  • 1. Data: 2004-01-17 21:09:19
    Temat: Składka ZUS - pełna czy nie?
    Od: "PROZAiC" <p...@g...pl>

    Mam taki oto problem.
    Prowadzę jednoosobową DG.
    WAŻNE: NIE opłacam składki na ubezp. chorobowe (tej uprawniającej do zasiłku
    z ZUS), bowiem mam pewne zaległości wobec tej zacnej instytucji.

    W październiku i listopadzie byłem na zwolnieniu lekarskim {5-letni synek
    popękał mi żebra :) }. Tak gdzieś z 10 dni w jednym i 10 w drugim miesiącu.
    Księgowy wyliczył mi proporcjonalnie mniejszą składkę i taką zapłaciłem.
    Jakież więc było moje zdziwienie, gdy przy okazji wizyty w ZUS-ie
    dowiedziałem się, że mój księgowy się nie zna, bo jako nieuprawniony do
    otrzymywania zasiłku chorobowego NIE MAM PRAWA do pomniejszenia składki ZUS.
    I choćbym cały miesiąc przeleżał bez ruchu na wyciągu, to i tak składkę ZUS
    muszę opłacić w całości. Wszystkie jej części (51, 52 i 53).
    Lecę więc z ryjem do księgowego, a ten uparcie w żywe oczęta mi mówi, że
    dwukrotnie się dowiadywał i mówili mu, że płaci się proporcjonalnie.

    Jak to więc jest?

    pozdrawiam
    PROZAiC

  • 2. Data: 2004-01-17 21:44:11
    Temat: Re: Składka ZUS - pełna czy nie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Jan 2004, PROZAiC wrote:
    [...]
> [...]
    >+ otrzymywania zasiłku chorobowego NIE MAM PRAWA do pomniejszenia składki ZUS.

    Prawda. Księgowy się nie zna (szukać haseł "księgowy" w powiązaniu
    z autorem "latet" :>).
    Ubezpieczenie chorobowe jest W PIERWSZEJ KOLEJNOŚCI "ubezpieczeniem
    od niepłacenia ZUSu w razie choroby", bo na wyżycie z zasiłku chyba
    nikt płacący minimalne składki za bardzo nie liczy :]

    >+ I choćbym cały miesiąc przeleżał bez ruchu na wyciągu, to i tak składkę ZUS
    >+ muszę opłacić w całości. Wszystkie jej części (51, 52 i 53).

    Tak, niestety :(
    Możesz rozpatrzeć "zawieszenie działaności", ale to tylko jak nie
    masz pracowników ORAZ nie musisz robić NIC co można uznać za
    "prowadzenie DG", w stylu podpisywania papierów :(
    Zastrzegam, że "zawieszanie" jest *wątpliwe prawnie*, i pomimo
    iż "wszyscy tak robią" - może nastać dzień że owi "wszyscy" dostaną
    informację iż "w związku z nieprawidłową interpretacją..." - tu
    polecam autora: "Artur Golański", grupa: "*.prawo", słowa kluczowe:
    "ZUS zawieszenie".

    >+ Lecę więc z ryjem do księgowego, a ten uparcie w żywe oczęta mi mówi, że
    >+ dwukrotnie się dowiadywał i mówili mu, że płaci się proporcjonalnie.

    J.w. - szukać w googlu "w powiązaniu z latetem", ona ma doświadczenie,
    jak wyciągniesz owe doświadczenia księgowemu na stół to zmięknie
    w zeznaniach ;>

    >+ Jak to więc jest?

    Źle :(

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-01-17 22:06:52
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "PROZAiC" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    miesiącu.
    > Księgowy wyliczył mi proporcjonalnie mniejszą składkę

    Ciekawe czy księgowy jest ubezpieczony :-) ( OC )

> [...]
    do
    > otrzymywania zasiłku chorobowego NIE MAM PRAWA do pomniejszenia

    Prawda. Bolesna, ale prawda.

    > I choćbym cały miesiąc przeleżał bez ruchu na wyciągu, to i tak
    składkę ZUS
    > muszę opłacić w całości. Wszystkie jej części (51, 52 i 53).

