  • 1. Data: 2005-10-14 06:44:23
    Temat: Spółka Jawna - gdzie rejestrować ?
    Od: "adam .........................." <a...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    będzie 20-ch wspólników - czy rejestruje się ją w sądzie, czy każdy ze
    wspólników w urzędzie gminy? Bo chyba każdy z nich płaci PIT...
    Czy, jak w przypadku sp. z o.o. musi być wysoki kapitał założycielski?
    Pozdr

  • 2. Data: 2005-10-14 09:10:29
    Temat: Re: Spółka Jawna - gdzie rejestrować ?
    Od: Daniel Jakubowski <d...@S...pl>

    adam .......................... napisal(a):

    > Czy, jak w przypadku sp. z o.o. musi być wysoki kapitał założycielski?

    Brak wymagań.

    --
    pozdrawiam
    dj

  • 3. Data: 2005-10-14 09:14:42
    Od: cyklista <1...@a...net.pl111>

> [...]
    > wspólników w urzędzie gminy? Bo chyba każdy z nich płaci PIT...
    > Czy, jak w przypadku sp. z o.o. musi być wysoki kapitał założycielski?

    Rejestruje sie w sądzie (KRS - wydział gospodarczy).
    Każdy znich będzie osobno płacił pit-5.
    Brak wymagań odnośnie kapitału.

    I ja tez mam pytanie odnoście sp. z o.o. czy kapitał musi byc gdzieś
    zdeponowany czy wystarczy deklaracja ze spólka posada taki kapitał?

  • 4. Data: 2005-10-14 09:41:02
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cyklista" <1...@a...net.pl111> napisał w wiadomości

> [...]
    >

    > I ja tez mam pytanie odnoście sp. z o.o. czy kapitał musi byc gdzieś
    > zdeponowany czy wystarczy deklaracja ze spólka posada taki kapitał?

    wpłata na rachunek bankowy Spółki
    lub wniesienie aportu

  • 5. Data: 2005-10-14 09:51:22
    Od: "adam .........................." <a...@g...pl>

    Witam i dziękuję za odpowiedzi.
    Czyli - rejestracja tylko w sądzie ? Drugi wspólnik ma jeszcze DG, czy tam ma
    cos zmieniać, we wpisie w gminie?

    A jak wygląda sprawa ZUS - jeśli obaj pracujemy/ja na zlecenie/, on płaci
    jeszcze składki z DG - to jakie składki mamy płacić ? wszystkie w pełnej
    wysokości, czy też można opłacać z innego tytułu, a ze spółki tylko
    zdrowotne...
    Wiem, ze jeśli chodzi o tą pozarolniczą działalność, to już podobno nie można
    wybierać tytułu ubezpieczeń...Gdzieś już o tym czytałem, ale chcę się
    upewnić...może ktoś zna z praktyki :)
    Pozdr

  • 6. Data: 2005-10-14 10:39:53
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Magdalena B" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "cyklista" <1...@a...net.pl111> napisał w
    wiadomości

    > wpłata na rachunek bankowy Spółki
    > lub wniesienie aportu

    A to bardzo ciekawe, a gdzie jest tak zapisane?

    :-)

    KSH art.163:
    "do powstania spółki z o.o. wymaga się:
    [...]
    2) wniesienia przez wspólników wkładów na pokrycie całego kapitału
    zakładowego..."

    nie jest zapisane czy w formie gotówki, czy w formie wpłaty na rachunek
    bankowy.

    Poza tym przy rejestracji w KRS jest wymagane oświadczenie zarządu o
    pokryciu kapitału zakładowego przez udziałowców - a co, gdy firma jeszcze
    nie posiada konta bankowego - nie zostanie zarejestrowana w krs?

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 7. Data: 2005-10-17 21:17:36
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 14 Oct 2005 09:51:22 +0000 (UTC), "adam

    >A jak wygląda sprawa ZUS - jeśli obaj pracujemy
    obaj? a pisales "będzie 20-ch wspólników" :)

    WAM
    --
    Sylwester 2005!
    Może nad morze?