  • 1. Data: 2006-05-08 13:40:45
    Temat: VAT-7
    Od: wicios <"wicios !NO SPAM! "@tlen.pl>

    Witam!

    Jestem studentem, na kierunku nie związanym z rachunkowością, finansami
    itp., ale na ostatnim semestrze uraczono nas przedmiotem pod nazwą
    "Zasady funkcjonowania firm". Mam problem z rozwiązaniem zadania, które
    otrzymałem, potrzebuję wypełnić m.in. formularz VAT-7 dla spółki
    cywilnej założonej przez dwóch wspólników z udziałami po 50%. Co mam
    wpisać w sekcji B tegoż formularza?? Dane firmy, dane obu założycieli,
    czy dane jednego z nich... ? Help me! :)

    --
    wicios

  • 2. Data: 2006-05-08 15:35:02
    Temat: Re: VAT-7
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail'a @tlen.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
    > wpisać w sekcji B tegoż formularza?? Dane firmy, dane obu założycieli,
    > czy dane jednego z nich... ? Help me! :)

    podmiotem jest spolka i dane spolki masz wpisac.

    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 3. Data: 2006-05-08 21:20:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 May 2006, wicios wrote:

    > potrzebuję wypełnić m.in. formularz VAT-7 dla spółki cywilnej

    S.C. aktualnie to takie... cóś :)
    - nie jest osobą prawną
    - nie jest przedsiębiorcą
    - jest podatnikiem VAT...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-05-09 09:30:13
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Użytkownik "wicios" <"wicios !NO SPAM! "@tlen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > założonej przez dwóch wspólników z udziałami po 50%. Co mam wpisać w
    > sekcji B tegoż formularza?? Dane firmy, dane obu założycieli, czy dane

    Akurat płatnikiem podatku VAT jest spółka cywilna, a nie wspólnicy jak to ma
    miejsce przy podatku dochodowym. Czyli piszesz dane spółki, zaznaczając
    jednocześnie w p-kcie B1 poz.8. kwadracik opisany:1.podatnik niebędący osobą
    fizyczną.
    Graszka
    P.S. I nie narzekaj, że was uraczono takim przedmiotem. Przyda się jak
    znalazł na przyszłość, nawet jeśli w tym czasie parę razy zmienią się
    najważniejsze ustawy.