    Jak już Gotfryd napisał:
    składka na chorobowe jest swoistym ubezpieczeniem.
    Płacisz po to, żeby nie płacić jak jesteś chory.

    > Lecę więc z ryjem do księgowego, a ten uparcie w żywe oczęta mi
    mówi, że
    > dwukrotnie się dowiadywał i mówili mu

    Jak o takie podstawy się dopytywał i nawet nie
    sprawdził czy mu dobrze powiedzieli, to...

  • 4. Data: 2004-01-17 23:24:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Jan 2004, cef wrote:
    [...]
    >+ Jak o takie podstawy się dopytywał i nawet nie
    >+ sprawdził czy mu dobrze powiedzieli, to...

    ...szukać "wg lateta" ? ;]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-01-18 00:14:49
    Od: "Janusz" <g...@p...onet.pl>

    > dwukrotnie się dowiadywał i mówili mu, że płaci się proporcjonalnie.
    >
    > Jak to więc jest?
    >
    > pozdrawiam
    > PROZAiC

    Witam.
    Czytając wypowiedzi na grupie odnosi się wrażenie, że odpowiedzi udzielają
    tylko sami urzędnicy na cieplutkich posadkach, utrzymywani z ciężko
    wypracowanych pieniędzy podatnika. Płacz i płać, a i tak nie doczekasz
    emerytury.
    Wczoraj wieczorem w wieku 65 lat zmarł Czesław Niemen. Artysta bijący
    wszelkie rekordy popularności. Autor przebojów m.in. "Dziwny jest ten
    świat".

  • 6. Data: 2004-01-19 08:13:47
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Janusz napisał:

> [...]
    > tylko sami urzędnicy na cieplutkich posadkach, utrzymywani z ciężko
    > wypracowanych pieniędzy podatnika. Płacz i płać, a i tak nie doczekasz

    Ok, specjalnie dla Ciebie może przyszykowac badziej wspólczujące odpowiedzi.
    Wprawdzie może wyjdziesz na nich jak Zabłocki ale za to poczujesz sie
    pogłaskany po główce ;-)

    Tylko powiedz co chcesz usłyszeć a my juz to ładnie ubierzemy :-)

    > Wczoraj wieczorem w wieku 65 lat zmarł Czesław Niemen. Artysta bijący
    > wszelkie rekordy popularności. Autor przebojów m.in. "Dziwny jest ten
    > świat".

    Ok. Ludzie umieraja. Arytyści umierają też. Często wczesnie niz inni na
    skutek niezdrowego stylu życia.

    Ale jaki masz dowód że zabiły go podatki?
    A może to nasze bezduszne odpowiedzi na liście go zabiły?

    No fakt. Trzeba w ogóle nie miec serca żeby komuś powiedzec "kolego
    musisz płacic ZUS bo takie sa przepisy".

    Maddy bezduszna i okrutna

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-01-19 08:26:15
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    "Maddy" napisała...

    > No fakt. Trzeba w ogóle nie miec serca żeby komuś powiedzec "kolego
    > musisz płacic ZUS bo takie sa przepisy".
    >
    > Maddy bezduszna i okrutna

    Żadnej litości ?
    Nawet w poniedziałek rano ;-((( ?

    Pozdrowienia

    Tomek

  • 8. Data: 2004-01-20 10:20:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 18 Jan 2004, Janusz wrote:
    [...]
> [...]
    >+ tylko sami urzędnicy na cieplutkich posadkach, utrzymywani z ciężko
    >+ wypracowanych pieniędzy podatnika. Płacz i płać, a i tak nie doczekasz

    Możesz przełożyć na polski ?
    Bo ja jakoś nie mogę się doczytać we własnych postach np.
    zachwuty nad tym że dajmy na to "zdaniem SN obowiązuje
    literalna wykładnia prawa". Obowiązuje i tyle.
    Czyżbyś pisał z perspektywy "cieplutkiej posadki" ??
    A może nie domyślasz się co znaczy "KPiR" w mojej sygnaturze ? ;>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)