  • 1. Data: 2005-11-03 17:05:57
    Temat: Sprzedaz ze stawka vat zwolniona (samochod)
    Od: "Andrzej m." <O...@o...pl>

    Witam!
    Sprzedaje samochod firmowy, ktory zostal kiedys wciagniety na firme jako
    srodek trwaly. Gdy go wciagalem nie odliczalem zadnego vat'u. Z tego co sie
    orietuje sprzedajac go wystawiam fakture vat ze stawka zwoniony i ... no
    wlasnie, ponoc powinien znalezc sie na fakturze zapis, ze zwolniony na
    podstawie artykulu tego i tege itp.
    Zna ktos moze jakies szczegoly, googluje ale cos efekty marne.

    Pozdrawiam i dziekuje
    Andrzej.

  • 2. Data: 2005-11-03 17:20:16
    Temat: Re: Sprzedaz ze stawka vat zwolniona (samochod)
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej m." <O...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podstawie artykulu tego i tege itp.
    > Zna ktos moze jakies szczegoly, googluje ale cos efekty marne.

    Podłączam się do pytania, z tą różnicą, gdy odliczyłem 60% VAT (nowy
    sam.osobowy kupiony na firmę) i sprzedaję samochód po pół roku użytkowania.
    Chyba też stawka zwolniona. Dobrze myślę?

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 3. Data: 2005-11-03 18:57:05
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > sam.osobowy kupiony na firmę) i sprzedaję samochód po pół roku użytkowania.
    > Chyba też stawka zwolniona. Dobrze myślę?

    Na podstawie przepisów art. 43 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 pkt 2 u.p.t.u.
    zwolnienie przedmiotowe od podatku stosuje się do dostawy takich towarów
    używanych innych niż budynki, budowle lub ich części oraz innych niż grunty, w
    przypadku których zostaną spełnione łącznie następujące warunki:

    1) okres używania tych towarów przez podatnika dokonującego ich dostawy
    wyniósł co najmniej pół roku - chodzi o okres używania przez tego podatnika,
    który następnie sprzedaje te towary, a nie o okres używania przez innego
    podatnika &#8211; za towary używane uznaje się &#8222;własne&#8221; towary, które
    podatnik
    wykorzystywał w prowadzonej działalności),

    2) podatnikowi, który dokonuje dostawy tych towarów nie przysługiwało prawo do
    odliczenia podatku naliczonego przy ich nabyciu - chodzi o prawo do
    odliczenia, a nie o faktyczne jego wykonanie.

    Pzdr-Kriss

  • 4. Data: 2005-11-04 17:37:51
    Od: "Andrzej m." <O...@o...pl>

    "Kriss" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > odliczenia podatku naliczonego przy ich nabyciu - chodzi o prawo do
    > odliczenia, a nie o faktyczne jego wykonanie.

    Pieknie dziekuje i pozdrawiam
    Andrzej.

  • 5. Data: 2005-11-05 13:22:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Nov 2005, Jarek wrote:

    > Podłączam się do pytania, z tą różnicą, gdy odliczyłem 60% VAT (nowy
    > sam.osobowy kupiony na firmę) i sprzedaję samochód po pół roku użytkowania.

    ...*ponad* pół roku... (definicje jak liczyć okresy są w Kodeksie
    Cywilnym)...

    > Chyba też stawka zwolniona. Dobrze myślę?

    ...podstawy zapodał Kriss.
    A ja proponuję nie zapomnieć o korekcie tej "niezużytej" częsci
    odliczonego VATu - od półtorej roku mamy coś takiego jak roczna
    korekta VAT...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)