  • 1. Data: 2006-05-08 13:20:09
    Temat: Sprzedaz auta
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Witam
    Sprzedaje auto, kupione kilka lat temu (8-10). Wtedy jeszcze nie byłem
    vatowcem - teraz jestem.
    Jak rozumiem - wystawiam f-re vat ze stawka zwolniona. Czy musze cos
    jeszcze spisac z kupujacym? Jakas umowe, cos innego?
    Dodatkowo (to juz troche NTG ale niech bedzie w jednym watku) auto od
    poltora roku stało i w zwiazku z tym nie oplacane było OC - trzeba to teraz
    oplacic w tył czy tez moze to zrobic juz nowy wlasciciel i zaplacic od dnia
    zakupu?

    Jakiœ czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie
    Raczej pl.rec.gry.wstepne :-O

  • 2. Data: 2006-05-08 15:46:38
    Temat: Re: Sprzedaz auta
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail'a b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
    > Jak rozumiem - wystawiam f-re vat ze stawka zwolniona. Czy musze cos
    > jeszcze spisac z kupujacym? Jakas umowe, cos innego?

    wiem ze zagmatwałem pytanie ale czy moge prosic o odpowiedz przede
    wszystkim na jego pierwsza czesc? Czy musze spisac jakas umowe czy
    wystarczy f-ra VAT ze stawka zw.?

    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."
    Blaise Pascal

  • 3. Data: 2006-05-08 21:19:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 May 2006, Budzik wrote:

> [...]
    > Jak rozumiem - wystawiam f-re vat ze stawka zwolniona. Czy musze cos
    > jeszcze spisac z kupujacym? Jakas umowe, cos innego?

    IMVHO z podatkowego p. widzenia - nie. Ale jako kupujący to bym się
    domagał co najmniej w formie oświadczenia (choćby na f-rze, ale
    z osobnym podpisem) zapisu o odpowiedzialności za wady prawne choćby.

> [...]
    > oplacic w tył czy tez moze to zrobic juz nowy wlasciciel i zaplacic od dnia

    Gdybam: taka zaległość podpada pod karę z funduszu (jak mu tam? - ten
    co to zabezpiecza przed szkodami przez nieubezpieczone auta).
    "Ruszenie" papierów przed zapłaceniem zaległości prowokuje do walnięcia
    ową karą, a mała ona nie jest AFAIR!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-05-09 05:49:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail'a s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > IMVHO z podatkowego p. widzenia - nie. Ale jako kupujący to bym się
    > domagał co najmniej w formie oświadczenia (choćby na f-rze, ale
    > z osobnym podpisem) zapisu o odpowiedzialności za wady prawne choćby.

    wady prawne czyli np. sytuacja w której auto nie nalezy do sprzedajacego?
    Jak rozumiem - piszac ze z *podatkowego punktu widzenia* wystarczy f-ra,
    sugerujesz odwiedzenie pl.soc.prawo z tym samym pytaniem?

    "Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."
    Zbigniew Trzaskowski

  • 5. Data: 2006-05-09 07:36:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 May 2006, Budzik wrote:

    > wady prawne czyli np. sytuacja w której auto nie nalezy do sprzedajacego?

    ...albo obciążony jest zastawem, albo nie zostało opłacone cło przy
    imporcie... wszystko co może spowodować że przyjdzie sąd albo w imieniu
    sądu organ egzekucyjny i każde auto oddać albo coś zapłacić.
    Tak streszczając nieściśle :)

    > Jak rozumiem - piszac ze z *podatkowego punktu widzenia* wystarczy f-ra,
    > sugerujesz odwiedzenie pl.soc.prawo z tym samym pytaniem?

    IMO to kupujący powinien ew. sprawdzić na .prawo czy "faktura wystarczy" :)
    Choć... ja wiem... sprzedajacy może by jeszcze pieniędzy chciał ;)
    Pewnie z braku umowy wpisanie terminu płatności na f-rze czy podobne
    ustalenia dokonane *jednostronnie* mogą być sporne: "ale myśmy się umawiali
    że zapłata za f-rę ma być za półtorej roku!!"

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-05-09 08:18:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > ustalenia dokonane *jednostronnie* mogą być sporne: "ale myśmy się
    > umawiali że zapłata za f-rę ma być za półtorej roku!!"

    mimo wszystko wole sie upewnic bo sprzedajemy auto które nie jest nam juz
    potrzebne za stosunkowo niewielka kwote (5000) i nie chce potem miec jakis
    dziwnych spraw za soba.
    Zaplata oczywiscie gotówka - tak wpiszemy na f-rze.

    "Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzš i sš bezpłciowi."
    Gabriel Laub