  • 1. Data: 2010-11-19 13:53:51
    Temat: Sprzedaz auta bedacego w ST (umowa?)
    Od: Przemek <p...@g...com>

    Witam
    mam auto kiedys przekazane na ST i amortyzowalem je >6m. Teraz
    sprzedaje
    Zwykla umowa kupna sprzedazy?
    W DR jestem ja prywatnie, prowadze DG niezwiazana z handlem autami,
    jestem platnikiem VAT, auto kupilem 100 lat temu jako uzywane
    prywatnie (nie prowadzielm wtedy DG)
    Normalnie poza umowa trzeba spisac PCC1A???? i kupiec placi (jezeli
    tak sie umowimy) podatek (tak jakby od prywatnje osoby kupowal?)
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 2. Data: 2010-11-19 15:58:09
    Temat: Re: Sprzedaz auta bedacego w ST (umowa?)
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Przemek wrote:
    > Witam
    > mam auto kiedys przekazane na ST i amortyzowalem je >6m. Teraz
    > sprzedaje
    > Zwykla umowa kupna sprzedazy?

    Faktura.

  • 3. Data: 2010-11-19 17:54:41
    Od: Kotlet <K...@n...eu>

    W dniu 2010-11-19 16:58, cef pisze:

    > Faktura.

    a to z jakiej racji skoro nie przyslugiwalo mu prawo odliczenia vatu
    przy zakupie ?

    http://program.do.prowadzenia.ksiegi.dumpingowiec.pl
    /
    http://program.ryczalt.ewidencjonowany.dumpingowiec.
    pl/

  • 4. Data: 2010-11-19 18:32:57
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-11-19 18:54, Kotlet wrote:

    > a to z jakiej racji skoro nie przyslugiwalo mu prawo odliczenia vatu
    > przy zakupie ?

    Słyszałeś kiedyś o stawce "zw."?

    Piotrek

  • 5. Data: 2010-11-19 18:52:10
    Od: Kotlet <K...@n...eu>

    W dniu 2010-11-19 19:32, Piotrek pisze:

    > Słyszałeś kiedyś o stawce "zw."?

    slyszalem.

  • 6. Data: 2010-11-19 19:00:39
    Od: <s...@a...pl>

    > a to z jakiej racji skoro nie przyslugiwalo mu prawo odliczenia vatu przy
    > zakupie ?

    A co ma piernik do wiatraka? Samochód jest majatkiem jego przedsiebiorstwa i
    sprzedajac go ma wystawic fakture VAT. Umowe moze dodatkowo napisac, ale nie
    musi. Tak samo jak w przypadku sprzedazy miedzy "Kowalskimi".

  • 7. Data: 2010-11-19 21:06:21
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Przypominam że rozmawiacie z Kotletem @nowedopalacze ;-)

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2010-11-19 22:36:46
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    s...@a...pl pisze:

    > A co ma piernik do wiatraka? Samochód jest majatkiem jego
    > przedsiebiorstwa i sprzedajac go ma wystawic fakture VAT.

    No tak, ale z pierwszego postu wnioskuję, że pytający kupił samochód do
    celów prywatnych, zarejestrował na siebie, czyli "Jana Kowalskiego", a
    potem poprzestał na wpisaniu do EŚT, bez przerejestrowywania auta "na
    firmę" (chyba że się mylę). Jak kupujący przy rejestracji pokaże
    fakturę, będzie niezgodność danych posiadacza i sprzedającego, więc nici
    z rejestracji :)
    W takiej sytuacji lepiej po prostu wykreślić samochód z EŚT, przekazując
    go z powrotem na cele osobiste, po czym sprzedać na umowę, ewentualnie
    schodząc z ceny o te 2% na PCC :)

    Andrzej
    www.radom.ws

  • 9. Data: 2010-11-19 23:02:25
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > poprzestał na wpisaniu do EŚT, bez przerejestrowywania auta "na firmę" (chyba

    A jakie Twoim zdaniem dane ma w dowodzie rejestracyjnym przedsiębiorca, który
    prowadzi DG? Takie same. Przedsiębiorca to nadal ta sama osoba fizyczna, po
    prostu "Jan Kowalski". "Przełożenie" samochodu z lewej do prawej kieszeni
    niczego tutaj nie zmienia, także w dowodzie rejestracyjnym.

    > Jak kupujący przy rejestracji pokaże fakturę, będzie niezgodność danych
    > posiadacza i sprzedającego, więc nici z rejestracji :)

    Zakładam, że ten środek trwały jest własnością przedsiębiorcy. Żadnej
    niezgodności więc być nie może. Chyba że np. pojazd został nie tu gdzie trzeba
    zarejestrowany (np. zarejestrowany jest w miejscu zameldowania i takie dane są w
    DR, a przedsiębiorca mieszka zupełnie gdzieś indziej). Jeśli wszystko jest tak,
    jak być pownno, to:
    w DR jest: imie, nazwisko, adres zamieszkania.
    na fakturze będzie: imię, nazwisko, adres zamieszkania.
    Czym te dane się różnią? :)

    > W takiej sytuacji lepiej po prostu wykreślić samochód z EŚT, przekazując go z
    > powrotem na cele osobiste, po czym sprzedać na umowę, ewentualnie schodząc z
    > ceny o te 2% na PCC :)

    1. Jeśli nie upłynie 6 lat od przekazania na cele osobiste to i tak będzie miał
    obowiązek wystawić fakturę.
    2. Każda sprzedaż wiąże się z umową :) A czy do nie jest rachunek (zazwyczaj
    przy psprzedaży miezy "Kowalskimi" czy faktura, to już odrębna sprawa). Dziwnie
    sieprzyjęło, żejak jest faktyra, to umowa jest zawierana ustnie, jak jest
    rachunek,to umowa zawierana jest na piśmie. Ale nie musi być.

  • 10. Data: 2010-11-20 00:20:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Nov 2010, s...@a...pl wrote:

    > Dziwnie sieprzyjęło, żejak jest faktyra, to umowa jest zawierana ustnie, jak
    > jest rachunek,to umowa zawierana jest na piśmie.

    Być może po części dlatego, że w razie wystawienia f-ry mamy dośc "mocny"
    dowód deklaracji iż sprzedaż została dokonana w ramach DG, co kupującemu
    w roli konsumenta z automatu przyznaje "konsumencki zestaw ochronny".
    Przy kupnie od innego "człowieka z ulicy" bliżej do zasady "widziały
    gały co brały", więc strony (przede wszystkim kupujący) szukają na własną
    rękę jakiejś formy ochrony swoich interesów :)

    > Ale nie musi być.

    Ano.

    pzdr, Gotfryd