    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Sat, 16 Apr 2011 11:17:58 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Sprzedaż na Allegro a koszty wysyłki
    <4da6932d$0$2507$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1104142223580.1884@quad>
    <4da845aa$0$2444$65785112@news.neostrada.pl>

    On Fri, 15 Apr 2011, cyklista wrote:

    > sprzedaje "bułka , noż, i masło"

    Czyli "zestaw turystyczny" :P

    > i teraz pytanie jaki vat na przesyłkę,
    > bułkowy i masłowy czy noża

    Na żadne z nich.
    Będzie taka, jaka pasuje do najlepszego określenia całej sprzedaży.

    Kilka lat temu był tu wątek, jak ktoś wtopił na "usłudze gastronomicznej",
    nie będąc świadom że to co innego niż "sprzedaż wędlin" (czy jakoś
    w tym stylu, szczegółów nie pamiętam i piszę "z głowy czyli z niczego").

    Uprzedzając: tak, Kodeks cywilny zna takie określenie jak
    "sprzedaż wysyłkowa" :P (po polsku: to jest JEDNA transakcja
    nazwana, podobnie jak np. komis też będący jedną transakcją
    trójstronną, a nie dwoma dwustronnymi).

    > Pamiętając o różnych sparawch (wp. okna z montażem, czy też paczka czipsow
    > kolekcjonerskich z tv za grosz) mam nadzieje że na całość mniejszy.

    Optymalizujesz, jeśli to słowo da się użyć jako lżejsza obelga ;)
    Okna były z niższą stawką, bo nie sprzedawano okien.
    Świadczono usługę budowlaną "wymiana okien" lub "montaż okien"
    z użyciem materiału własnego, a nie powierzonego przez
    zleceniodawcę. A contrario art.633 KC :D (zajrzyj, koniecznie)

    > Moją
    > nadzieję jednak mąci fakt że nie sprzedaję takiego zestawu ale jeden klient
    > kupuje je na różnych aukcjach a jedynie wysyłkę ma wspólną.

    A to ja się poddaję i grzecznie pytam, czy jakiś przepis pozwala
    lub nakazuje w takim przypadku zastosować "proporcję" (dla zakupów
    oczywiście znamy :))

    pzdr, Gotfryd