  • 1. Data: 2006-04-05 14:01:53
    Temat: UoD na program + UZ
    Od: r...@w...pl

    Chciałbym zawrzeć UoD z klauzulą przekazania odbiorcy części praw
    majątkowych (używając sformułowania o licencji niewyłącznej) na
    określonych polach eksploatacji w zamian za jednorazowe wynagrodzenie.
    Zakładam że z 50% kup nie ma tu wątpliwości, ale czy WBREW art. 22
    ust. 9 UoPDoOF ["koszt oblicza się od przychodu pomniejszonego o
    potrącone składki ubezpieczeniowe"] - NIE należy odprowadzać od
    niej składek ubezpieczeniowych, jako, że jest to UoD (zaznaczam, że
    nie jestem związany umową o pracę z odbiorcą dzieła)?
    A czy sytuacja pod względem podatkowym zmieni się jakoś, jeżeli
    zawrę umowę-zlecenie na cykliczną aktualizację danych do jednego z
    programów (płacąc od niej wszystkie składki) ze zleceniodawcą, z
    którym podpisuje co jakiś czas powyższe umowy o dzieło (pytam
    zwłaszcza w kontekście konieczności potrącania składek ubezp. od
    UoD zawartych z pracodawcą).

  • 2. Data: 2006-04-06 18:42:58
    Temat: Re: UoD na program + UZ
    Od: r...@w...pl

    Nie ma mocnych ?

  • 3. Data: 2006-04-06 22:29:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Apr 2006 r...@w...pl wrote:

> [...]
    > Zakładam że z 50% kup nie ma tu wątpliwości, ale czy WBREW art. 22
    > ust. 9 UoPDoOF ["koszt oblicza się od przychodu pomniejszonego o

    To nie jest "wbrew" - skoro nie potrącono to się nie odlicza
    i już!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-04-07 09:34:07
    Od: r...@w...pl

    > To nie jest "wbrew" - skoro nie potrącono to się nie odlicza
    > i już!

    Tyle, że to jest kwestia przyszłości, nie przeszłości - mam zamiar
    ją podpisać. Znam się na prawie tyle co przeczytam w sieci ( = oj,
    cieniutko... ;), ale chyba można tu mówić o problemie sprzeczności
    ustaw, bądź rozstrzyganiu, która jest nadrzędna.

    A z drugiej części pytania - umowa zlecenia to umowa cywilnoprawna,
    co by to nie znaczyło, ale czy ktoś nieżyczliwy nie
    zakwalifikowałby jej jako umowy o pracę (chociaż nie ma tu mowy o
    zwierzchności, nadzorze pracodawcy itp - proste zlecenie - mam się
    tylko wyrabiać na konkretny termin), co oznaczałoby konieczność
    naliczania skł. ubezp. od UoD u tego samego "pracodawcy"?
    Czy mógłbym prosić przynajmniej o wskazówki - na jakie rejony
    konkretnych ustaw mam przewertować, żeby to rozstrzygnąć -
    wnioskami podzielę się na forum.