  • 1. Data: 2016-11-03 04:02:00
    Temat: Re: Kwota wolna od podatku
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/2/2016 10:45 AM, J.F. wrote:

    > http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/rz%c4%85d
    -oszuka%c5%82-ka%c5%bcdego-polaka-na-5000-z%c5%82/ar
    -AAjJS5C

    > Zdaza uchwalic, czy nie zdaza ?

    zdążą. Mają czas do końca miesiąca.

    > Najlepiej zrzucic na opozycje, ze przedluzala obrady i nie chciala
    > zatwierdzic w pierwszym czytaniu :-)

    To najwyżej posiedzą dłużej w nocy a i tak przegłosują tak jak chcą.

    > Niewatpliwie Konstytucja nie mowi nic na temat kwoty wolnej od podatku,
    > wiec moze byc chocby i 1000 zl - byleby uzasadnic, ze tyle wystarcza :-)

    Kontytucja nei ma tu nic do rzeczy.
    Poprzedni zapis w ustawie stał sie niekonstytucyjny, wiec po prostu go
    nie ma i trzeba go zastąpić czymś nowym.
    Sprzeczałbym się z TK, czy TK ma prawo orzekać ile ma być w nowym
    przepisie i czy rząd w ogóle musi uchwalić nowy przepis w miejsce
    niekonstytucyjnego.

    > No i wraca kwestia rozliczenia pita za ten rok - do 30 listopada
    > obowiazuje stary zapis, a potem nie.

    Odliczenie a obowiązujacy przepis to dwie oddzielne sprawy.
    Sprawy podatkowe na nastepny rok musza byc uchwalone do 30 listopada
    roku poprzedzajacego.
    Wiec ten rok i kwota został już zaklepany w ubieglym roku i nie da sie
    jej za ten rok zmienic. Obowiązuje cala kwota.

    Sprawa dotyczy tylko roku 2017 i nastepnych.

    > Bylbym za tym, ze prawidlowo nalezy odliczyc 11/12 wymienionej w ustawie
    > kwoty, ale to juz opinia dyskusyjna :-)

    jak wyzej.

    > Co ciekawe - jak poslowie mieliby naprawic sytuacje, jesli im sie nie
    > chcialo w poprzednim roku ?

    Nie maja obowiązku nieczego naprawiac.

    Jak niczego nie uchwalą to ulgi nie bedzie w ogole.
    Co najwyzej beda mieli opony pod sejmem i przesrane nastepne wybory. I
    to jest jedyny bat na nich.

    Czy przeglosowanie przepisu z taka sama kwota bedzie konstytucyjne czy
    nie to juz inna sprawa.
    Zreszta TK i tak nie zdazy rozptrzyc przepisu wiec cokolwiek by nie
    uchwalili bedzie na 2017 roku obowiązywało.

  • 2. Data: 2016-11-07 13:00:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    On 11/2/2016 10:45 AM, J.F. wrote:
    -oszuka%c5%82-ka%c5%bcdego-polaka-na-5000-z%c5%82/ar
    -AAjJS5C
    >zdążą. Mają czas do końca miesiąca.

    >To najwyżej posiedzą dłużej w nocy a i tak przegłosują tak jak chcą.

    A chca ?
    Moze im bardzo odpowiadac brak kwoty wolnej :-)

    >Kontytucja nei ma tu nic do rzeczy.
    >Poprzedni zapis w ustawie stał sie niekonstytucyjny, wiec po prostu
    >go nie ma i trzeba go zastąpić czymś nowym.

    Po prostu go nie ma. I nie ma kwoty wolnej :-)

    >Sprzeczałbym się z TK, czy TK ma prawo orzekać ile ma być w nowym
    >przepisie i czy rząd w ogóle musi uchwalić nowy przepis w miejsce
    >niekonstytucyjnego.

    TK wywiodl, ze rzad ma prawo opodatkowac obywatela, dopiero jak jego
    dochody przekrocza granice ubostwa.
    Ale skupil sie na kwocie wolnej, i uchylil ten przepis.
    IMO - jak PiS nic nie zrobi, to kwota wolna zniknie, a trzeba by
    dopiero cala ustawe o PIT ponownie zaskarzyc, i moze nowy TK wywiedzie
    tak samo jak stary, i uchyli ustawe w calosci, jesli rzad jej nie
    poprawi w ciagu np roku :-)

> [...]
    >Wiec ten rok i kwota został już zaklepany w ubieglym roku i nie da
    >sie jej za ten rok zmienic. Obowiązuje cala kwota.

    Ale wszedl wyrok TK i przepis przestanie obowiazywac 30 listopada tego
    roku ...

    >Nie maja obowiązku nieczego naprawiac.

    Chodzi mi tylko o ten nieszczesny termin.

    >Jak niczego nie uchwalą to ulgi nie bedzie w ogole.
    >Co najwyzej beda mieli opony pod sejmem i przesrane nastepne wybory.
    >I to jest jedyny bat na nich.

    Nie beda - bo z jednej strony jest 552 zl rocznie, a z drugiej 500+ co
    miesiac :-)

    >Czy przeglosowanie przepisu z taka sama kwota bedzie konstytucyjne
    >czy nie to juz inna sprawa.

    Niby TK sie ustosunkowal, ze tak mala kwota jest sprzeczna z
    kontytucja, wiec uchwalenie drugi raz takiej samej to bylby afront.

    >Zreszta TK i tak nie zdazy rozptrzyc przepisu wiec cokolwiek by nie
    >uchwalili bedzie na 2017 roku obowiązywało.

    A to konstytucyjny wymog ?
    Do tej pory co prawda sam TK tak wnioskowal ... ale moze zmienic
    zdanie :-)

    J.

  • 3. Data: 2016-11-07 18:42:13
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    J.F. w

    > Ale wszedl wyrok TK i przepis przestanie obowiazywac 30 listopada tego
    > roku ...

    Czego nie zrozumiałeś w tym co napisał witek?

    --
    'Tom N'

  • 4. Data: 2016-11-08 01:45:20
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/7/2016 6:00 AM, J.F. wrote:

    > A chca ?
    > Moze im bardzo odpowiadac brak kwoty wolnej :-)

    Moim zdaniem za duze ryzyko wyborcze.

    > Po prostu go nie ma. I nie ma kwoty wolnej :-)

    dokładnie tak bedzie jesli sejm niczego nie przegłosuje.

    > TK wywiodl, ze rzad ma prawo opodatkowac obywatela, dopiero jak jego
    > dochody przekrocza granice ubostwa.

    Mientki przepis.

    Nie przygladalem sie wyrokowi TK, ale jesli jest taki jak piszesz i
    granica ubóstwa jest w jakims przepisie określone to co uchwali sejm
    ponizej tej granicy bedzie z definicji niekonstytucyjne.

> [...]
    > cala ustawe o PIT ponownie zaskarzyc, i moze nowy TK wywiedzie tak samo
    > jak stary, i uchyli ustawe w calosci, jesli rzad jej nie poprawi w ciagu

    TK jak rzadziło PO potrafilo swoje wyroki uzusadniac "bo budzet panstwa
    by tego nie udzwignął", wiec TK też ma za uszami.

    > Ale wszedl wyrok TK i przepis przestanie obowiazywac 30 listopada tego
    > roku ...

    Ale ustawa budzetowa na 2016 rok zostala uchwalona 20 listopada 2015
    roku i nie uległa zmianie.

    > Chodzi mi tylko o ten nieszczesny termin.

    nie ma zadnego nieszczesnego terminu.