  • 1. Data: 2002-04-10 13:14:39
    Temat: Składki ZUS
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    Witam
    Mam takie pytanie: Otóż jestem zatrudniony na 1/2 etatu i z tego tytułu
    odporwadzam składki do ZUSu. Chcę teraz rozpocząć działalność gospodarczą
    jednoosobową i czy w związku z tym muszę osobno odprowadzać składki z mojej
    działalnośći jeśli opłacam je z miejsca zatrudnienia gdzie jestem
    zatrudniony na 1/2 etatu? Głównie chodzi o składki emerytalno rentowe
    wiadomo. Jak to wygląda? z góry dzięki za odpowiedź
    pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2002-04-10 13:45:51
    Temat: Re: Składki ZUS
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

> [...]
    > zatrudniony na 1/2 etatu? Głównie chodzi o składki emerytalno rentowe
    > wiadomo. Jak to wygląda? z góry dzięki za odpowiedź

    Nie ma znaczenia na jaką część etatu jesteś zatrudniony. Znaczenie ma ile
    zarabiasz brutto tytułem wynagrodzenia - jeśli Twoje wynagrodzenie wynosi
    conajmniej 760 złotych - to z dg opłacasz tylko ubezpieczenie zdrowotne.
    Jeśli zarabiasz mniej - musisz zapłacić wszystkie składki, w tym na
    ubezpieczenia społeczne, w tym na ubezpieczenia emerytalne i rentowe.

  • 3. Data: 2002-04-10 14:02:29
    Temat: Odp: Składki ZUS
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    Użytkownik Pulsar <p...@h...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a91fn9$j5o$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > Jeśli zarabiasz mniej - musisz zapłacić wszystkie składki, w tym na
    > ubezpieczenia społeczne, w tym na ubezpieczenia emerytalne i rentowe.

    Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze takie pytanie: w przypadku działalności
    gospodarczej załóżnmy że przychody miesięczne mam 3000zł a wydatki (koszty
    utrzymania) 2000zł z jakiej kwoty oblicza się procent na składki ZUS?

  • 4. Data: 2002-04-10 14:14:10
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

> [...]
    (koszty
    > utrzymania) 2000zł z jakiej kwoty oblicza się procent na składki

    Tu akurat na szczęście związek niewielki.
    Możesz zadeklarować dowolną kwotę :-)
    nie mniej niż 60% przeciętnego wynagrodzenia w jakimś tam sektorze...