  • 1. Data: 2006-05-08 12:45:31
    Temat: Rachunek do umowy o dzieło - podstawa prawna
    Od: t <t...@o...pl>

    Mam pytanie dotyczące podstawy prawnej rachunku do umowy o dzieło.
    Wg rozporządzenia do ordynacji podatkowej powinny zawierać co najmniej:
    1) imiona i nazwiska (nazwę albo firmę) oraz adresy sprzedawcy i
    kupującego bądź wykonawcy i odbiorcy usługi,
    2) datę wystawienia i numer kolejny rachunku,
    3) określenie rodzaju i ilości towarów lub wykonanych usług oraz ich
    ceny jednostkowe,
    4) ogólną sumę należności wyrażoną liczbowo i słownie,
    5) czytelny podpis wystawcy rachunku oraz odcisk pieczęci wystawcy
    rachunku, jeżeli się nią posługuje.

    Od dłuższego czasu mam do czynienia z rachunkami do umów o dzieło/zleceń
    i jeszcze ani razu nie wpisałem/widziałem na żadnym z nich "określenia
    (...) ilości towarów".
    Przeszukując zasoby internetu pod kątem 'gotowców' także nie znalazłem na
    żadnym
    tej ilości. Jak to w końcu jest - Ordynacja swoje a praktyka swoje, czy
    coś przeoczyłem?

    Czy jeśli na rachunku do umowy o dzieło z przekazaniem praw nie widnieje
    adnotacja że tych praw jest jedna sztuka to to jest już wykroczenie
    skarbowe
    i jeżeli tak to co za to grozi? Mandat 80zł czy coś więcej? I komu -
    zamawiającemu
    czy wystawcy?

    pozdrawiam
    tomekz