  • 11. Data: 2014-06-15 22:39:16
    Temat: Re: Samochód w firmie - raz jeszcze
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-06-15 22:20, Pete pisze:

    > Dopiero od lipca 2015. :)

    A teraz jaki jest stan? Skoro wszędzie trąbią o tych eweidencjach.
    Chyba będę musiał znaleźć jakiś ujednolicony tekst.

  • 12. Data: 2014-06-15 23:11:08
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-06-13 21:43, cef pisze:
    > Jak do ewidencji sprzedaży, to może powinieneś się postarać
    > rozwiązać problem akcyzy? :-)
    Oj tam, oj tam! Kupno, sprzedaż - zawsze mi się to w tej mojej
    działalności myliło ;-)

    > Co to jest 100 netto i 123 brutto w KPIR?
    > A nie można normalnie rozliczyć?
    > Dokument: kwota zakupu 200 netto i VATu 46
    > -w ewidencji zakupu VAT 200zł netto - vat do odliczenia 23
    > -w KPIR - 223zł - (netto plus nieodliczalna część VAT)
    Mnie jest w sumie wszystko jedno, chociaż wolałbym to zrobić tak, żeby
    darmozj... tfu! urzędnikom było dobrze :->

    Maciek

  • 13. Data: 2014-06-15 23:47:47
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-06-15 22:39, cef pisze:

    > A teraz jaki jest stan? Skoro wszędzie trąbią o tych eweidencjach.
    > Chyba będę musiał znaleźć jakiś ujednolicony tekst.

    Jest taki jak dotychczas. No może z jedną różnicą - można odliczyć VAT
    od paliwa... od lipca 2015 :)

    --
    Pete

  • 14. Data: 2014-07-22 14:46:16
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Jeszcze takie wątpliwości:
    http://www.finanse.mf.gov.pl/documents/766655/140229
    5/Broszura_samochody_2014.pdf

    Powyżej to broszurka MF na temat nowego sposobu odliczania VAT o nabycia
    samochodów i ich eksploatacji.

    Czy ktoś mógłby skomentować opisywane od strony 32 "Wyłączenie
    opodatkowania użytku prywatnego"? Przykładowo przykład 3:

    "Podatnik posiada samochód, przy nabyciu którego nie posiadał prawa do
    odliczenia (zakup od osoby fizycznej nieprowadzącej działalności
    gospodarczej). Podatnik w styczniu 2014 r. poniósł wydatki związane z
    ww. samochodem (zakup silnika i układu wydechowego), przy nabyciu
    których odliczył podatek w pełnej wysokości. Od dnia 1 kwietnia 2014 r.
    podatnik wykorzystuje posiadany samochód do celów ,,mieszanych" (jadąc do
    swojego biura z miejsca zamieszkania podatnik dowozi dzieci do szkoły).
    W opisanej powyżej sytuacji podatnik ma obowiązek opodatkowania użytku
    prywatnego ww. samochodu."

    Ale o co chodzi???? Po 1 kwietnia użytek prywatny jest już przecież
    opodatkowany dzięki nieodliczaniu od 50 do 100% VAT od paliwa i części.
    Czy chodzi o opodatkowanie użycia prywatnego w okresie od stycznia do
    kwietnia 2014?

    Maciek