  • 1. Data: 2003-01-09 22:40:23
    Temat: Re: Czy w DG u Os.Fiz na pieczątce i F-rze musi widnieć nazwisko
    Od: Adam Górski <a...@i...pl>

    Boguslaw Szostak wrote:

    > Nie ma obowiazku "mienia pieczatki".

    Ale z tego co wiem, aby zarejestrować się w US, potrzebny jest rachunek
    bieżący. Aby założyć rachunek, bank wymaga pieczątki. Zatem to chyba
    implikuje posiadanie pieczątki.
    Albo się mylę i coś się pozmieniało od czasu, gdy zaczynałem :)

    Pozdrawiam

    Adam

  • 2. Data: 2003-01-10 14:00:08
    Od: "Dzwonek" <x...@p...onet.pl>

    Własnie przed chwilą miałem telefon z innej firmy że na wystawionej
    F-rze ( prowadzę działalność jako osoba fizyczna ) nia ma mojego nazwiska
    jak również na pieczątce.
    Czy to jest obowiazkiem jesli tak to od kiedy.
    Dzieki za pomoc.

  • 3. Data: 2003-01-10 15:08:46
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Dzwonek" <x...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > jak również na pieczątce.
    > Czy to jest obowiazkiem jesli tak to od kiedy.

    Natomiast Pelna nazwa pod jaka odoba fizyczna prowadzi DG
    powinna zawierac nazwisko i imie wlascicela (choc urzedy niektore rejestruja
    nazwy bez tego)

    Z kolei FV nie musi zwaierac pelnej nezwy - wystarczy nazwa skrocona.

    (to wszystko z pamieci, wiec prosze sprawdzic)

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-01-10 17:44:52
    Od: "buba" <1...@N...wp.pl>

    > Natomiast Pelna nazwa pod jaka odoba fizyczna prowadzi DG
    > powinna zawierac nazwisko i imie wlascicela (choc urzedy niektore
    rejestruja
    > nazwy bez tego)

    zna ktos podstawe prawna tego..cos mi sie wierzyc nie chce...tak mi przyszlo
    do glowy..to nie jest zaden spam, ale firma z mojego terenu, chyba znana na
    cala polske i z tego co sie orientuje to jest to jednoosobowa dzialalnosc
    gosp..
    o www.oceanic.pl

    ale moze sie myle

    pozdr bubbaa

  • 5. Data: 2003-01-11 05:52:53
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dzwonek" <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    że na wystawionej F-rze ( prowadzę działalność jako osoba fizyczna ) nia ma
    mojego nazwiska

    Re: Prawo o Działalności Gospodarczej art. 4 p. 7.
    I jeszcze przy okazji :
    Chodzi mi po głowie (niestety to coś, co nie boli) zwrot z aktu prawnego
    : "...a w przypadku SC - imiona i nazwiska wszystkich wspólników". Nie mogę
    tego odszukać, więc domyślam się, że zapewne było to jeszcze za czasów
    "Ustawy o DG". Kojarzę też paradoks : a jeśli SC liczy 50 wspólników ?
    Może ktoś pamięta z którego przepisu pochodzi ten cytat ?
    AR

  • 6. Data: 2003-01-11 09:36:30
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Adam Górski" <a...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > implikuje posiadanie pieczątki.
    > Albo się mylę i coś się pozmieniało od czasu, gdy zaczynałem :)

    Nie myli sie pan i nie zmienilo sie.

    Ale to, ze BANK wymaga nie znaczy, ze PRAWO wymaga.
    Jesli znajdzie Pan Bank, ktory ne bedzie wymagal,
    pozostanie tylkoprzejkonac mila Pania w US(VAT)
    ze wzor deklaracji VAT nie jest "podstawa prawna"
    do obowiazku "mania pieczatki".

    Boguslaw

  • 7. Data: 2003-01-11 11:37:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Jan 2003, Adam Górski wrote:

> [...]
    >+
    >+ Ale z tego co wiem, aby zarejestrować się w US, potrzebny jest rachunek

    Pomimo że Boguś napisał że się nie mylisz, to się mylisz.
    Staję przeciw wam obu :), rejestrowałem się bez konta.
    Rachunek potrzebny ci jest do *realizacji* pewnych obowiązków,
    nie do ich rejestracji.

    >+ Aby założyć rachunek, bank wymaga pieczątki.

    Pokaż mi jakiś taki bank - choć nie, pewnie w Citi (Handlowym)
    przy kontach po 250zł/miesiąc to bez pieczątki ani rusz ;>
    Sugeruję że *czasem* *któryś* urzędnik marudzi, ale AFAIK to
    można wpisać "przedsiębiorca nie posiada pieczątki" :)
    W niektórych bankach AFAIR nawet jest taka sugestia w FAQ.

    >+ Zatem to chyba implikuje posiadanie pieczątki.
    >+ Albo się mylę i coś się pozmieniało od czasu, gdy zaczynałem :)

    Albo dałeś się zasugerować naciskiem "wszyscy tak robią..." :)
    IMHO to najtrudniejsze do przejścia byłoby coś załatwić bez
    pieczątki w TPSA :]

    >+ Pozdrawiam

    Wzajemnie, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-01-11 11:45:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Jan 2003, Dzwonek wrote:

> [...]
    >+ jak również na pieczątce.
    >+ Czy to jest obowiazkiem jesli tak to od kiedy.

    Nie jest - jak Boguś pisze, może być nazwa skrócona a ta IMHO nie musi
    być podawana z nazwiskiem, zastrzegam że "tak sądzę" (bo nie widać
    powodu żeby musiała być).
    Natomiast twoim obowiązkiem jest podać *jakoś* formalnie do wiadomości
    kontrahentowi swoje imię i nazwisko - jeśli np. ma umowę z tymi danymi
    to się czepia. Jeśli *nie ma* żadnego papieru... to ma prawo się
    domagać... Zajrzyj do PGD :)

    pzdr, Gotfryd
    BTW: a masz co najmniej jedną pieczątkę ("od banku i urzędów")
    z REGONEM, o ile - jak widzę - pieczątkę masz ?? :)

  • 9. Data: 2003-01-11 17:28:17
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam Górski napisał:

    >Ale z tego co wiem, aby zarejestrować się w US, potrzebny jest rachunek
    >bieżący. Aby założyć rachunek, bank wymaga pieczątki.

    Zależy jaki bank. Normalny nie wymaga :-)

    >Zatem to chyba
    >implikuje posiadanie pieczątki.

    Posiadanie pieczątkidyiktowane jest zdrowym rozsądkiem. Np. życzę
    powodzenia w odebraniu przesyłkipoleceonej od co bardziej betonowego
    listonosza czy co bardziej betonowego oddziału poczty.

    >Albo się mylę i coś się pozmieniało od czasu, gdy zaczynałem :)

    Zależy kiedy zaczynałeś. w 2001 roku rynek banków dość drastycznie się
    zmienił

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 10. Data: 2003-01-11 18:52:03
    Od: "buba" <1...@N...wp.pl>

    > Re: Prawo o Działalności Gospodarczej art. 4 p. 7.

    "7) oznaczenie przedsiębiorcy - firmę lub nazwę przedsiębiorcy ze wskazaniem
    formy prawnej, a w przypadku osoby fizycznej - imię i nazwisko
    przedsiębiorcy oraz nazwę, pod którą wykonuje działalność gospodarczą."

    czyliiii....imie i nazwiski oraz nazwa to dwie rozne rzeczy...a moze
    inaczej, niekoniecznie tozsame

    pozdr bubbaaaa