  • 1. Data: 2002-03-29 22:26:39
    Temat: Ryczałt+VAT - dokumentacja
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Witam
    W jakiej formie powinna być prowadzona dokumantacja w/w podatków. Tzn
    rozumiem że do ewidencjonowania przychodów należy zakupić specjalną książkę
    ewidencyjną, jak to wygląda z Vatem???
    Czy płacąc podatki i ZUS z konta w Inteligo wystarczą mi potwierdzenia
    przelwu, które można wydrukować z intenetu, czy też muszę mieć te z banku z
    ich pieczęcią???

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki
    mizernej pensji z bankomatu, powiedziałem do siebie: "Chyba się urżnę".
    No i proszę!

  • 2. Data: 2002-04-02 12:06:51
    Temat: Re: Ryczałt+VAT - dokumentacja
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Budzik" <b...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > W jakiej formie powinna być prowadzona dokumantacja w/w podatków. Tzn
    > rozumiem że do ewidencjonowania przychodów należy zakupić specjalną

    Najprosciej kupic Kase rejestrujaca.
    A bez kasy, to dla celow VAT treba prowadzic i tak
    ewidencje zakupu VAT,
    wtedy mozna VAT nalezny oblicac "wg struktury zakupow"

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-04-03 20:40:12
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze b...@u...agh.edu.pl:

    > książkę
    >
    > Najprosciej kupic Kase rejestrujaca.

    :)), trochę przerost formy nad treścią, ponieważ zakładam że w miesiącu
    będzie ok. 10 rachunków wystawionych przeze mnie i ok. 20-30 zapłaconych
    przez mnie.

    > A bez kasy, to dla celow VAT treba prowadzic i tak
    > ewidencje zakupu VAT,
    > wtedy mozna VAT nalezny oblicac "wg struktury zakupow"

    Można gdzieś o tym w necie przejrzyście poczytać, ponieważ jest to dla mnie
    trochę czarna magia. Będzie to moja pierwsza DG.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 4. Data: 2002-04-04 09:59:23
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Budzik" [...]

    > :)), trochę przerost formy nad treścią, ponieważ zakładam że w miesiącu
    > będzie ok. 10 rachunków wystawionych przeze mnie i ok. 20-30 zapłaconych
    > przez mnie.

    A sprzedaz BEZRACHUNKOWA ?
    Jesli jej nie ma, to zalozyc ewidencje sprzedarzy i wpisywac kazdy rachunek
    i juz.

    Jesli odatnik prowadzi rejestr sprzeazy w taki sposob, ze niem oze
    bezposrednio obliczyc VAT naleznego od sprzedazy
    (duzo transakcji bezrachunkowych o roznych stawkach VAT), moze go obliczyc
    wg struktury zakupow.

    > Można gdzieś o tym w necie przejrzyście poczytać, ponieważ jest to dla
    mnie
    > trochę czarna magia. Będzie to moja pierwsza DG.

    Spokojnie....

    Boguslaw