  • 1. Data: 2005-08-03 13:34:32
    Temat: Stawka podatku przy ryczałcie ewidencjonowanym
    Od: "tom" <adres_w_tresci>

    Jaka jest stawka podatku na działalność usługowo-handlową,
    przy ryczałcie ewidencjonowanym, tj. handel szeroko rozumiany +
    usługi informatyczne typu :strony internetowe, instalacja sieci,
    wklepywanie danych., programowanie?

  • 2. Data: 2005-08-03 14:20:42
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "tom" <adres_w_tresci> napisał w wiadomości
> [...]
    > przy ryczałcie ewidencjonowanym, tj. handel szeroko rozumiany +
    > usługi informatyczne typu :strony internetowe, instalacja sieci,

    22%.
    tak samo jak przy książce przychodów i rozchodów.
    ;-)

    Jeżeli natomiast mówisz nt. stawki podatku zryczałtowanego, to:
    handel 3%
    usługi 8,5%

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 3. Data: 2005-08-03 14:35:54
    Od: "tom" <adres_w_tresci>

    Użytkownik "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ;-)
    >
    > Jeżeli natomiast mówisz nt. stawki podatku zryczałtowanego, to:

    Dzieki.

    A mógłbys podać mi który to dokładnie podpkt. bedzie na tej stronie
    http://www.pit.pl/pages/i/192.php jesli chodzi o stawkę na te usługi ?

    Czyli jak dwie stawki to co sprzedam to do puli ze stawka 3%
    a to co zrobie do puli ze stawką 8.5% ? Tzn chodzi mi o rozliczanie.

  • 4. Data: 2005-08-03 14:46:36
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

> [...]
    >
    > Czyli jak dwie stawki to co sprzedam to do puli ze stawka 3%
    > a to co zrobie do puli ze stawką 8.5% ? Tzn chodzi mi o rozliczanie.

    Tak.

    Co do samych stawek w sumie masz wszystko napisane, ale:

    3% b) z działalności usługowej w zakresie handlu,

    8,5% b) przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z
    działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości
    alkoholu powyżej 1,5 %, z zastrzeżeniem pkt 1, 2, 4 i 5 oraz załącznika nr 2
    do ustawy,

    ale musisz oczywiście uważać na stawkę 17% - więc każda sprytna osoba stara
    się 'fakturować' takie usługi, które podpadają pod 8,5.

    :-)

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 5. Data: 2005-08-03 16:10:46
    Od: "tom" <adres_w_tresci>

> [...]
    > stara
    > się 'fakturować' takie usługi, które podpadają pod 8,5.

    tego na końcu nie czaje

    ale
    8.5 % na usługi
    3% na handel
    i wszystko jasne

  • 6. Data: 2005-08-03 16:35:10
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    > tego na końcu nie czaje
    >
    > ale
    > 8.5 % na usługi
    > 3% na handel
    > i wszystko jasne

    wg. Twojego namiaru: http://www.pit.pl/pages/i/192.php czytam:

    17% (na usługi wymienione, m.in:) Przychody ze świadczenia usług:
    doradztwa w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 72.1), w zakresie
    oprogramowania (PKWiU 72.2), przetwarzania danych (PKWiU 72.3),

    czyli
    3% handel
    8,5 % usługi
    17% usługi wymienione w tabelce, m.in powyższe.

    i jasne.

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 7. Data: 2005-08-03 16:47:44
    Od: "tom" <adres_w_tresci>

> [...]
    > 3% handel
    > 8,5 % usługi
    > 17% usługi wymienione w tabelce, m.in powyższe.

    no własnie ten pkt jest dla mnie niezrozumiały...
    doradztwo??
    instalowanie siecim oprogramowaniam czy robienie stron
    tj doradztwo?

  • 8. Data: 2005-08-04 05:41:12
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    > no własnie ten pkt jest dla mnie niezrozumiały...
    > doradztwo??
    > instalowanie siecim oprogramowaniam czy robienie stron
    > tj doradztwo?

    Do każdego PKWiU są szczegółowe opisy, więc niestety żeby dokładnie
    sprecyzować jaka usługa dokładnie usługa podpada pod jakie PKWiU musisz to
    sobie dokładnie sprawdzić.

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 9. Data: 2005-08-04 12:52:40
    Od: "tom" <adres_w_tresci>

    > Do każdego PKWiU są szczegółowe opisy, więc niestety żeby dokładnie
    > sprecyzować jaka usługa dokładnie usługa podpada pod jakie PKWiU musisz to
> [...]

    No sa scxzególwe opisy ale akurat do tych pod które mi pasuje to co miałbym
    robic to nie jest określona stawka
    tj.
    72.4 USŁUGI BAZ DANYCH
    72.5 USŁUGI KONSERWACJI I NAPRAW MASZYN BIUROWYCH, KSIĘGUJĄCYCH I LICZĄCYCH
    72.6 USŁUGI ZWIĄZANE Z INFORMATYKĄ POZOSTAŁE

    ???