    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samobójstwo podatkowe?
    Date: Mon, 10 Dec 2007 18:51:40 +0100

    RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    [...]
    > Ustawy? Chyba jednak rozporządzenia. Bo tam są wymienione zwolnienia i
    > nadal widzę możliwość takiego zwolnienia. Sam z niego korzystam.

    To ja się wtrącę:
    - limity nie są identyczne, wobec czego może się zdarzyć że będąc w limicie
    zwalniającym z VATu nie jesteś już w limicie kasy.
    - na rok 2006 zostało wydane rozp. MF przedłużające zwolnienie z kas, na
    tyle jednak nieudolnie napisane, że rozpoczynający DG w 2005 roku nie
    łapali się na zwolnienie z tytułu limitu. Potem to poprawiono (bodajże w
    marcu), ale fakt jest taki że formalnie miałem obowiązek założyć kasę 1
    stycznia 2006 r, a jak już kasę masz, to masz do końca życia swojej DG (a
    może i dłużej?). Więc mimo że wszyscy (łącznie z US) traktują tak jakby ci
    rozpoczynający w 2005 nie mieli obowiązku zakładania kasy, to mam
    świadomość że żyję na beczce prochu, która może wybuchnąć kiedy jakiś
    pracownik US wykaże się odpowiednią "kreatywnością".
    - poza tym, podatnik może sobie założyć kasę ot-tak, bez powodu (np. z
    głupoty lub mu "księgowa źle powiedziała"). Wtedy też jest zobowiązany do
    wystawiania paragonów fiskalnych, mimo że VATowcem jeszcze nie jest.

    To pierwsze 3 przypadki które mi przyszły do głowy. Jak widzisz sytuacja
    kiedy "prawo zobowiązuje nie-płatnika VAT do wystawiania paragonów
    fiskalnych" nie jest czymś niezwykłym, nawet jeżeli się pominie
    sprzedaż "egzotyczną".

    p. m.