  • 1. Data: 2008-03-13 11:57:54
    Temat: Rozliczenie dla samotnie wychowujących
    Od: "herbatoman" <h...@g...pl>

    Witam
    Ojciec samotnie wychowuje pełnoletniego syna, który studiuje, pobiera rentę
    rodzinną, i pracował w 2007 r. na umowę-zlecenie, ale jego dochód z tej
    umowy nie przekracza kwoty wolnej od podatku.
    Rozumiem, że w związku z powyższym ojciec może rozliczyć się w sposób
    przewidziany dla osób samotnie wychowujących dzieci (podwójny podatek z
    połowy dochodu) i dodatkowo skorzystać z ulgi na dziecko (1145 zł), a syn
    rozlicza się osobno, jako pełnoletni (i jego dochód nie jest w żaden sposób
    uwzględniony w zeznaniu ojca)?

    Prosze o sprawdzenie, czy dobrze rozumuję. :-)

  • 2. Data: 2008-03-14 10:41:34
    Temat: Re: Rozliczenie dla samotnie wychowujących
    Od: "herbatoman" <h...@g...pl>

    Nikt się nie wypowie?
    O rany, nie wiedziałem, że takie trudne kwestie poruszam ;-)

  • 3. Data: 2008-03-14 11:17:06
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    herbatoman pisze:
    > Nikt się nie wypowie?
    > O rany, nie wiedziałem, że takie trudne kwestie poruszam ;-)

    Może trudne, może nudne.

    Ci co tu są żeby odpowiadać, robią to dla, może perwersyjnie pojętej,
    rozrywki. ;)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2008-03-14 11:23:27
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    herbatoman wrote:

    > Nikt się nie wypowie?
    > O rany, nie wiedziałem, że takie trudne kwestie poruszam ;-)
    Sprawa jest dość trudna.
    Kwestią nie ulegająca wątpliwości jest , że jeśli syn osiągnął dochód
    poniżej 3015 zł, to ojciec może rozliczyć się jako osoba samotnie
    wychowująca dziecko i odliczyć też ulgę na dziecko, ale nie wiem czy:
    1. powinien zrobić to w PIT-37, a syn wypełnić odrębny PIT z rentą oraz
    swoim dochodem;
    2. Rozliczyć się na PIT-36 i doliczyć rentę rodzinną syna w PIT-M (chyba), a
    syn rozlicza się wyłącznie z uzyskanego dochodu;

    --
    Maciek

  • 5. Data: 2008-03-14 14:15:27
    Od: "herbatoman" <h...@g...pl>

    Maciek napisał(a):

> [...]
    > 2. Rozliczyć się na PIT-36 i doliczyć rentę rodzinną syna w PIT-M
    > (chyba), a syn rozlicza się wyłącznie z uzyskanego dochodu;

    Ha, no właśnie w tym sęk. Z tego co wyczytałem, to pełnoletnie dziecko
    zawsze rozlicza się samo. Chyba trzeba się zapytać u źródła czyli w US.