  • 1. Data: 2007-03-22 16:45:59
    Temat: Rozlicznie pitu za 2006/internet?
    Od: Benek <benetto@[usunto]gazeta.pl>

    Witam.

    Za internet płacę miesięcznie 39 zł. Za rok wychodzi 468 zł. Niestety nie
    potrafię tego sobie rozliczyć w formularzu PIT/O. Czy wpisuję taką kwotę,
    czy wyliczam 22%, czyli 102,96 zł

    --
    Pozdrawaim
    Benek

  • 2. Data: 2007-03-22 19:44:34
    Temat: Re: Rozlicznie pitu za 2006/internet?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Benek wrote:
    > Witam.
    >
    > Za internet płacę miesięcznie 39 zł. Za rok wychodzi 468 zł. Niestety
    > nie potrafię tego sobie rozliczyć w formularzu PIT/O. Czy wpisuję
    > taką kwotę, czy wyliczam 22%, czyli 102,96 zł

    A dlaczego właśnie 22%? A dlaczego nie 33,8 %?

    Art. 26. 1. Podstawę obliczenia podatku...
    stanowi dochód ustalony zgodnie z art...po odliczeniu kwot:...
    6a) wydatków ponoszonych przez podatnika
    z tytułu użytkowania sieci Internet
    w lokalu (budynku) będącym miejscem
    zamieszkania podatnika w wysokości
    nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 760 zł,

    Masz ten PIT-O przed nosem, to sobie przeczytaj- pewnie jest w opisie
    pola, że chodzi o wydatki (bo to jest wg ustawy odliczenie od dochodu)
    a nie o jakieś 22% wydatków czy też 19% wydatków.

  • 3. Data: 2007-03-23 14:33:10
    Od: "Me\(L\)Isa" <a...@w...pl>

    Użytkownik "cef" <
> [...]
    > pola, że chodzi o wydatki (bo to jest wg ustawy odliczenie od dochodu)
    > a nie o jakieś 22% wydatków czy też 19% wydatków.

    Cz wystarczy potwierdzenie z rachunku, (opłacam nalezności przez internet)
    czy należy żądać rachunku od dostawcy sieci.? Czy taki rachunek muszę mieć,
    aby rozliczyć pit O?
    M.

  • 4. Data: 2007-03-23 18:39:22
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Me(L)Isa wrote:

    > Cz wystarczy potwierdzenie z rachunku, (opłacam nalezno?ci przez
    > internet) czy należy ż?dać rachunku od dostawcy sieci.? Czy taki
    > rachunek muszę mieć, aby rozliczyć pit O?

    Rachunek nie uprawnia do odliczeń:

    Art. 26.7.
    Wysokość wydatków na cele określone w ust. 1
    ustala się na podstawie dokumentów
    stwierdzających ich poniesienie.
    Jednakże w przypadku odliczeń,
    o których mowa w ust. 1:
    1) pkt 6a, odliczenie stosuje się,
    jeżeli wysokość wydatków została
    udokumentowana FAKTURĄ w rozumieniu
    przepisów o podatku od towarów i usług,

  • 5. Data: 2007-03-23 19:24:09
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    cef <c...@i...pl> w

    > 1) pkt 6a, odliczenie stosuje się,
    > jeżeli wysokość wydatków została
    > udokumentowana FAKTURĄ w rozumieniu
    > przepisów o podatku od towarów i usług,

    A te przepisy to rozporządzenie MF, a tam czytamy:

    § 20.
    Za fakturę uznaje się również:
    1) bilety jednorazowe, wydawane przez podatników uprawnionych do świadczenia
    usług polegających na przewozie osób: kolejami normalnotorowymi, taborem
    samochodowym, statkami pełnomorskimi, środkami
    transportu żeglugi śródlądowej i przybrzeżnej, promami, samolotami i
    śmigłowcami, jeżeli zawierają
    następujące dane:
    a) nazwę i numer identyfikacji podatkowej sprzedawcy,
    b) numer i datę wystawienia biletu,
    c) odległość taryfową nie mniejszą niż 50 km,
    d) kwotę należności wraz z podatkiem,
    e) kwotę podatku;

    Czyli, jeżeli internet(dostęp) kupimy od PPKS Łomianki, a ten cenniku
    wypisze bilet jednorazowy taryfa I -- odległość powyżej 50 km: 50PLN (oraz
    inne konieczne dane), to sobie tez możemy odliczyć taki bilet za dostęp do
    internetu?

    MSPANC

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2007-03-24 06:53:09
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    'Tom N' wrote:

> [...]
    > wypisze bilet jednorazowy taryfa I -- odległość powyżej 50 km: 50PLN
    > (oraz inne konieczne dane), to sobie tez możemy odliczyć taki bilet

    Czyli co innego sprzeda, a co innego wypisze na fakturze?
    Oszustwo, czy jakoś tak...?

  • 7. Data: 2007-03-24 08:38:39
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    cef <c...@i...pl> w

    > Czyli co innego sprzeda, a co innego wypisze na fakturze?

    Nie, sprzeda bilet jednorazowy na dostęp do internetu w taryfie I -- nie
    może mieć tego wpisanego obok usług transportowych?
    Minister nie zastrzega, że to mają być bilety na przejazd ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2007-03-24 10:42:49
    Od: "Me\(L\)Isa" <a...@w...pl>

    Użytkownik "'Tom N'" :

    > Nie, sprzeda bilet jednorazowy na dostęp do internetu w taryfie I -- nie
    > może mieć tego wpisanego obok usług transportowych?
    > Minister nie zastrzega, że to mają być bilety na przejazd ;-)

    Czyli... jeśli ktoś potrafi być cwany i przebiegły jak lis, to mu wszystko
    ujdzie na sucho; a pozostali - czemuś biedny ? - boś głupi, czemuś głupi?
    bo nie wiesz jak omijać, oszukiwać i kombinować?
    :-(
    M.

  • 9. Data: 2007-03-24 11:30:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Mar 2007, 'Tom N' wrote:

> [...]
    > może mieć tego wpisanego obok usług transportowych?
    > Minister nie zastrzega, że to mają być bilety na przejazd ;-)

    Idzie o to, że "50km" nie wyraża jednostki miary dostępu do Internetu :>

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-03-24 13:56:53
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> w

    > Idzie o to, że "50km" nie wyraża jednostki miary dostępu do Internetu :>

    Takie rzeczy są w cenniku TP:

    2) w ruchu krajowym dla PVC w sieci korporacyjnej użytkownika wychodzącego
    poza obszar jednej sieci MAN w jednym kierunku za każdy km długości PVC

    Można zresztą tak:

    bilet jednorazowy na dostęp do internetu łączem dzierżawionym w taryfie I
    Taryfa I -- >=50 kilometrów długości łącza dzierżawionego

    ;-)

    OK. Już dość żartów z mojej strony :) Przepraszam.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]