  • 1. Data: 2003-09-21 18:11:12
    Temat: Sprzedaż auta - pytanie o podatek
    Od: "Darek" <f...@w...pl>

    Witam

    Moi rodzice chcą sprzedać auto kupione pól roku temu /jako uzywane/, czy
    taka szybka sprzedaż nie wiąże się z zapłatą większego podatku? Coś mi się
    obiło o uszy że trzeba mieć auto co najmniej rok aby uniknąć przy
    pozbywaniu się jego takiego właśnie podatku ??? Jestem w tej kwestii zielony
    /moi rodzice wręcz brązowi :]/ więc proszę o poradę.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 2. Data: 2003-09-22 06:18:07
    Temat: Re: Sprzedaż auta - pytanie o podatek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 21 Sep 2003, Darek wrote:

    >+ Witam
    >+
    >+ Moi rodzice chcą sprzedać auto kupione pól roku temu /jako uzywane/, czy
    >+ taka szybka sprzedaż nie wiąże się z zapłatą większego podatku?

    Przykro mi, ale jak zwykle: "za mało danych".
    Pół roku to wg. ciebie ponad 184 dni, czy ponad 6 miesięcy
    w rozumieniu K.C. ?
    I czy na sprzedaży *zarabiają*, bo w grę mogę wchodzić dwa
    różne podatki - choć w dzisiejszcych czasach jest to mało
    prawdopodobne :)

    >+ Coś mi się
    >+ obiło o uszy że trzeba mieć auto co najmniej rok

    Tia...
    O to może chodzi:
    ++++++++
    Art. 10. 1. Źródłami przychodów są:
    8) odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:
    d) innych rzeczy,

    - jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności
    gospodarczej i zostało dokonane [...] innych rzeczy - przed
    upływem pół roku, licząc od końca miesiąca, w którym nastąpiło
    nabycie [...]
    --------

    ;) ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-09-22 10:13:47
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > I czy na sprzedaży *zarabiają*, bo w grę mogę wchodzić dwa
    > różne podatki - choć w dzisiejszcych czasach jest to mało

    Osoba fizyczna nie prowadzaca dg [...] chya nadal placi taki podatek
    "zryczaltowany"...
    Wiec lepiej poczekac az bedzie owe pol roku

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-09-22 15:10:19
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał

    > Osoba fizyczna nie prowadzaca dg [...] chya nadal placi taki podatek
    > "zryczaltowany"...
    > Wiec lepiej poczekac az bedzie owe pol roku

    podatek płaci się od różnicy za ile sprzedał, a za ile kupił, jeżeli zysku
    nie ma to raczej podatku też nie ma

  • 5. Data: 2003-09-22 15:18:49
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Slayer" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał

    > podatek płaci się od różnicy za ile sprzedał, a za ile kupił, jeżeli zysku
    > nie ma to raczej podatku też nie ma

    Naprawde nie mialem czasu szukac...
    Przy sprzedazy nieruchomosci pani notariusz twierdzila, ze podatek jest
    przy sprzedazy "nie uzywalej" nieruchomosci zryczaltowany...
    tak to powiedziala przy okazji, a ponewaz mne to nie dotyczylo nie
    sprawdzalem...

    Boguslaw

  • 6. Data: 2003-09-22 16:19:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Sep 2003, Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    [...]
    >+ > podatek płaci się od różnicy za ile sprzedał, a za ile kupił, jeżeli zysku

    ...to jest inna para kaloszy, czytaj: artykuł/ustęp UoPDoOF :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-09-23 08:38:59
    Od: "Darek" <f...@w...pl>

> [...]
    > gospodarczej i zostało dokonane [...] innych rzeczy - przed
    > upływem pół roku, licząc od końca miesiąca, w którym nastąpiło

    Witam

    Dokładnie sprawa ma się tak : sprzedają auto po cenie niższej niż cena
    zakupu, po okresie użytkowania w sumie już nawet 7 miesięcy. Kiedyś
    słyszałem że jest takie utrudnienie dla handlujących autami w formie podatku
    od auto sprzedawanych zaraz po kupnie. Okres ten miał trwać zdaje się do
    roku. Może piszę bzdury - czy jest tego typu podatek w takiej sytuacji ?

    Pozdrawiam
    Darek

  • 8. Data: 2003-09-23 11:46:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Sep 2003, Darek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > gospodarczej i zostało dokonane [...] innych rzeczy - przed
    >+ > upływem pół roku, licząc od końca miesiąca, w którym nastąpiło
    [...]
> [...]
    >+ słyszałem że jest takie utrudnienie dla handlujących autami w formie podatku
    >+ od auto sprzedawanych zaraz po kupnie.

    Przepis podobny do powyższego. A owszem, był utrudnieniem: wcale
    nie tak dawno ;) nowy samochód "na talon" kosztował 1/3 tego
    co na giełdzie... Przecież spadek cen samochodów używanych to
    jest kwestia jakichś ostatnich 5 czy 7 lat !
    Czym innym jest jeszcze "kupno" samochodu polegające na
    sprowadzeniu go na zamówienie zza granicy...

    pozdrowienia, Gotfryd