  • 1. Data: 2004-11-17 14:10:09
    Temat: Samochód na firme a odliczenie podatku
    Od: "SlyCom" <smadej_NOSPAM@_NOSPAM_slycom.net>

    Witam,

    mam następujące pytanie. Chce kupic samochod osobowy na firme (nie
    ciezarowy). Samochod (używany) ma byc sciagniety z zagranicy. W tym miesiacu
    mam dosc duzy obrot i chcialbym kupic ten samochod ale jak ma sie sprawa z
    podatkiem. Kiedy moge odliczyc zakup samochodu z dochodu?

    pierwsza czesc wplaty na samochod bedzie w tym miesiacu a nastepna w
    przyszlym. czy moge zadatek odliczyc juz sobie na ten miesiac czy dopiero
    mozna to odliczyc przy fakturze calkowitego zakupu?

  • 2. Data: 2004-11-17 14:16:10
    Temat: Re: Samochód na firme a odliczenie podatku
    Od: Andrzej Solich <a...@n...pl>

    On Wed, 17 Nov 2004 15:10:09 +0100, "SlyCom"
    <smadej_NOSPAM@_NOSPAM_slycom.net> wrote:

    >Kiedy moge odliczyc zakup samochodu z dochodu?

    VAT za miesiąc wystawienia faktury (50%, nie więcej niż 5.000 zł).
    Do EŚT wpisujesz od następnego miesiąca, a więc amortyzację wrzucasz w
    koszty przy rozliczeniu za następny miesiąc.
    Amortyzacja dla samochodów osobowych, używanych - 30% w skali roku.

    Zadatek zwiększa wartość środka trwałego. Rozliczasz go tak jak
    amortyzację.

    Pozdrawiam
    AS