  • 1. Data: 2010-11-20 09:37:13
    Temat: Przyjmowanie zadatków w okresie zawieszenia działalności
    Od: "piotr" <n...@w...pl>

    Czy w okresie gdy mam zawieszoną działalność mogę przyjmować zadatki na
    poczet usług, które zostaną wykonane po wznowieniu działalności? Taki
    zadatek to zwykle gdzieś 10-20% ceny uslugi.
    Niby w ustawie stoi, że można wykonywać czynności mające na celu
    zabezpieczenie przyszłych dochodów i wg. mnie podpisanie umowy, przyjęcie
    zadatku nie jest niczym innym. Co sądzicie?

    Pozdrowienia.

  • 2. Data: 2010-11-20 09:51:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-20 10:37, piotr pisze:
    > Czy w okresie gdy mam zawieszoną działalność mogę przyjmować zadatki na
    > poczet usług, które zostaną wykonane po wznowieniu działalności? Taki
    > zadatek to zwykle gdzieś 10-20% ceny uslugi.

    Czyli poszukujesz zleceń. Czyli prowadzisz działalność gospodarczą.

    > Niby w ustawie stoi, że można wykonywać czynności mające na celu
    > zabezpieczenie przyszłych dochodów i wg. mnie podpisanie umowy, przyjęcie
    > zadatku nie jest niczym innym. Co sądzicie?

    Ustawa nie mówi o przyszłych dochodach, tylko o zachowaniu lub
    zabezpieczeniu źródła dochodów. Co w praktyce może się ograniczać do
    utrzymywania nieużywanego lokalu, linii telefonicznej itp.

    Nijak nie wynika z tego, że sobie można otworzyć sklep, przez pół
    roku poszukiwać klientów, a jak się już klient trafi, to łaskawie
    odwiesić działalność. "Tak, to by każdy chciał" [(c) by Ewa Tomaszewska,
    odpowiadając na pytanie, dlaczego nie będzie można wypłacić swoich
    pieniędzy z OFE].

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-11-20 10:11:46
    Od: "piotr" <n...@w...pl>

    > Czyli poszukujesz zleceń. Czyli prowadzisz działalność gospodarczą.

    Ale przedmiotem mojej działalności nie jest poszukiwanie zleceń samo w
    sobie...

    Co do reszty - rzeczywiście dałeś mi do myślenia.

    Dzięki, pozdrawiam.

  • 4. Data: 2010-11-20 10:54:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Nov 2010, piotr wrote:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ale przedmiotem mojej działalności nie jest poszukiwanie zleceń samo
    > w sobie...

    Za to stanowi taką samą część "prowadzenia", jak produkcja czy
    handel :)
    Nie no, źle napisałem: "poszukiwanie zleceń" to JEST handel...
    Może inaczej: czy jak coś produkujesz, to sprzedaż wyprodukowanego
    dobra stanowi część "prowadzenia DG" czy też nie?

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2010-11-20 10:56:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-20 11:11, piotr pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"<l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ale przedmiotem mojej działalności nie jest poszukiwanie zleceń samo w
    > sobie...

    Jesteś tego absolutnie pewien?

    > Co do reszty - rzeczywiście dałeś mi do myślenia.

    Pomyśl jak zrobić, aby jednak działalność mogła być zawieszona. Dają
    Ci zaliczki/zadatki. Czy muszą? Czy muszą to robić tak "ostentacyjnie"?

    Jeśli zaliczka ma na celu zmotywowanie zamawiającego do odbioru dzieła
    (a wiąże się z pokryciem wydatków, które już musisz ponieść i nie masz
    na nie pieniędzy), może zastanów się, aby nie była dawana w gotówce,
    tylko np. w wekslu, wykupywanym wraz z zapłatą za całą wykonaną usługę?
    Wówczas - jeśli się klient rozmyśli - wykupi tylko sam weksel. Weksel
    będzie wówczas nie tyle zapłatą, co zabezpieczeniem odbioru przedmiotu
    umowy.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2010-11-20 10:58:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-20 11:56, Liwiusz pisze:

    > Jeśli zaliczka ma na celu zmotywowanie zamawiającego do odbioru dzieła
    > (a wiąże się z pokryciem wydatków, które już musisz ponieść i nie masz

    "a _nie_ wiąże..."

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-11-20 11:27:32
    Od: "piotr" <n...@w...pl>

> [...]
    > jeśli się klient rozmyśli - wykupi tylko sam weksel. Weksel będzie wówczas
    > nie tyle zapłatą, co zabezpieczeniem odbioru przedmiotu umowy.

    Klienci podpisują umowę i wpłacają zadatek, często na konto. Zadatek ma
    funkcję czysto demotywującą od pomysłów rezygnacji z usługi. Z tym wekslem
    to chyba muszę poczytać 'z czym to się je' ale raczej jestem za mały żuczek,
    żeby się w takie rzeczy bawić....

    Pozdrowienia.

  • 8. Data: 2010-11-20 12:11:09
    Temat: Re: Przyjmowanie zadatk?w w okresie zawieszenia dzia?alno?ci
    Od: Kotlet <K...@n...eu>

    W dniu 2010-11-20 10:37, piotr pisze:
    > Czy w okresie gdy mam zawieszon? dzia?alno?? mog? przyjmowa? zadatki na
    > poczet us?ug, kt?re zostan? wykonane po wznowieniu dzia?alno?ci? Taki
    > zadatek to zwykle gdzie? 10-20% ceny uslugi.
    > Niby w ustawie stoi, ?e mo?na wykonywa? czynno?ci maj?ce na celu
    > zabezpieczenie przysz?ych dochod?w i wg. mnie podpisanie umowy, przyj?cie
    > zadatku nie jest niczym innym. Co s?dzicie?

    a dlaczego odrazu poszukuje? Moze sami sie do niego zglosili bo ktos
    polecil ?

    http://program.do.prowadzenia.ksiegi.dumpingowiec.pl
    /
    http://program.ryczalt.ewidencjonowany.dumpingowiec.
    pl/

  • 9. Data: 2010-11-20 12:41:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-20 12:27, piotr pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"<l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Klienci podpisują umowę i wpłacają zadatek, często na konto. Zadatek ma

    No, trudno będzie się wybronić, że podpisywanie umów to nie jest
    prowadzenie DG.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2010-11-20 12:42:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-20 13:11, Kotlet pisze:

    > a dlaczego odrazu poszukuje? Moze sami sie do niego zglosili bo ktos
    > polecil ?

    Jeśli jednak ma zawieszoną działalność, to powinien poprosić o
    kontakt po odwieszeniu, a nie "podpisywać umowę".

    --
    Liwiusz