  • 1. Data: 2003-01-10 09:44:09
    Temat: Sp. z o.o. a S.C.
    Od: t...@o...pl

    Witam.
    Posiadamy z zona firme DG ( s.c. ), płacimy tam po 40% podatkow i jest oki.
    Z przyczyn niezaleznych od nas musimy zmienic to na Sp. z o.o.

    Mam takie pytanie czy duzo na tym stracimy ?
    W tej chwili rozliczamy sie na KPIR ( obrot około 1-2 mil. PLN)
    Wiem ze bede msiał miec Pełna ksiegowosc

    Policzylem sobie tak.

    SC:
    Zysk: 100000
    Podatek: 40000
    Sp. z o.o.
    Zysk: 100000
    Podatek 43000 bo 27% +15 od dywidendy ....
    Oczywiscie moje dochody opodatkowane normalnie ale wtedy juz nie bedy musiał
    tyle zarabiac ... i powiedzmy I prog mi starczy a reszte kupi mi spółka ....dom
    samochód itp....

    Jak bardzo sie myle ? Duzo starcimy ?

    Z gory dzieki za uwagi.

  • 2. Data: 2003-01-10 09:52:10
    Temat: Re: Sp. z o.o. a S.C.
    Od: t...@o...pl

    > Z przyczyn niezaleznych od nas musimy zmienic to na Sp. z o.o.

    Uscislajac nie chodzi mi o koszty zamiany ( bo to bedzie nowa firma ), ani
    koszty założenia.

  • 3. Data: 2003-01-10 09:54:46
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Oczywiscie moje dochody opodatkowane normalnie ale wtedy juz nie bedy
    > musiał tyle zarabiac ... i powiedzmy I prog mi starczy a reszte kupi mi

    raczej sporo,bo dojdzie jeszcze podatek od Twojego i żony
    wynagrodzenia,no chyba że będziecie "bezrobotni".Dodatkowa biurokracja i
    fakt bycia "niewolnikiem" księgowej też ma jakieś znaczenie (przynajmniej
    dla mnie).Sprawami spółki trzeba talk pokierować ,żeby spółka nie
    wypracowywała dochodu,wtedy jeśli chodzi o obciążenia podatkowe niwiele
    się zmieni.Domu ja bym nie sprzedawał

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 4. Data: 2003-01-10 10:01:39
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:4d4f.0000
    0...@n...onet.pl...
> [...]
    > Sp. z o.o.
    > Zysk: 100000
    > Podatek 43000 bo 27% +15 od dywidendy ....

    Nie 43 kzł tylko 37,95 kzł, bo dywidendę płacisz od zysku netto czyli przy p
    odanych przez Ciebie kwotach od 73 kzł.
    To przy założeniu, że do podziału idzie cały zysk netto, ale w spółkach kapi
    tałowych jest coś takiego jak kapitał zapasowy, który musi być co najmniej w
    ysokości 1/3 kapitału zakładowego. Do czasu osiągnięcia tej wysokości co naj
    mniej 8,5% zysku netto za rok obrotowy należy przeznaczyć na kapitał zapasow
    y. A więc w pierwszych latach działalności Spółki wielkości te wyglądać będą
    nastęująco:
    zysk: 100 kzł
    podatek dochodowy: 27 kzł
    odpis na kapitał zapasowy 8,5 kzł
    podatek od dywidendy: 9,675 kzł
    dochód do dyspozycji: 54,8 kzł

    No i jeszcze taki drobiazg, że kapitały własne tj. suma kapitału zakładowego
    + kapitał zapasowy + zysk/strata za rok obrotowy nie powinny spadać poniżej
    minimalej wysokości kapitału zakładowego + 1/3. Jeżeli są niższe powinny być
    podjęte działania naprawcze np. wniesione dopłaty.

  • 5. Data: 2003-01-10 10:13:08
    Od: t...@o...pl

    > raczej sporo,bo dojdzie jeszcze podatek od Twojego i żony
    > wynagrodzenia,no chyba że będziecie "bezrobotni".Dodatkowa biurokracja i

    No dobrze ale czy słusznie mysle:
    CHcemy na kupic dom, lokal na firme ( do prowadzenia dzialanoisci ) i ta
    nieruchomosc bedzie kosztowlala powiedzmy 500 000 PLN
    S.C.
    Zeby ja kupic musiałem zarobic 830 000 potem zaplacic 40 % zeby zostalo mi te
    500 000 PLN
    Sp z o.o.
    zaby ja kupic musiałem zarobic 680 000 potem zaplacic 27 % zeby zostalo mi te
    500 000 PLN

    Wniosek nasuwa sie jeden 150 000 zostaje w firmie ( 13% )

    Moze cos zle kalkuluje ?

  • 6. Data: 2003-01-10 10:44:33
    Od: "j23" <w...@s...com.pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W tej chwili rozliczamy sie na KPIR ( obrot około 1-2 mil. PLN)
    > Wiem ze bede msiał miec Pełna ksiegowosc

    Wszystko zalezy jak na to patrzec.

    - duzy minus to prowadzenie pelnej ksiegowosci i obowiazki zwiazane ze
    sporzadzniem bilansu, papierkow dla GUS, itp.

    - drugi minus, to problem zatrudnienia siebie. Zatrudnienie siebie we
    wlasnej spólce z.o.o jest generalnie niezgodne z prawem, nawet zatrudnienie
    przez drugiego wpólnika - przez zone. Mozna oczywiscie pracowac dla firmy
    spolecznie, ale powstaje problem ubezpieczenie spolecznego.

    - trzeci minus przy spolkach z o.o. jednoosobowych wiele czynnosci musi byc
    poswiadczanych notarialnie - ale tutaj nie wiem dokladnie co i jak bo weszlo
    to z nowym Kodeksem Handlowym.

    - czwarty minus, to kazda zmiana musi byc wpisywana do KRS, a to tez pare
    zlotych.

    - Podatki, tutaj tak wiele sie nie traci, bo sa jednak pewne mozliwosci, jak
    samochod na firme, dom, itp.

    W kazdym badz razie jesli nie ma koniecznosci, to nie warto zamieniac s.c.
    na sp. z o.o.

  • 7. Data: 2003-01-10 10:57:47
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "j23" <w...@s...com.pl> wrote in message

    > Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > oki.

    A moze wystarczy ja "jawna" ?

    Boguslaw

  • 8. Data: 2003-01-10 13:32:15
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Sławomir Dąbrowski napisał:

> [...]
    > mniej 8,5% zysku netto za rok obrotowy należy przeznaczyć na kapitał zapasow
    Yyyy... a skad to wziąłeś? Bo jakos w KSH nic takiego nie widać.
    Mało - jeżeli umowa nie stanowi inaczej cały zysk spółki z o.o. wypłaca
    sie udziałowcom.
    Znowu zmienili KSH a ja przespałam???

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2003-01-10 14:01:17
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    Użytkownik Maddy <m...@e...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:avmi0g$aef$...@n...tpi.pl...

    > Yyyy... a skad to wziąłeś? Bo jakos w KSH nic takiego nie widać.
    > Mało - jeżeli umowa nie stanowi inaczej cały zysk spółki z o.o. wypłaca
    > sie udziałowcom.
    > Znowu zmienili KSH a ja przespałam???

    Nie, to moja pomyłka, dotyczy to spółek akcyjnych.
    Z głowy pisałem...czyli z nikąd :)

  • 10. Data: 2003-01-11 14:40:33
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
    > A moze wystarczy ja "jawna" ?

    Przy milionowym obrocie (<800 tys. euro)??? Po Co ????