  • 21. Data: 2009-02-20 17:40:31
    Temat: Re: Rozliczenie kwartalne - pismo do US
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-02-2009 o 18:39:30 Tomek <t...@o...pl> napisał(a):

    > 44.3g + 3i - ale jeśli się pomyliłem to na mnie się nie powołuj ;-)

    Aha, to jest dla skali, dla liniowca bodajże 44.3h

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 22. Data: 2009-02-20 17:53:00
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    3h jest o tym że można:

    3h. Podatnicy, o których mowa w ust. 3f, będący małymi podatnikami oraz
    podatnicy rozpoczynający prowadzenie działalności gospodarczej mogą wpłacać
    na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje właściwy naczelnik urzędu
    skarbowego, zaliczki kwartalne w wysokości różnicy między podatkiem należnym
    od dochodu osiągniętego od początku roku, obliczonym zgodnie z art. 30c, a
    sumą należnych zaliczek za poprzednie kwartały, z uwzględnieniem art. 27b.
    Przepis art. 22k ust. 11 stosuje się odpowiednio.

    3i jest o tym, że trzeba zawiadomić naczelnika:

    3i. Mali podatnicy, którzy wybrali kwartalny sposób wpłacania zaliczek, są
    obowiązani do dnia 20 lutego roku podatkowego zawiadomić właściwego
    naczelnika urzędu skarbowego o wyborze tego sposobu wpłacania zaliczek.
    Podatnicy, którzy rozpoczynają prowadzenie działalności w trakcie roku
    podatkowego, składają zawiadomienie w terminie do dnia poprzedzającego dzień
    rozpoczęcia tej działalności, nie później jednak niż w dniu uzyskania
    pierwszego przychodu. Zawiadomienie dotyczy również lat następnych, chyba że
    podatnik, w terminie do dnia 20 lutego roku podatkowego, zawiadomi w formie
    pisemnej właściwego naczelnika urzędu skarbowego o rezygnacji z kwartalnego
    sposobu wpłacania zaliczek.

    Pomyślałem więc (nie wiem czy dobrze), że chyba wystarczy samo 3i i
    urodziłem coś takiego:

    "Zawiadamiam, że począwszy od 2009 roku będę rozliczał się z podatku
    dochodowego kwartalnie. Zawiadomienie składam zgodnie z art. 44 ust. 3i
    ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych."

    Wystrczy?

    Może być?

    Mogę drukować i wysyłać ? :)

    pozdrawiam,