  • 1. Data: 2013-02-11 22:32:18
    Temat: Sprzedaż komputera z firmy
    Od: Marek <x...@x...xxx>

    Witam,

    2 lata temu zakupiłem komputer za 2 tys. zł. , który wrzuciłem
    jednorazowo w koszty. Chciałbym teraz ten komputer sprzedać osobie
    fizycznej lub firmie. Czy mógłbym go sprzedać na fakturę VAT ? Jeżeli
    dla osoby fizycznej to pewnie wystarczy umowa kupna-sprzedaży ? Gdybym
    go sprzedał za 1000 zł brutto to jak to rozliczyć ?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2013-02-12 08:02:21
    Temat: Re: Sprzedaż komputera z firmy
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 11 Feb 2013 22:32:18 +0100, Marek napisał(a):

    > 2 lata temu zakupiłem komputer za 2 tys. zł. , który wrzuciłem
    > jednorazowo w koszty.

    I zapewne wpisałeś do rejestru wyposażenia.

    > Chciałbym teraz ten komputer sprzedać osobie
    > fizycznej lub firmie. Czy mógłbym go sprzedać na fakturę VAT ?

    A dlaczego nie?

    > Jeżeli
    > dla osoby fizycznej to pewnie wystarczy umowa kupna-sprzedaży ?

    Nawet ustna. Ale nie wiemy czy przypadkiem nie załapiesz się przy okazji
    na kasę fiskalną (bo np przekroczysz limit)

    > Gdybym
    > go sprzedał za 1000 zł brutto to jak to rozliczyć ?

    Tak jak każdą sprzedaż towaru. Plus wpis we właściwej rubryce rejestru
    wyposażenia.

  • 3. Data: 2013-02-12 08:19:08
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 12 Feb 2013 07:02:21 +0000, jureq napisał(a):

    > Tak jak każdą sprzedaż towaru. Plus wpis we właściwej rubryce rejestru
    > wyposażenia.

    Drobna poprawka: W KPiR wpisujemy w rubryce "inne przychody" a nie
    "sprzedaż towarów".

  • 4. Data: 2013-02-12 08:53:23
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2013-02-12 08:19, jureq pisze:

    > Drobna poprawka: W KPiR wpisujemy w rubryce "inne przychody" a nie
    > "sprzedaż towarów".

    Kolejna "drobna" poprawka. Jak sprzeda osobie prywatnej nie prowadzącej
    DG, to zawsze wejdzie w kasę, choćby był to stary telefon wart 5 zł.

  • 5. Data: 2013-02-12 09:27:14
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 12 Feb 2013 08:53:23 +0100, adam napisał(a):

    > Kolejna "drobna" poprawka. Jak sprzeda osobie prywatnej nie prowadzącej
    > DG, to zawsze wejdzie w kasę, choćby był to stary telefon wart 5 zł.

    Komputer to nie telefon. W rozporządzeniu jest wyłączenie zwolnienia z
    kasy dla sprzętu telekomunikacyjnego, nie ma dla komputerów. Gorzej jeśli
    do komputera dołączymy jakąkolwiek płytę CD z oprogramowaniem - wtedy
    obowiązkowo podpada pod kasę.

  • 6. Data: 2013-02-12 10:08:24
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2013-02-12 09:27, jureq pisze:

> [...]
    > kasy dla sprzętu telekomunikacyjnego, nie ma dla komputerów. Gorzej jeśli
    > do komputera dołączymy jakąkolwiek płytę CD z oprogramowaniem - wtedy

    A to przepraszam za wprowadzenie w błąd

  • 7. Data: 2013-02-12 13:10:37
    Od: Marek <x...@x...xxx>

    W dniu 2013-02-12 08:02, jureq pisze:

    > I zapewne wpisałeś do rejestru wyposażenia.

    Nie jestem pewien - to obowiązek ?

    > Nawet ustna. Ale nie wiemy czy przypadkiem nie załapiesz się przy okazji
    > na kasę fiskalną (bo np przekroczysz limit)

    Kasę fiskalną posiadam cały czas, gdyż moja firma to głównie sprzedaż.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 8. Data: 2013-02-12 13:36:29
    Od: <4...@7...133629.invalid> (Tom N)

    Marek w

    > Nie jestem pewien - to obowiązek ?

    Nie, ale wtedy z dużą dozą prawdopodobieństwa będzie uznany jako towar
    handlowy, który podpada pod remanenty...

    --
    'Tom N'

  • 9. Data: 2013-02-12 15:05:25
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 12 Feb 2013 13:10:37 +0100, Marek napisał(a):

    > Nie jestem pewien - to obowiązek ?

    Jeśli nie wpisałeś do rejestru środków trwałych i wartość>1500 to
    wpisanie do ewidencji wyposażenia jest obowiązkowe.

    > Kasę fiskalną posiadam cały czas, gdyż moja firma to głównie sprzedaż.

    Sprzedając komputer osobie fizycznej nie prowadzącej DG musisz więc wydać
    paragon fiskalny.

  • 10. Data: 2013-02-12 20:56:40
    Od: Marek <x...@x...xxx>

    W dniu 2013-02-12 15:05, jureq pisze:

    > Sprzedając komputer osobie fizycznej nie prowadzącej DG musisz więc wydać
    > paragon fiskalny.

    Nawet jeśli jest wpisany do rejestru wyposażenia ?

    Pozdrawiam

    Marek