    OK, korekta i zmiana ceny.
    4 karty w cenie 80,-
    Ale po wystawieniu okazało się, że ma zaległe płatności i nie przsługuje mu
    taka cena.
    Następna korekta ceny (90,-)

    Czyli:
    FA nr 001
    Korekta FK nr 005 ceny
    Korekta FK nr 006 ceny

    I teraz.Nasz stary system powiedzmy (A):
    FK 005 -pozycja z FA,pozycja po korekcie, podsumowanie=różnica obu linii
    [FA,FK].
    FK 006 -pozycja z FA,pozycja po korekcie [wg.FA], podsumowanie = różnica
    pozycji po korekcie a (oryginał FA - poprzednie korekty).
    OK, kwoty poprawne (księgowo) lecz na [tym] papierze nie sposób zobaczyć
    skąd się wzięła w podsumowaniu konkretna kwota [poprzednich korekt].
    Jest pozycja z FA,
    pozycja po korekcie
    Obliczenia z kwotą, k?óra nie wynika z przytoczonej linii FA.

    Chciałem spojrzeć na inne programy.
    Na pierszy ogień poszło demo www z 'ifirma", no niestety, daje wystawic
    tylko jedna korektę do FA i vice versa (chyba, że nie odkryłem sposobu).
    Poszukałem czegos mniejszego (B).
    "Ewa" - na drugiej korekcie wstawia za pozycję oryginału z FA kwoty po
    wcześniejszych korektach - hmm, czy to jest zgodne z ustawą?

    Oba te programy stosują "dwulinijkowe" wyszczególnienie "przed/po".
    (C) Symfonia (niestety nie udało mi się odpalic dema bo nie raczyli dac
    infomacji o potrzebie samodzielnej instalacji silnika btrieve)
    stosuje jak widziałem na jednym wydruku przed/wartosc korekty/po.

    I teraz pytanie. Czy ktos ma możliwośc sprawdzenia u siebie jak to jest
    (ciekawi mnie zwłaszcza Symfonia).
    Albo teoretycznie.
    Jak wydaje się Wam, czy lepszy byłby sposób (A) z informacją np.
    "Przed korektą wg. wczesniejszych korekt NR X,Y,X: kwota 123,45"
    "Po korekcie: xxx"
    A może tak jest dobrze (bez wpominania o poprzednich korektach) i już.
    Czy sposób (B)? Podanie za pozycję z faktury - pozycji po poprzednich
    korektach?

  • 2. Data: 2011-04-22 14:24:28
    Temat: Re: dwie korekty faktury (ceny), długawe
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    temp w <news:4db18959$0$2441$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Wytyczne wystawiania FA,FK,..
    > http://www.nettax.pl/dzienniki/du/2011/68/poz.360.ht
    > Rozdział 3.

    [...]

    > "Ewa" - na drugiej korekcie wstawia za pozycję oryginału z FA kwoty po
    > wcześniejszych korektach - hmm, czy to jest zgodne z ustawą?

    IMHO zgodne i jedynie możliwe -- jedna korekta do jednej faktury, a kolejna
    korekta do poprzedniej faktury korygującej

    FVK3 -> FVK2 -> FVK1 ->FV1
    a nie
    FVK1 -> FV1
    FVK2 -> FV1
    FVK2 -> FV1

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2011-04-22 17:58:25
    Od: temp <n...@h...pl>

    'Tom N' wrote:

> [...]
    >
    > IMHO zgodne i jedynie możliwe -- jedna korekta do jednej faktury, a
    > kolejna korekta do poprzedniej faktury korygującej

    I ja doszedłem do tego wniosku (po sprawdzeniu j.n.).
    Miałem spore wątpliwości co do par.13 p.2
    "2) dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca:"

    W domu "ukradłem" dziecku laptopa,ma aktualnego Windowsa do gierek :)
    i zainstalowałem Symfonię Handel 2011.1.a.
    W niej korekty drukują sie jedynie jako:
    KOREKTA CENY:
    Linia z wyliczeniem korekty +/- itd.
    A w nagłowku są podane odniesienia do Faktury i poprzedniej korekty.
    Nie są drukowane linie "przed korektą/po korekcie" tj. tylko efekt tej
    operacji.

    Co prawda jestem w posiadaniu prawdziwej faktury z tej samej wersji 2011.1.a
    gdzie są 3 grupy: POYZCJE KORYGOWANE,KOREKTY CENY,POZYCJE PO KOREKCIE ale
    byc może wdrożeniowiec dorobił inny formularz.

    Wymyśliłem, że sposób (B) jest poprawny lecz uzupełnię informacją wg./z
    której korekty (nr) są te wartości + wyszczególnię jak w Symfonia nr y FA i
    korekt dotychczasowych. Myślę - będzie dobrze.
    Dzieki za lekturę i potwierdzenie.
    Życzę spokojnych świąt.
    m.