  • 1. Data: 2007-03-22 12:50:06
    Temat: odliczenie internetu z dochodu wolnego od podatku?
    Od: m...@y...com

    W 2006 r uzyskałem dochód tylko z zasiłku dla bezrobotnych: ok 2500zł,
    (więc mimo że to kwota wolna od podatku PIT37 muszę składać) w
    informacji PIT 11 od GUP zaliczka pobrana przez płatnika wyniosła
    38zł.
    Za internet zapłaciłem ok 380zł (faktury VAT na mnie).

    Czy dostanę zwrot podatku który płaciłem za internet w całości i
    pobraną zaliczkę przez płątnika ( te 38zł z PIT11) też bo czytam różne
    przepisy i się miotam?

  • 2. Data: 2007-03-22 13:09:25
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 22 Mar 2007 05:50:06 -0700, marcsew napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy dostanę zwrot podatku który płaciłem za internet w całości i
    > pobraną zaliczkę przez płątnika ( te 38zł z PIT11) też bo czytam różne

    Przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś i odpowiedz: jaki to podatek
    płaciłeś za internet?
    Jeśli rzeczywiście jedynym twoim dochodem było te 2500 i zaliczka wyniosła
    38, to niezależnie od tego czy w PIT wpiszesz ten internet czy nie i tak
    zwrócą ci tylko 38. Chciałbyś żeby zwrócili więcej niż zapłaciłeś?

  • 3. Data: 2007-03-22 13:17:38
    Od: m...@y...com

    jureq napisał(a):
> [...]
    > 38, to niezależnie od tego czy w PIT wpiszesz ten internet czy nie i tak
    > zwrócą ci tylko 38. Chciałbyś żeby zwrócili więcej niż zapłaciłeś?

    Płaciłem 22% podatku za internet każdego miesiąca czyli jakieś 80zł za
    cały rok.

    Chciałbym żeby zwrócili mi te 22% podatku który zapłaciłem?

  • 4. Data: 2007-03-22 13:25:51
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 22 Mar 2007 06:17:38 -0700, marcsew napisał(a):

    > Płaciłem 22% podatku za internet każdego miesiąca czyli jakieś 80zł za
    > cały rok.
    > Chciałbym żeby zwrócili mi te 22% podatku który zapłaciłem?

    Tak formalnie to VAT płaciłes nie ty a twój usługodawca, I tobie z tego
    tytułu nie zwrócą nic.

  • 5. Data: 2007-03-22 13:37:15
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <m...@y...com> wrote in message
    ps.com...

    jureq napisał(a):
> [...]
    > zwrócą ci tylko 38. Chciałbyś żeby zwrócili więcej niż zapłaciłeś?

    Płaciłem 22% podatku za internet każdego miesiąca czyli jakieś 80zł za

    Ale niestety tak to nie działa.
    Internet odliczasz od dochodów, a nie od VAT, czy jakkolwiek inaczej.

  • 6. Data: 2007-03-23 09:56:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Mar 2007, m...@y...com wrote:

    > Płaciłem 22% podatku za internet każdego miesiąca czyli jakieś 80zł za
    > cały rok.
    >
    > Chciałbym żeby zwrócili mi te 22% podatku który zapłaciłem?

    Wiesz, każda komplikacja podatków ma swój cel.
    Jak ustawodawca postanowił, żeby zamiast dać "zw" na Internet we
    wszystkich podatkach (jak w USA :>) kazał płacić jeden podat