  • 1. Data: 2016-11-09 13:45:26
    Temat: Ryczałt za mieszkanie za 2014 rok
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Zapomnielismy z żoną rozliczyć ryczałt za mieszkanie za 2014 rok.
    Mieszkanie zarobiło (każdy kwartał liczony oddzielnie)
    1 kwartał 1000 zł
    2 kwartał 1000 zł
    3 kwartał -500 zł
    4 kwartał -500 zł

    Ryczałt wynosi 85 zł przy stawce 8,5%

    No a co z odsetkami?
    Od czego, od kiedy liczyć?

  • 2. Data: 2016-11-09 14:03:13
    Temat: Re: Ryczałt za mieszkanie za 2014 rok
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-11-09 o 13:45, Bolko pisze:
    > Zapomnielismy z żoną rozliczyć ryczałt za mieszkanie za 2014 rok.
    > Mieszkanie zarobiło (każdy kwartał liczony oddzielnie)
> [...]

    Zgłosiliście do US do 20.01.2014, że chcecie rozliczać się ryczałtem?

    > wynosi 85 zł przy stawce 8,5%

    Przychód z tego najmu do 2000zł, więc podatek to 170zł.

    > No a co z odsetkami?
    > Od czego,

    Od należnego podatku.

    >od kiedy liczyć?

    Od terminu jego płatności.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2016-11-09 14:44:19
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 9 listopada 2016 14:03:22 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Zgłosiliście do US do 20.01.2014, że chcecie rozliczać się ryczałtem?
    Pismo z US przyszło że tego nie zrobiliśmy

    > Przychód z tego najmu do 2000zł, więc podatek to 170zł.

    Że jak?
    przecież ja w 2014 roku zarobiłem 1000 zł na tym mieszkaniu
    to start z innego kwartału w danym roku nie można wliczać do całości?

    > Od należnego podatku.

    > Od terminu jego płatności.
    Czyli odsetki liczę za I kwartał liczę od 20 kwietnia

    dzieki za pomoc

  • 4. Data: 2016-11-09 15:05:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-11-09 o 14:44, Bolko pisze:
> [...]
    >>> 2 kwartał 1000 zł
    >>> 3 kwartał -500 zł

    > Pismo z US przyszło że tego nie zrobiliśmy

    Zatem rozliczacie się wg ogólnej skali podatkowej, a nie ryczałtem.

    > Że jak?
    > przecież ja w 2014 roku zarobiłem 1000 zł na tym mieszkaniu
    > to start z innego kwartału w danym roku nie można wliczać do całości?

    W ryczałcie nie ma "strat", opodatkowuje się cały przychód. "Straty"
    (czyli podatek od dochodu, a nie przychodu) jest na skali ogólnej, tylko
    nie wynosi ona 8,5%.

    Przy okazji - jak to zrobiłeś, że wynajmując mieszkanie, osiągnąłeś
    500zł straty?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2016-11-09 15:22:17
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 9 listopada 2016 15:06:07 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Zatem rozliczacie się wg ogólnej skali podatkowej, a nie ryczałtem.

    Cytuje:
    "US informuje iż dokonuje czynności sprawdzających w zakresie brakujących deklaracji
    PIT 28 za lata...."

> [...]
    > nie wynosi ona 8,5%.
    >
    > Przy okazji - jak to zrobiłeś, że wynajmując mieszkanie, osiągnąłeś

    Mieszkanie stoi puste a czynsz trzeba płacić.

    ps
    jak liczyłem zysk 1000 zł to żona powiedziała że od tego
    co lokator płacił mam odjąć prąd i czynsz do zarządcy.
    źle robiłem?

  • 6. Data: 2016-11-09 15:26:21
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-11-09 o 15:22, Bolko pisze:

    > Cytuje:
    > "US informuje iż dokonuje czynności sprawdzających w zakresie brakujących
    deklaracji PIT 28 za lata...."

    > Mieszkanie stoi puste a czynsz trzeba płacić.

    Obym był złym prorokiem, ale jak wam ten ryczałt wg Waszych założeń
    przetrzepią do 2009 roku wstecz, to marnie to widzę...

    > ps
    > jak liczyłem zysk 1000 zł to żona powiedziała że od tego
    > co lokator płacił mam odjąć prąd i czynsz do zarządcy.
    > źle robiłem?

    A jaka kwota jest w umowie?

    --
    Pete

  • 7. Data: 2016-11-09 16:09:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Mieszkanie stoi puste a czynsz trzeba płacić.

    Jak stoi puste, to nie wynajmujesz, czyli nie ma kosztów uzyskania
    przychodu.

    > ps
    > jak liczyłem zysk 1000 zł to żona powiedziała że od tego
    > co lokator płacił mam odjąć prąd i czynsz do zarządcy.
    > źle robiłem?

    Na pewno źle przy ryczałcie.

    Pewnie źle przy stawce ogólnej.

    To znaczy jeśli na przykład czynsz dla ciebie wynosił "1000" i ty z tego
    płaciłeś swoje opłaty, to odejmowanie jest złe.

    Ale jeśli czynsz wynosił 700zł, a oprócz tego lokator miał obowiązek
    oddzielnego ponoszenia kosztów lokalu takich jak fundusz remontowy,
    zaliczki na wodę, ogrzewanie itp. administracyjne opłaty, to wówczas...
    też się nic nie odejmuje, bo czynsz (i podstawa opodatkowania) wynosi
    700 właśnie.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2016-11-09 16:14:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-11-09 o 16:09, Liwiusz pisze:

    > Jak stoi puste, to nie wynajmujesz, czyli nie ma kosztów uzyskania
    > przychodu.

    Przejrzałem interpretacje, i na szczęście dla ciebie jest to jednak
    możliwe ;)

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2016-11-10 11:10:57
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 9 listopada 2016 16:14:31 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Przejrzałem interpretacje, i na szczęście dla ciebie jest to jednak
    > możliwe ;)

    Możesz podkręcić jasność.
    Czyli płacę 85 bo mam "stratę" (moja wersja)
    Czy 170 zł bo nie wynajmuje wiec nie mam kosztów (Twoja wersja)

  • 10. Data: 2016-11-10 11:13:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-11-10 o 11:10, Bolko pisze:

    > Możesz podkręcić jasność.
    > Czyli płacę 85 bo mam "stratę" (moja wersja)
    > Czy 170 zł bo nie wynajmuje wiec nie mam kosztów (Twoja wersja)

    Jeśli liczysz 8,5%, to płacisz 170zł, bo w ryczałcie nie odejmuje się
    kosztów (płacisz 8,5% od wszystkiego, co ci lokator zapłaci jako czynsz).

    Ale, z tego co widzę, na ryczałcie nie jesteś, bo nie zadeklarowałeś
    takiej formy rozliczenia, więc płacisz podatek wg skali ogólnej od
    osiągniętego dochodu (przychody minus koszty).

    --
    Liwiusz