  • 1. Data: 2006-04-05 18:01:56
    Temat: Spadki zagraniczne
    Od: "Tomasz Witkiewicz" <i...@i...pl>

    Witam

    Mam gorący temat
    Jak rozliczyć się z fiskusem z tytułu spadku po zmarłej cioci ostanio
    zamieszkałej w Kanadzie i zmarłej w Kanadzie.
    Przedmiotem spadku są pieniądze, a US chce mi ich zabrać..... sporo... czy
    ma rację ????

    --
    Renata

  • 2. Data: 2006-04-06 08:43:10
    Temat: Re: Spadki zagraniczne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Apr 2006, Tomasz Witkiewicz wrote:

    > Jak rozliczyć się z fiskusem z tytułu spadku po zmarłej cioci ostanio
    > zamieszkałej w Kanadzie i zmarłej w Kanadzie.

    Nie wiem i nie krzycz że nie pomogę a dywaguję, ale a nuż przynajmniej
    jako uwaga na co popatrzeć się przyda.

    > Przedmiotem spadku są pieniądze, a US chce mi ich zabrać..... sporo... czy
    > ma rację ????

    Który US?
    Zauważ że spadek otrzymujesz *w Kanadzie*, bo tam mieszkała ciotka,
    fakt że nawet nie musisz tam nawet pojechać o niczym nie przesądza.
    O ile wiem z niektórymi krajami jest ciężko, np. z USA: ponieważ
    w USA nie ma podatku o spadków i darowizn (to jest normalny dochód
    ppodatkowy, tak jak z pracy) to trzeba zapłacić TAM podatek dochodowy,
    TU (w Polsce) podatek od spadku i NIE DA SIĘ zaliczyć tamtego dochodowego
    jako nasz spadkowy (bo to inny podatek).
    Nie wiem jak z Kanadą - ale IMHO warto sprawdzić jaki podatek płaci się
    TAM od spadków!
    A u nas? - no z ustawy o podatku od spadków i darowizn wynika:
    +++
    Art. 9.
    1 Opodatkowaniu podlega nabycie przez nabywcę, od jednej
    osoby, własności rzeczy i praw majątkowych o czystej
    wartości przekraczającej:
    [...]
    2) 7 276 zł - jeżeli nabywcą jest osoba zaliczona do II grupy podatkowej;
    [...]
    Art. 14.
    1. Wysokość podatku ustala się w zależności od grupy podatkowej,
    do której zaliczony jest nabywca.
    [..]
    3. Do poszczególnych grup podatkowych zalicza się:
    [...]
    2) do grupy II - zstępnych rodzeństwa, rodzeństwo rodziców,
    zstępnych i małżonków pasierbów, małżonków rodzeństwa
    i rodzeństwo małżonków, małżonków rodzeństwa małżonków,
    małżonków innych zstępnych;
    [...]
    Art. 15.
    1. Podatek oblicza się od nadwyżki podstawy opodatkowania
    ponad kwotę wolną od podatku, według następujących skal:
    [...]

    Tabelkę źle się przepisuje, odszukaj ustawę i zajrzyj :)
    Od dużej sumy (>>20 000 zł) mi wychodzi max. 12%

    Ale to już po rozwikłaniu *kanadyjskiego* podatku.
    I dodam, że jak są koszty to można je odliczyć od spadku.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-04-07 13:55:25
    Od: <g...@n...pl>

    Użytkownik "Tomasz Witkiewicz" <i...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zamieszkałej w Kanadzie i zmarłej w Kanadzie.
    > Przedmiotem spadku są pieniądze, a US chce mi ich zabrać..... sporo... czy

    Z tego co wiem od spadku otrzymanego od osoby zmarłej w Kanadzie nie płaci
    sie podatku w Polsce.Wynika to z ustawy o zapobieganiu podwójnemu
    opodatkowaniu czy
    jakos tam.Sprawa jest o tyle skomplikowana ,że ustawa ta jest nieprecyzyjna
    i urzędy skarbowe róznie ja interpretuja /znajomi mieli taki przypadek że
    od tego samego spadku część rodziny płaciła podatek, część nie , w
    zależności od miejsca zamieszkania./ Ważne jest tez miejsce zamieszkania w
    Kanadzie .