  • 21. Data: 2007-12-10 17:18:59
    Temat: Re: Samobójstwo podatkowe?
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    news:858179673.20071210181520@pik-net.pl...

    > Jasne.

    > Jasne. Pomijając egzotykę (płyty, sprzęt RTV i fotograficzny)
    > mieszczącą się w jednym punkcie rozporządzenia o kasach - jakie prawo
    > zobowiązuje nie-płatnika VAT do wystawiania paragonów fiskalnych?

    Sprzedaż wysyłkowa. Wpisz w gogle sprzedaz wysyłkowa i kasa fiskalna.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 22. Data: 2007-12-10 17:24:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jan,

    [...]

    > Sprzedaż wysyłkowa. Wpisz w gogle sprzedaz wysyłkowa i kasa fiskalna.

    Gógle nie są źródłem prawa. Znamy się w Sieci tyle lat i mógłbyś
    zdobyć się na odrobinę wysiłku dla kolegi i skierować we właściwą
    stronę. Mi osobiście to do niczego niepotrzebne - jestem płatnikiem
    VAT i pomimo sprzedaży wysyłkowej nie mam obowiązku posiadania kasy
    fiskalnej. Pytam z czystej ciekawości.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 23. Data: 2007-12-10 17:28:34
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > stronę. Mi osobiście to do niczego niepotrzebne - jestem płatnikiem
    > VAT i pomimo sprzedaży wysyłkowej nie mam obowiązku posiadania kasy

    Już to dziś zrobiłem na alt.allegro. Tam podałem dokładne dane do przepisu.
    Nie widze potrzeby dublowania informacji. Gdybyś użył gogli, jak sugerowałem
    już bys znał nr ustawy.

  • 24. Data: 2007-12-10 17:31:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jan,

    > Już to dziś zrobiłem na alt.allegro.

    Nie czytam

    > Tam podałem dokładne dane do przepisu. Nie widze potrzeby dublowania
    > informacji. Gdybyś użył gogli, jak sugerowałem już bys znał nr
    > ustawy.

    Ustawy? Chyba jednak rozporządzenia. Bo tam są wymienione zwolnienia i
    nadal widzę możliwość takiego zwolnienia. Sam z niego korzystam.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 25. Data: 2007-12-10 17:51:40
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    [...]
    > Ustawy? Chyba jednak rozporządzenia. Bo tam są wymienione zwolnienia i
    > nadal widzę możliwość takiego zwolnienia. Sam z niego korzystam.

    To ja się wtrącę:
    - limity nie są identyczne, wobec czego może się zdarzyć że będąc w limicie
    zwalniającym z VATu nie jesteś już w limicie kasy.
    - na rok 2006 zostało wydane rozp. MF przedłużające zwolnienie z kas, na
    tyle jednak nieudolnie napisane, że rozpoczynający DG w 2005 roku nie
    łapali się na zwolnienie z tytułu limitu. Potem to poprawiono (bodajże w
    marcu), ale fakt jest taki że formalnie miałem obowiązek założyć kasę 1
    stycznia 2006 r, a jak już kasę masz, to masz do końca życia swojej DG (a
    może i dłużej?). Więc mimo że wszyscy (łącznie z US) traktują tak jakby ci
    rozpoczynający w 2005 nie mieli obowiązku zakładania kasy, to mam
    świadomość że żyję na beczce prochu, która może wybuchnąć kiedy jakiś
    pracownik US wykaże się odpowiednią "kreatywnością".
    - poza tym, podatnik może sobie założyć kasę ot-tak, bez powodu (np. z
    głupoty lub mu "księgowa źle powiedziała"). Wtedy też jest zobowiązany do
    wystawiania paragonów fiskalnych, mimo że VATowcem jeszcze nie jest.

    To pierwsze 3 przypadki które mi przyszły do głowy. Jak widzisz sytuacja
    kiedy "prawo zobowiązuje nie-płatnika VAT do wystawiania paragonów
    fiskalnych" nie jest czymś niezwykłym, nawet jeżeli się pominie
    sprzedaż "egzotyczną".

    p. m.

  • 26. Data: 2007-12-11 08:42:39
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > A co z odliczeniem połowy ceny kasy od podatku?
    > I od kiedy przy zwolnieniu z VAT (związanim z niskim obrotem, żeby nie
    > było nieporozumień) jest obowiązek używania kas fiskalnych?

    art.111

    4. Podatnicy, którzy rozpoczną ewidencjonowanie obrotu i kwot podatku
    należnego w obowiązujących terminach, mogą odliczyć od tego podatku
    kwotę wydatkowaną na zakup każdej z kas rejestrujących zgłoszonych na
    dzień rozpoczęcia (powstania obowiązku) ewidencjonowania w wysokości 50
    % jej ceny zakupu (bez podatku), nie więcej jednak niż 2 500 zł.

    5. W przypadku gdy podatnik rozpoczął ewidencjonowanie obrotu w
    obowiązujących terminach i wykonuje wyłącznie czynności zwolnione od
    podatku lub jest podatnikiem zwolnionym od podatku na podstawie art. 113
    ust. 1 lub 9, urząd skarbowy dokonuje zwrotu kwoty określonej w ust. 4
    na rachunek bankowy podatnika w terminie do 25 dnia od daty złożenia
    wniosku przez podatnika.

  • 27. Data: 2007-12-11 23:52:27
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Jasne. Pomijając egzotykę (płyty, sprzęt RTV i fotograficzny)
    > mieszczącą się w jednym punkcie rozporządzenia o kasach - jakie prawo
    > zobowiązuje nie-płatnika VAT do wystawiania paragonów fiskalnych?

    Rozumiem, ze wg Ciebie osoba zwolniona z VAT ustawe o podoatku od towarów i
    uslug moze miec w d.?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 28. Data: 2007-12-12 00:13:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello SDD,

    Wednesday, December 12, 2007, 12:52:27 AM, you wrote:

    > Rozumiem, ze wg Ciebie osoba zwolniona z VAT ustawe o podoatku od towarów i
    > uslug moze miec w d.?

    Ustawa odsyła do rozporządzenia a rozporządzenie daje możliwość
    skorzystania ze zwolnienia z kasy fiskalnej.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 29. Data: 2007-12-12 00:17:06
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Ustawa odsyła do rozporządzenia a rozporządzenie daje możliwość
    > skorzystania ze zwolnienia z kasy fiskalnej.

    No tak, ale na zwolnienei sie mozna nie zalapac (sprzedaz danych na CD
    itp.).

    Z tego, co napisano w ustawie wynika, ze polowe (czy jakas tam czesc)
    wartosci zakupu kasy nievatowcom po prosstu zwracaja.

    Pozdrawiam
    SDD
    Pozdrawiam
    SDD

  • 30. Data: 2007-12-12 00:53:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello SDD,

    Wednesday, December 12, 2007, 1:17:06 AM, you wrote:

    > No tak, ale na zwolnienei sie mozna nie zalapac (sprzedaz danych na CD
    > itp.).

    Pisałem w cytacie, który wyciąłeś, że pomijamy egzotyczne przypadki
    wymienione w rozporządzeniu.

    > Z tego, co napisano w ustawie wynika, ze polowe (czy jakas tam czesc)
    > wartosci zakupu kasy nievatowcom po prosstu zwracaja.

    A mógłbyś podać artykuł, bo ja już głupawki dostaję :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl